Chrzanów
To jest historyczna chwila dla naszej komunikacji miejskiej (WIDEO)
W piątek nowe autobusy, które będą wozić pasażerów, zajechały pod chrzanowski MOKSiR. Transgór zaprezentował pojazdy. Na ich zakup udało się pozyskać grube miliony.
Chodzi o 15 polskich Solarisów i 5 czeskich SOR-ów. Większość zasilana sprężonym gazem ziemnym CNG, a więc ekologiczne. Spółka Transgór, obsługująca komunikację miejska na zlecenie ZKKM, zdobyła na ten cel pieniądze unijne - 17 mln zł.
- Pierwsze cztery Solarisy wyjadą na ulice w poniedziałek. Kolejne w następnych dniach. Musimy jeszcze doszlifować oprogramowanie dotyczące między innymi biletomatów, zamontowanych w autobusach - tłumaczy Marek Dyszy, przewodniczący zarządu ZKKM.
- To jest historyczna chwila dla naszej komunikacji miejskiej. Jeszcze nigdy nie mieliśmy tyle nowych autobusów - komentuje Jakub Marchewka z Chrzanowa, pasjonat komunikacji, doktorant na AGH, zbierający materiały do publikacji o chrzanowskim PKS-ie.
Jak wyglądają w środku Solarisy i jak są wyposażone, zobacz na filmie.
Komentarze
25 komentarzy
A czy nasze linie autobusowe gwarantują dojazd do Olkusza czy Oświęcimia? Nie. Czy Olkusz i Oświęcim zapewnia nam transport do Chrzanowa? A Jaworzno owszem. Dziś jest taki czas, ze za klientem(pasażerem) trzeba "biegać". I Jaworzno to robi w każdy możliwy sposób, również dbając o ekologię. A uczyć to się trzeba od najlepszych a nie myśleć, że są gorsi od nas. Tak tylko myślą ludzie mali i zakompleksieni...
Jak się chce to się potrafi, dużo lepiej widać progres:) Przynajmniej z tego filmiku można się coś dowiedzieć.
Zapraszam do obejrzenia nieco bardziej rozszerzonego opisu wyposażenia nowych autobusów :) https://youtu.be/UWNpSUsAA-k
Szanowny III. Jaworzno nie jest jednostką typowo wielkomiejską łatwą do skomunikowania.Tam też mają "rozpieprzone" na sporym obszarze wiejskie (kiedyś niezależne) dzielnice. Gdy drogi wspólnego ZKKM się rozeszły to Jaworzno wpadło w panikę. Pozostał im w wianie (które nazywasz nie zaczynaniem od zera) zdezelowany dziadowski rozlatujący się tabor. Kupowali wtedy na oślep stare Scanie ze Szwecji, piętrowe Many z Berlina i inne wynalazki. W końcu ich prezydent się wk....ł i zrobił porządek w spółce mającej być zleceniobiorcą zbiorkomu. Wywalono gruberów, dyszych... i małymi krokami stworzono nowoczesny PKM jaki widzimy. Teraz sprzedają SWOJE zużyte "stare" autobusy z 2003 roku. A my co? Cały czas dziadujemy udając, że Ryszard jest lepszy od Niechwieja.
Szanowny :stary zgred", tak jak pisałem na początku, te porównywania wynikają głownie z niewiedzy, która i ty się nią wykazałeś. Olkusz i Oświęcim to żadna komunikacja w granicach ich gmin! Z Oświęcimia dojedziesz do Chełmka, Gromca, Brzeszcz, Jawiszowic i Bierunia, czyli cały duży powiat Oświęcimski i jest tak samo "rozwalona" jak w naszym powiecie. Komunikacja Olkuska także krąży po całym ich powiecie, Bolesław, Klucze, Sławków, Bukowno, czy nawet Trzebinia. Nie wiem jaki u nich jest system finansowania ale wątpię by kasę na dowóz wiosek spod Klucz finansował Olkusz, bo nie mają w tym interesu. Dlatego powtarzam, by porównywać systemy i warunki podobne sobie, nie Jaworzno, które składa się z dużego 100tys. miasta i który nie zaczynał od zera, bo swój związek komunikacyjny z nami miało i jak nasz powiat się odłączył to tam cała flota autobusów została, nie u nas.
Szanowny "III"; porównywanie z Jaworznem, a nie z Olkuszem czy Oświęcimiem jest bardziej adekwatne chociażby z dwu przyczyn; po pierwsze porównywalna wielkość (komunikacyjnie nie "Chrzanów" tylko jeden system dla Chrzanowa, Trzebini i Libiąża - podobna liczba ludności i obsługiwana powierzchnia). Po drugie podobny układ komunikacyjny; Oświęcim czy Olkusz to stosunkowo niewielkie powierzchniowo centra do których trzeba zorganizować dowóz/odwóz "promieniście" - "do i od -środkowo". Chrzanów to, tak jak Jaworzno "rozpieprzona" zabudowa, kilka centrów, które trzeba sensownie połączyć Wymusza to inny układ linii. W Chrzanowie na przykład z tego powodu nie ma większego sensu jakiś jeden duży "dworzec centralny" (chyba że na placu pod orłem z szybkimi i łatwymi wyjazdami w każdym kierunku). W każdym innym miejscu będzie "nie po drodze" dla sporej części ważnych linii. Jak się go zbuduje gdzieś np. na Balińskiej to ktoś jadący "15" z Libiąża do Trzebini dołoży dwukrotny objazd całego centrum Chrzanowa (no bo sama linia musi zahaczyć o centrum dla innych podróżnych), pojedzie godzinę i za drugim razem wsiądzie w samochód.
