Przełom Online
Remont przy autostradzie potrwa jednak do października
CHRZANÓW-TRZEBINIA. Nie w sierpniu, jak zapowiadał przedstawiciel Stalexportu w poniedziałek, a w październiku zakończy się remont wszystkich węzłów w okolicach Chrzanowa i Trzebini łączących miasta z A4.
W poniedziałek w rozmowie z dziennikarzem „Przełomu” Andrzej Czarnochorski, dyrektor ze Stalexportu odpowiedzialny za chrzanowską inwestycję, zapewniał że przyspieszają prace i węzły będą gotowe w sierpniu.
Zdanie zmienił w środę, po popołudniowej wizji lokalnej na remontowanych łącznicach.
– Podczas poprzednich prac odstawiono fuszerkę. Teraz roboty jest co niemiara – rozkłada ręce. – Łącznice były wykonane fatalnie. W niektórych miejscach trzeba poprawiać ulice aż na głębokość 130 centymetrów – obrazuje.
Październikowy termin zakończenia wszelkich remontów na zjazdach i wyjazdach A4 w okolicach Trzebini i Chrzanowa był już podawany w marcu. Dlaczego więc Czarnochorski w poniedziałek liczył, że prace dobiegną końca w sierpniu?
– Nie spodziewałem się, że drogi były tak fatalnie wykonane i są w tak kiepskim stanie – wyjaśnia zmianę zdania. Dodaje, że łącznice, których remont rozpoczął się w marcu, są już gotowe. Mowa o zjeździe w stronę Krakowa dla jadących z Trzebini i wyjeździe z A4 od strony Katowic do Chrzanowa.
Przy okazji Czarnochorski przypomina, że w planach Stalexportu jest również zamknięcie węzła balińskiego w Chrzanowie.
– Póki jednak autostrada nie będzie uporządkowana do węzła Byczyna, nie pozwolę ruszyć węzła balińskiego. Przynajmniej póki jestem za to odpowiedzialny. Gdyby to nastąpiło, Chrzanów byłby totalnie sparaliżowany – kończy Czarnochorski.
(taj)
Komentarze
32 komentarzy
W uzupełnieniu tak na wszelki wypadek: Twoje pytania nie brzmiały "po co", nie mniej jednak tym skrótem myślowym chciałem oddać sens twych wątpliwości. Po drugie również przesyłam pozdrowienia i miłego dnia :-)
Co z tego że rondo leży w centrum miasta? Porządne ronda w Krakowie, Katowicach, Oświęcimiu i innych miastach tez leżą w centrach miast i nie służą do tego by one zniechęcały kierowców do przejechania przez nie tylko do płynnego przejazdu przez nie. Co więcej, w samym centrum Jaworzna też buduja teraz dwa ronda, z których przynajmniej jedno będzie porządne - mimo, iż wybudowali trasę śródmiejską. No chyba że Burmistrzowi naprawdę zależy na wyrzuceniem ruchu z centrum miasta. Ale to pomysł chybiony. Jak sam stwierdziłeś ruch z obwodnicy północnej będzie się kończyć właśnie na tym rondzie. Więc niech to będzie porządne rondo. Na porządne rondo takie jak w Oświęcimiu jest miejsce, gdyż wcale nie jest większe od tego co zostanie w Chrzanowie zbudowane. A na pytania "po co": mogę jedynie odpowiedzieć tylko to, że takie podejście nie tylko do inwestycji infrastrukturalnych ale i wielu innych pokutowało w Posce przez wiele lat, i chyba dalej pokutuje. Dlatego mamy taki stan dróg a nie inny, nadmierna ilość wypadków drogowych i wiele innych uciążliwości. Szczęście mają jaworzniacy, że tam Prezydent nie pyta się "po co", tylko po prostu robi wszystko by przejazd przez miasto nie był udręką. Tak zachęca się m. in. inwestorów, turystów itd. by w różnych sprawach przyjeżdzali do Jaworzna a nie wybierali inne nieprzyjazne dla przyjezdnych miasta. Właśnie przeczytałem sobie o III etapie projektu Miasto Twarzą do Autostrady (strona internetowa Jaworzna) w ramach którego zbuduja dwujezdniowa drogę łączącą ul. Orląt Lwowskich w Sosnowcu z ul. Wojska Polskiego na Os. Stałym. Też mógłbyś się spytać "po co"? Na szczęście dla jaworznian i osób przejeżdżających przez Jaworzno takich pytań tam nikt nie zadaje. Nie myśl, że Chrzanów jest tak duży i atrakcyjny jak Singapur, o którym pisałeś w innym miejscu. Nie jest też taki jak Kraków, który może sobie pozwolić na zamykanie dla ruchu centrum miesta i jeszcze zarabianie na tym. Chrzanów jest za małym miasteczkiem na to by rządzącym mogło się śnić o tym, że będziemy jak Singapur i Kraków. W Oświęcimiu, Jaworznie takich majaków nie mają, dlatego przez te miasta jest o wiele lepszy przejazd.
