Chrzanów
Nowe rondo czy światła? Zła decyzja może skończyć się staniem w korkach
Coraz głośniej mówi się o budowie nowej galerii handlowej na terenie dawnej bazy PKS-u w Chrzanowie. Z myślą o zmotoryzowanych klientach na skrzyżowaniu ulic: Balińskiej i ks. Skorupki miałoby powstać rondo. Taki plan ma inwestor. Czy to na pewno najlepsze rozwiązanie?
Kilka tygodni temu firma, planująca budowę nowego centrum handlowego, zwróciła się do PZD z wnioskiem dotyczącym uzgodnień lokalizacji zjazdów oraz przebudowy wspomnianego skrzyżowania. Dyrektor Grzegorz Żuradzki nie jest jednak przekonany, że rondo to dobry pomysł. Chociażby dlatego, że nie obejmowałoby wyjazdu z północno-wschodniej obwodnicy Chrzanowa. A już dziś kierowcom skręcającym w lewo, ciężko włączyć się do ruchu. Żuradzki obawia się też, że nowe rondo może spowodować korkowanie się odcinka od Oświęcimskiej aż do węzła balińskiego. Wątpliwości podzieliła powiatowa komisja bezpieczeństwa.
- Komisja sugeruje, by poszukać innego rozwiązania, które uwzględni nie tylko wjazd i wyjazd z nowej galerii, ale także pozostały ruch w tym rejonie. Dobrym rozwiązaniem wydaje się inteligentna sygnalizacja świetlna - mówi Grzegorz Żuradzki, dyrektor PZD w Chrzanowie.
Komentarze
15 komentarzy
Narzekacie na nadmiar rond... Zapraszam do Mętkowa, gdzie jedynym zagrożeniem bezpieczeństwa była kolizja pijanego rowerzysty z furmanką :-)
Szanowny "jaro"; żadnej perspektywicznej wizji nie mają nie urzędnicy w naszym trójmieście, tylko w całym naszym pięknym kraju. Mało tego było to działanie zorganizowane. Przed kilkunastu laty, pod byle pretekstem, zmieniając prawo, doprowadzono do utraty ważności w całym kraju wszystkich tworzonych od 1945 roku, planów zagospodarowania przestrzennego i od tego czasu najważniejsze jest "święte prawo własności prywatnej" (w Konstytucji RP nie ma słowa, że jest święte), którego nie wolno ograniczać, a władza zajmuje się narzekaniem że, "przygotowanie nowych planów zagospodarowania przestrzennego to skomplikowany, kosztowny i długotrwały proces" oraz "rozpieprzaniem" na byle co wycyganianych unijnych pieniędzy. Na przykład na obwodnicę przez las, po której mało co jeździ. Byle wycyganić i wydać. A "skrzyżowanie w ruchu okrężnym" poprawia bezpieczeństwo i nic więcej. Jak ich jest za dużo jedno obok drugiego, zatrzymują ruch. Ale nasz lokalny dyrektor od dróg już wielokrotnie daje pośrednio przekaz, że "bezpieczeństwo uber alles". Mogą stać, byle wskaźniki się poprawiły. Nawet na pewno wtedy się poprawią.
zaczynacie powoli rozumieć, że "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" nie jest lekarstwem na bolączki komunikacyjne. W naszym trójmieście urzędnicy nie mają żadnej perspektywicznej wizji rozwoju infrastruktury komunikacyjnej w powiązaniu z rozbudową mieszkalnictwa, handlu, usług i produkcji. Od kilkunastu lat, żadne "udogodnienie" nie zdało egzaminu, jest nie wykorzystane w pełni lub stworzyło nowe problemy. Inwestycje pochłonęły dziesiątki milionów i... nic! Wymyślają następne krótkodystansowe badziewka. Wracając do tematu: LUDZIE!! TO REJON WYJAZDU JEDNOSTKI STRAŻY POŻARNEJ!!!!!!!!! OBECNIE PRZEJAZD OK. 1100 M PRZEZ RONDO I UL.OŚWIECIMSKĄ DO WIADUKTU NA SIENNEJ JEST OPÓŹNIONY O 2,5 MIN.!! Jak tępy musi być urzędnik, by się zastanawiać czy na przeciw Straży może powstać market budowlany i jaki ma tym być zjazd. TAM NIC NIE MA PRAWA POWSTAĆ!! To samu dotyczy karetek, w końcu pogotowie ratuje życie. U nas coraz później.
