MAŁOPOLSKA
Telefoniczne porady i informacje dla pacjentów
Pod bezpłatnym numerem 800-190-590 chorzy i ich rodziny porozmawiać mogą z ekspertami m.in. o padaczce u dzieci, stomii, stwardnieniu rozsianym, możliwości udziału w badaniach klinicznych.
"Łączy nas pacjent" to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz przedstawicieli największych w Polsce organizacji pacjentów. W ramach tego projektu specjaliści z poszczególnych organizacji wraz z ekspertami Rzecznika udzielają telefonicznych porad i informacji dotyczących określonych chorób.
W lutym w Telefonicznej Informacji Pacjenta będą dyżurować:
11 lutego (poniedziałek) - 10:00 - 14:00 Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Chorych na Padaczkę;
Zakres prowadzonych porad: opieka medyczna i terapia dzieci chorych na padaczkę;
przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
11 lutego (poniedziałek) - 16:00 - 17:30 Stowarzyszenie na rzecz osób z niedoborem alfa-1 antytrypsyny w Polsce
Zakres prowadzonych porad: informowanie o chorobie związanej z niedoborem antytrypsyny, diagnostyce, leczeniu, rokowaniach i profilaktyce.
13 lutego (środa) - 8:00 - 12:00 Fundacja STOMAlife;
Zakres prowadzonych porad: radzenie sobie ze stomią zarówno u osób dorosłych, jak i u dzieci; poradnictwo dla stomików i ich opiekunów oraz członków rodzin; dostęp do zwiększonego limitu na sprzęt stomijny dla osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności.
14 lutego (czwartek) - 10:00 - 12:00 Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego;
Zakres prowadzonych porad: objawy, diagnostyce, sposoby leczenia i rehabilitacji osób ze stwardnieniem rozsianym; informacje o ośrodkach leczenia SM w Polsce; wsparcie osób ze stwardnieniem rozsianym, ich rodzin i bliskich.
15 lutego (piątek) - 13:00-15:00 Fundacja Urszuli Jaworskiej;
Zakres prowadzonych porad: informowanie o badaniach klinicznych w Polsce, kto może brać udział w badaniach klinicznych; jak zgłosić się do badania klinicznego oraz porady dotyczące: zakażeń HCV; informowanie o możliwościach leczenia i ścieżkach diagnostyki; informowanie o możliwościach uzyskania wsparcia w organizacjach pacjentów.
Więcej informacji o osobach dyżurujących oraz grafik z dyżurami przedstawicieli organizacji pacjentów znajduje się na naszej stronie internetowej: http://www.rpp.gov.pl/porady-ekspertow-ngo
Wszystkie zainteresowane osoby mogą zadzwonić na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800-190-590, gdzie zostaną połączeni z przedstawicielem organizacji pacjentów.
...
Komentarze
2 komentarzy
Bardzo kompetentna pani! Dobrze, że chociaż telefon odebrali. Kiedyś sprawdzałam działanie telefonów zaufania, nikt słuchawki nie podniósł. Telefoniczna pomoc i doradztwo, to jedna wielka bzdura.
dzwoniłam na tą infolinie ponieważ mam zasiłek chorobowy po operacji i z dalszym zaleceniem aby leczenie kontynuować u lekarza rodzinnego który stwierdził że chirurgiem nie jest nie zna się i nie jest sekretarką chirurga (skierowania do chirurga nie dał) co powinnam teraz zrobić gdzie się udać pani na infolini odpowiedziała NIE WIEM