Jestem nadal nie przekonany, po co 2 pas od strony Kątów?? Co do Sądowej nikt nie mnie przekonana innym argumentem niż tylko, że będzie bliżej. Dwu pasmowe wyloty z pasem włączającym się do ruchu to jest bardzo dobry pomysł, tak samo z prawo skrętem omijającym rondo. Tylko czy w Chrzanowie jest wszędzie na tyle miejsca i takie natężenie ruchu by to było konieczne? To jest jednak centrum miasta, w przeciwieństwie do rond w Jaworznie i tam biegną też dwupasmowe trasy w Katowicach nie wiem jak jest, to nie oceniam. Nie możesz też porównywać przepustowości starego kółka z tamtymi rondami, wykonają, puszczą ruch, zobaczymy jak się jeździ, tylko nie myl korka na Oświęcimskiej z tym, że rondo nie spełnia swojej funkcji, bo to będzie co innego. Pozdrawiam:P
~ll: Moim zdaniem nie trzeba 3 pasmowego ronda. Wystarczyłoby takie samo jak na Os. Stałym (poza dwupasmowymi wlotami także dwupasmowe wyloty), albo jak koło Fashion House na Jęzorze w Sosnowcu. Ruch tam jest nie mniejszy niż w Chrzanowie a płynność większa. Zresztą nawet na rondach w Oświęcimiu są ronda gdzie prawoskręty przy wlotach na rondo wcale nie dochodzą do samego ronda lecz je omijają, dochodząc do wylotów tuż za rondem. To samo na "malutkim" rondzie przy Wojewódzkiej Komendzie Policji w Katowicach (element węzła francuska autostrady A4 - zbieg dwóch łącznic autostradowych) Takie rozwiązanie także upłynnia ruch. To samo mogli zrobić w Chrzanowie. Jak już Kosowski przewidywał, że mimo zamknięcia węzła balińskiego (tj. całkowitego ustania dużego ruchu relacji A4-Oświęcim) to i tak ruch się zwiększy do tego stopnia, że trzeba robić prawoskręt, to mógł już to zrobić z głową - np. tak jak w Oświęcimiu w postaci łącznicy omijającej samo rondo. Jest tam na to miejsce, tylko pewnie brak mu pieniędzy (wyobraźni). Tak samo można by zrobić od strony Kątów na Oświęcimską, a nawet od strony centrum na ul. Skorupki. Jeśli jednak takie rozwiązanie jest zbyt skomplikowane dla projektantów Burmistrza, to już chociaż zrobić szersze wyloty i pociągnąć je choćby ze ok. 200m jak to zrobiono na Os. Stałym zarówno w kierunku Dąbrowy Narodowej oraz Elektrowni Jaworzno III - mimo, iż wloty te przechodzą potem w ulice do 1 pasie ruchu w obie strony. Codziennie przejeżdżam przez to rondo, jak i rondo przy Fashion House - i to w godzinach szczytu. I z pełnym przekonaniem stwierdzam, że przepustowość tych rond jest większa nawet w godzinach szczytu, niż przepustowość ronda w Chrzanowie poza godzinami szczytu. Po remoncie jak będą wąskie wyloty, nic się nie zmieni. Tak więc zarówno zawężanie istniejących szerokich wlotów, jak i pozostawianie wąziutkich wylotów to dla mnie wyraz bezmyślności i braku troski o efektywność wydawania pieniądzy publicznych z naszych podatków. Nie ma żadnego sensu przekonywać Ciebie do czegokolwiek. Prawdziwym nieszczęściem dla wielu mieszkańców Chrzanowa jest to, że Burmistrz tak samo jest nieprzekonywalny jak ty nie tylko w tej kwestii, ale także w kwestii ul. Sądowej i Dobczyckiej.