W Trzebini też miała być Galeria a wyszło co wyszło, a wyszło małe g...o .Dużo się pisało Oby w Chrzanowie nie powstało coś podobnego,a wszystko możliwe A nam pozostanie jeździć na zakupy i tak najbliżej do sąsiedniej Galeny w Jaworznie .Bo gdzie zrobić tu jakieś zakupy odzieżowe, - no zapomniałem że u Bułgarów w czwartki na targowisku kołoTesco można .Choć nie powiem ,bo ludziska u nich dużo kupują
Promil_pl ma rację problemem są te światła. Zostawić światła na przejście dla pieszych a samochody puścić tylko w prawo na rondo. To już skruci czas czerwonego światła z dwóch zmian do jednej tj obecne samochody lewo prawo oraz piesi do tylko przejście dla pieszych. A samochody w prawo tylko ustąp pierwszeństwa.
Jeśli coś ma powstać to tylko rondko. Koniec kropka. Panie dyr. co to za bzdurne teorie o korkowaniu się odcinka od Oświęcimskiej? Proszę przyjechać i zobaczyć co sie dzieje na rondzie i co jest tego powodem. Podpowiem. Problemem są światłą na Oświęcimskiej a konkretnie na skrzyżowaniu Oświęcimskiej i Słowackiego. Te światła należy zlikwidować i nakazać jazdy ze Słowackiego wyłącznie w prawo tj w kierunku ronda. Na pewno nie zaszkodzi a może pomóc. Nie ma za co!
Jeśli tak samo inteligentna będzie ta sygnalizacja, jak ta pod Kauflandem, to lepiej niech nic nie robią.
Rondo jest lepszym rozwiązaniem, pod warunkiem iż kierowcy będą potrafili z niego korzystać. A nie jak teraz np: w Trzebini. Jedzie wężyk samochodów zderzak w zderzak aby czasem ktoś się nie wślizgnął z boku, albo stoi jakiś delikwent i blokuje ruch czekając aż wszystkie 3 wjazdy zrobią się puste. Do tego dochodzą Ci co ścinają wyspę oraz brak kierunkowskazów i mętne przepisy.
Galeria czy Centrum Handlowe? Uważam że to jest spora różnica. W Chrzanowie nie ma jeszcze Galerii Handlowej. Może najwyższy czas..
To teraz ludzie do pracy będą wyjeżdżać już o 5 rano gdzie od 7 pracują żeby sobie w korku postać. Proponuje budki z kawa i toalety przy Balińskiej postawić. W grę wchodzi tylko bezkolizyjne włączenia się do ruchu, a jak nie ma miejsca, to nie robić . Światła mamy już na Trzebińskiej - mistrzostwo świata. Ciekawe czy komisja jest z Chrzanowa co zna problem ruchu w tym miejscu, jeździ samochodem i ma doświadczenie w organizowaniu ruchu , czy tylko zlepek przypadkowych ludzi co nie maja nic lepszego do roboty.
Koszty przebudowy układu komunikacyjnego powinien w całości ponieść inwestor. W całości, również na drogach publicznych. Rozwiązanie powinien mu narzucić zarządca drogi, a powinno przede wszystkim uwzględniać płynność i bezpieczeństwo ruchu, a nie minimalizację kosztów inwestora. Poza tym; to jest dalekosiężny skutek "upupienia" budowy na terenie starego szpitala i najlepszym rozwiązaniem jest, aby się panowie dogadali, w czym powinna pomagać gmina, bo tamta lokalizacja jest (chyba?) lepsza, zwłaszcza że wciąż straszą zamknięciem wjazdu na autostradę.
Borowiak, ja jestem kierowcą z rejestracją KCH, zdarza mi się nawet jeździć w czapce ale za to odróżniam "ą" od "om"
Oczywiście założono, iż nikt do galerii nie dociera piechotą, rowerem czy autobusem. Potem zdziwienie, że mamy korki. Kolejna sprawa to pieniądze... kto zapłaci za budowę rond/skrzyżowań? Miasto, Powiat? To będą miliony przepompowywane ze środków publicznych do prywatnej kieszeni. Niech sobie właściciel galerii za własne pieniądze wykupi działki, zbuduje drogę i wjazd od tyłu...
Nowe skrzyżowanie tak ale w miejscu gdzie kończy się obwodnica i to typu rondo a stary wyjazd z bazy pks do likwidacji. I tak obecne zakończenie obwodnicy jest durnowatym rozwiązaniem. Obwodnica powinna się kończyć i zaczynać rondem. Światła inteligente tak ale nie w tak zakarkowanym Chrzanowie.
Zablokować wjazd wszystkim kierowcą z rejestracją KCH.., potem innym z czapkami na głowie i kapeluszami. I nie będzie korków.