Nie masz konta? Zarejestruj się

Eko Przełom

Pytania o śmieci

31.01.2013 10:46 | 0 komentarzy | 3 697 odsłony | red
Na pytania Czytelników odpowiada Przemysław Deda, przewodniczący zarządu Międzygminnego Związku Gospodarka Komunalna w Chrzanowie:
0
Pytania o śmieci
Przemysław Deda przewodniczący zarządu Międzygminnego Związku Gospodarka Komunalna w Chrzanowie
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Na pytania Czytelników odpowiada Przemysław Deda, przewodniczący zarządu Międzygminnego Związku Gospodarka Komunalna w Chrzanowie:

Jestem mieszkańcem Trzebini i mam pytanie, kiedy i z kim mam podpisać nową umowę na wywóz śmieci?
- Do 30 czerwca tego roku właściciele nieruchomości samodzielnie wybierają firmę, z którą zawierają umowę na odbiór odpadów. Wykaz firm posiadających zezwolenie na prowadzenie takiej działalności na terenie gminy Trzebinia znajduje się na stronie internetowej gminy oraz w urzędzie miasta. Dopiero od 1 lipca właściciele nieruchomości nie będą musieli już samodzielnie wybierać firmy odbierającej odpady - zrobi to za nich związek międzygminny. Obowiązkiem właściciela nieruchomości będzie złożenie deklaracji o opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi, której wzór zostanie określony w uchwale zgromadzenia związku. Deklarację taką, zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na terenie nieruchomości pierwszego mieszkańca lub zmiany danych, zawartych w uprzednio złożonej deklaracji.

Załóżmy, że zadeklaruję, że będę segregował śmieci. Zdarzy mi się jednak wrzucić do kubła na zmieszane odpady butelkę plastikową czy karton. Ile wówczas zapłacę za śmieci?
- Kontrolę sposobu segregowania odpadów będzie prowadził wykonawca odbierający odpady, wybrany przez związek w drodze przetargu. W przypadku, kiedy stwierdzi on występowanie odpadów zmieszanych w workach na posegregowane odpady lub gdy w worku na dany rodzaj odpadu znajdą się inne odpady, wykonawca odbierze je jako zmieszane i powiadomi o tym pracowników związku. Gdy sytuacja będzie się powtarzać, wydana zostanie decyzja administracyjna, w której na właściciela nieruchomości naliczona zostanie wyższa opłata, jak za odpady niesegregowane. Pojedyncze odpady nadające się do segregacji, które znajdą się w pojemniku na odpady zmieszane nie oznaczają, że właściciel nie segreguje odpadów. Zdarza się bowiem często, że papier lub plastikowa butelka są na przykład zabrudzone i nie mogą być wrzucone do worka na odpady segregowane.

Za tydzień odpowiedzi na kolejne pytania. Można je przysyłać na adres anna.jarguz@przelom.pl  
(AJ)

Przemysław Deda

Przełom nr 5 (1076) 30.1.2013