qwe.. Pisałem, że jest przemyślany ale też odniosłem się do przyszłości. Kosowski zlecił zaprojektowanie ronda, a ci co projektowali zapewne zlecili badanie ruchu, pod jakim kątem zaprojektować wloty. Nie dam 100% czy w opracowaniu poruszali sprawę przyszłego natężenia ruchu, ale takie rzeczy nie mogą pomijać tak jak przy badaniu natężeniu hałasu przy przyszłej obwodnicy. To przyjmijmy nawet jakby zrobili tak jak na pozostałych wlotach po 2 pasy, to i tak ten drugi będzie kierował na wprost i w prawo, a jeden w lewo, to tak czy tak kierowcy będą czekać na włączenie się do ruchu. A tego, że zwiększy się znacznie ilość samochodów w tym kierunku, np. na wprost już mnie nie przekonasz, nawet jakby nie wiadomo jaką obwodnice zbudowali. Jedynym rozwiązaniem byłoby 3 pasmowe rondo tak jak na Mogilskim w Krakowie, ale czy faktycznie potrzebne nam takie wielkie cudo, i gdzie będzie na niego miejsce?
~ll: Oczywiście, że zamknięcie węzła balińskiego spowoduje zmniejszenie ruchu - bo nie będzie już dużej ilości samochodów, które dziś jeżdżą stąd w kierunku Libiąża, Oświęcimia i odwrotnie. Natomiast nie zmieni się ruch z Kątów do Balina i z powrotem. Natomiast z powodu obwodnicy północnej nastąpi zwiększenie ruchu m. in. ze strony Kątów, w kierunku ul. Trzebińskiej, Topolowej, Szpitalnej i dalej do Kościelca, Płazy, Bolęcina, Alwerni, Babic, Zatora itd. Czyli choć ogólnie ruch na Skorupki zmaleje, bo zniknie naprawdę spory ruch relacji A4-Oświęcim, to jednak, z uwagi na obwodnicę północną, wzrośnie ruch lokalny, w tym i z Kątów właśnie w kierunku obwodnicy. Stąd też całkowicie błędna teza że zamknięcie węzła balińska zmniejszy ilość samochodów z Kątów, choć naprawdę zmniejszy ten ruch ale od strony Oświęcimskiej oraz Skorupki. Co do węzła Byczyna, myślę, że ci którzy mają do 1 km do tego węzła to już przed remontem z niego korzystali, ale nie wierzę, że ci, którzy mają 2, 3 a nawet 4 km do tego węzła to będą chcieli z niego korzystać. Po drugie węzeł ten nie ma zjazdu na Katowice, tak jak dziś ma węzeł baliński. Po trzecie: ann_alice słusznie napisała, że projektowanie dróg w oparciu o obecne pomiary, a nie przyszłe, zwiększone natężenie ruchu to wyraz delikatnie mówiąc właśnie bezmyślności. Dokładnie tak jak projektowanie i budowa autostradowej obwodnicy Krakowa, którą następnie trzeba było gruntownie remontować/przebudowywać. Jeli więc piszesz, że badanie obecnego natężenia ruchu przez Kosowskiego warunkuje "przemyślany" projekt, to brakuje mi słów...