A gdzie węgierskie ikarusy przeguby to były porządne autobusy w tych zlomach to nawet torba podróżna się nie zmieści
TMSA, Nazwisko masz fajne, po za tym tekst o kamerze jest słaby bo mamy 2018 rok, każdy przeważnie ma telefon w kieszeni. Co ja mam Ci napisać, jeśli czujesz się urażony to przepraszam ale tak działa Internet. Jeśli wystawiasz coś co jest słabe...feedback może nie być pozytywny.
Może to porównanie wynika z tego że paręnaście lat temu Jaworzno należało do tego samego związku co Chrzanów, Trzebinia, Libiąż?
Dlatego, że powinno się równać w górę a nie porównywać z innymi miernymi ciesząc się, że mamy tak samo kiepsko jak oni. Wiem jakie potężne inwestycje miejskie właśnie ruszyły w Jaworznie i że mają zapewnione finansowanie mimo obniżek cen biletów. To nie tylko kwestia zamożności gminy, ale pomysłu na miasto, umiejętności pozyskania środków i przede wszystkim dobrego zarządzania. U nas pod każdym względem jest niestety marazm i nijakość.
Ciągłe porównywanie komunikacji jaworznickiej z ZKKMem świadczy o niewiedzy i stanie emocjonalnym osób komentujących. Jaworzno to bogate miasto (głównie nie z własnej kreatywności, tylko z węgla) z większą ilością mieszkańców i stać ich na dużą dotacje dla komunikacji, zapewne kosztem innych inwestycji w mieście. Dlaczego nikt nie porównuje nas z Olkuszem i Oświęcimiem, czyli miastami podobnej wielkości i podobnym potencjale finansowym? Wystarczy przejechać się tamtejszą komunikacją to wrócicie 10 lat wstecz do czasów Grubera. Autobusy, przystanki, ceny, malowanie, w porównaniu z nimi jesteśmy bardzo do przodu i to głównie dzięki obecnemu przewodniczącemu we związku. Wprawdzie do wymienionych miast trafią w tym roku nowe autobusy z funduszy europejskich i flota będzie porównywalna, ale stan przed jest faktem. Ceny biletów także nie są wysokie w porównaniu z tymi miastami, poza tym podwyżek nie było już wiele lat, a przecież z każdym rokiem jest inflacja itp.
dlaczego Chrzanowska komunikacja jest zawsze porównywalna do Jaworzna, a nie do Olkusza, albo Oświęcimia???. Od momentu zarządzania p. Dyszego wiele się zmieniło i wydaje się że na dobre. No niestety wiele jeszcze brakuje, ale mam nadzieje że wszystko idzie w dobrym kierunku. No fakt ceny biletów troszkę za drogie i nie zachęcają do pszesiadki z własnego transportu na transport publiczny. Mam nadzieje , że to też się zmieni :)
Przez ten cały okres czytania,słuchania wypowiedzi na temat autobusów okazuje się ze najwięcej wypowiedzi maja osoby postronne a nie sama spółka Transgór
Zepsuliście przewodniczącemu Dyszemu wiekopomną chwiłę doniesieniami z Jaworzna. Nie dość, że autobusy nie jego , dworzec na Zielonej rozgrzebany to jeszcze drogie przejazdy. A miało być tak pięknie. Przynajmniej się noclegownia w nich nie zrobi jak się tego kiedyś obawiał.
ciągle pytam co jest Jaworzno ale nikt nie potrafi wytłumaczyć.
Do Jaworzna jeśli chodzi o komunikację to nie mamy się już co porównywać - oni poszli inną drogą i bardzo dobrze na tym wyszli, nawet Katowice im zazdroszczą nie tylko floty elektrycznej. Wracając do ZKKM to chwalić trzeba napęd CNG bo jest ekologiczny i tani i docelowo wszystkie autobusy powinny być w niego wyposażone. Mam jeszcze pytanie do znających temat, dlaczego wcześniej kupiono białoruskie MAZ-y teraz czeskie SOR-y skoro w Polsce wiele miast kupuje autobusy rodzimej produkcji Autosan czy Ursus Bus, oczywiście super że jest Solaris w takiej dużej liczbie.
Spójrzmy na Jaworzno, zwłaszcza na ceny biletow, ostatnio wprowadzili bilet na cały rok za 180 zł!!!
To jest kpna nie komunikacja:D
To jest kpna nie komunikacja:D
mam nadzieję, że niedługo firma relikt Transgór zniknie z przestrzeni gospodarczej tego terenu.
A dworzec jak był nie skończony tak jest nadal.
W skład całego systemu R&G, czyli dynamicznej informacji pasażerskiej wchodzą wszystkie moduły, począwszy od autokomputera, poprzez moduł drogi, moduł zapowiedzi głosowych, kasowników, na których także wyświetlana jest strefa i kolejność przystanków, na monitorach wewnątrz skończywszy. Gdybyś stanął w sumie pierwszy raz przed kamerą to też zjadła by Cię trema i zapomnialbyś języka w gębie. I nie było możliwości powtórki, ani czasu na pozbieranie myśli. A z nazwiska jestem dumny, może pochwal się swoim jak już tak bardzo chcesz zgrywać wielkiego hejtera, świadczy to wyłącznie o niskim poziomie Twojej inteligencji. Nie pozdrawiam.
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
Dobrze widziałem? Na filmiku przedstawiciel Transgóru kasownik nazwał systemem dynamicznej informacji pasażerskiej. Oj żeby chłopaki za szybko tych zabawek nie popsuli zanim ogarną co do czego służy.
Jakby jeździły na Kraków czy Katowice to byłoby COŚ! A tak jest tylko fajnie..