ll jak bedzie zobaczymy kiedy rondo zostanie do uzytku, nie ma co gdybac na zapas - najwazniejsze, zeby byla pozniej mozliwosc poprawy bledow bez ponownego zamykania ronda jesli zajdzie takowa sytuacja. Najwazniejsze by osoby oglaszajace przetargi i planowaly remonty staralo sie nie utrudniac zycia mieszkancom przez kilkanascie robot na raz oraz to by praca szla, a nie ze jeden robi 3 patrz i pali i nie praca w godzinach 8-13 tylko 6-19 za widoku, zeby zas nie gadali, ze nie stac na nocna stawke
qwe.. Źle się domyślasz, Nie jestem ani urzędniczką ani urzędnikiem, też niedokładnie mnie czytasz bo po czym twierdzisz, że jestem "Ona"? To o czym z Tobą dyskutować jak mnie niedokładnie czytasz? To 15mln na bibliotekę jedna jest potrzebne szanowna Pani ann_alice! Opracowanie mógł poczytać każdy, było dostępne w internecie, tylko jak się tym nikt nie interesuje, a później ludzie wypisują dyrdymały, gdy jeszcze nie skończyli budować rondo a już mówią, że będzie "bubel" bahahaha Co do obwodnicy północnej to dla tych z Kątów co chcą się dostać do Trzebinii to na węźle w Byczynie jest zjazd w kierunku Krakowa, i autostradą dostaną się szybciej niż jakąkolwiek obwodnicą. O węźle Balińskim to ty poruszyłeś sprawę, że zamknięcie spowoduje zmniejszenie ruchu, a teraz mówisz, że będzie taki sam?? to jak w jedną stone pojadą to muszą też wrócić ul.Skorupki. I tak o wszystkim przekonamy się jak otworzą ten wasz "bubel" i przekonamy się ile to samochodów będzie się chciało dostać na rondo od strony Kątów, gdybanie nic nie da, ja się odniosłem co było wcześniej i dlaczego tak architekci to zaprojektowali. A ann_alice jak tam mieszka to poproszę o zdjęcia zatłoczonej Śląskiej przed rondem od strony Kątów, bo już sie nie mogę doczekać:) Przypominam, że projektowanie dróg nie zajmuje się byle kto, nawet urzędnicy, ani Kosowski, nie po to robili badanie natężenia ruchu by zaprojektować to tak bezmyślnie!
~ll: Przepraszam Cię, ale odnosząc się do Ciebie chyba pomyliłem Twoją płeć. Zbyt pospiesznie czytałem Twoje posty. Sorry.
Zawsze śmieszą mnie komentarze takich ludzików jak niejaki "ll", którzy upierają się przy swoim stosując argument typu: "ale teraz". Przecież należy myśleć o przyszłości!!! Prawda jest taka, że natężenie ruchu samochodowego będzie rosnąć, więc argumenty "ll" o tym, ze od strony Kątów jadą 3 samochody jest tak idiotyczny, że nie wiem, czy się śmiać czy płakać. Mieszkam w tamtym rejonie i doskonale wiem, jakie jest natężenie ruchu, i z pewnością nie są to trzy samochody na krzyż. Kiedyś, gdy budowano osiedla i było bardzo mało samochodów, nikt nie myslał o parkingach dla nich, no bo przecież "kto ma samochód - trzy osoby na krzyż". Podobnie jest z ulicami i rondami - trzeba je dostosować mając na uwadze to, jak ruch może wyglądać za 10-15 lat, dalej wybiegać w przyszłość sama się boję, a nie zasłaniać się argumentami, że teraz jest tak i tak.
~ll: Domyślam się, że jesteś urzędniczką Burmistrza skoro tak dobrze jesteś "zaznajomiona z tematem". Ale nie doczytałaś sobie co wcześniej napisałem, iż o ile od strony Kątów do miasta, szpitala opłaca się OBECNIE jechać wielu kierowcom ul. Partyzantów (jakoś w twym "opracowaniu" chyba nie pisza o natężeniu tego ruchu, a jest on spory), to właśnie PO OTWARCIU obwodnicy północnej, o której piszesz dużo samochodów będzie chciało dostać się do Trzebini, szpitala itd. właśnie ta obwodnicą. Najbliższa droga prowadzi akurat przez rondo. Tak więc nie wiem na czym opierasz swe przekonanie, że ruch się zmniejszy. Całkowicie irracjonalne jest stwierdzenie, że zamkniecie węzła balińskiego zmniejszy ruch na rondo od Kątów. Albowiem do Balina, bądź na ul. Sienkiewicza, czy też os. Północ ruch od Kątów przez rondo będzie taki sam jak obecnie, natomiast aby dostać się na autostradę kierowcy będą jechać właśnie obwodnica północną w kierunku węzła Chrzanów I - rzecz jasna najkrótszą droga przez rondo. No chyba że "opracowanie" które czytałaś przewiduje, że z Kątów przestaną ludzie jeździć autostradą, albo, że będą jechać do węzła przez miasto. A może jestem w błędzie i nie będzie możliwości dostania się do węzła Chrzanów I z obwodnicy północnej (np. brak zjazdu na Trzebińską)? Oświeć mnie proszę, jeśli sie mylę. Poza tym twierdzę, że wąskie wyloty z ronda nie poprawią sytuacji istniejącej przed remontem.
Samo poszerzenie wiaduktu na początku Krakowskiej nie ma sensu jeśli nie poszerzą jednocześnie reszty ul. Krakowskiej. Co z tego, że dwa samochody jednocześnie wjadą pod wiadukt dwoma pasami ruchu jeśli tuż za wiaduktem będzie zawężenie do jednego pasa?
To rondo będzie kolejnym wielkim BUBLEM Chrzanowa wystarczy się poprzyglądać jak to będzie wyglądać.
qwe.. Ja nie zadawałem żadnych pytań i głupot nie pisze, bo czytałem raport o natężeniu ruchu i w stosunku do Śląskiej od strony miasta ruch od Kątów jest znikomy.A ty czytałeś jakieś opracowania? lub widziałeś od strony Kątów większą ilość samochodów? Bo ja więcej niż 3 samochody nigdy nie widziałem. Od strony Kątów na rondo wjeżdżają tylko ci co chcą jechać w stronę Balina, a gdy zamkną węzeł to ruch się jeszcze zmniejszy. Od strony ul.Skorupki ruch się nie zmniejszy, ponieważ jak nie wiesz planowana jest obwodnica Północna i cały ruch będzie się właśnie kończył na rondzie!! Co z tego, że wcześniej były szerokie wjazdy jak kierowcy nie potrafili się prawidłowo ustawić? i zastawiali sobie nawzajem drogę, teraz mogą być wąskie wloty i wyloty były by były przejrzyście oznakowane! Samo rondo turbinowe jest o wiele lepsze niż te zwykle, ponieważ każdy ma swój pas ruchu, a na tych zwykłych co z tego, ze jest szerokie na 2 pasy, jak każdy jeździ jak chce i nic to nie daje:/?
weźcie sobie ludzie najpierw zerknijcie jak wygląda rondo turbinowe a potem się plujcie o wąskie wjazdy :] jeden kierunek jest dominujący a drugi poboczny, i choćby jak się nie wysilać to NIE DA SIĘ zrobić trzech pasów na takim rondzie Inna sprawa, że z tego co tutaj jest napisane w komentarzach dominującym kierunkiem ma być skorupki - oświęcimska, o ile rzeczywiście wąskie wjazdy są robione tam gdzie piszą ludzie to rzeczywiście będzie kapota. Jeśli tak to ma byc rozwiązane to po co do cholery robić tam rondo turbinowe, jeżeli dominującym kierunkiem ruchu jest śląska - oświecimska (w lewo), mam dziwne wrażenie że ta cała zabawa jest tylko i wyłącznie dla szpanu a śląska będzie zakorkowana. No ale może poszerzą wiadukt na krakowskiej i będzie mniejszy problem
I jeszcze jedno. Sam fakt poszerzania wlotów na rondo g***o daje jeśli wyloty z takiego ronda są wąskie. Sensowne jest rondo na os. Stałym, a nawet malutkie w sumie rondo przy Outlecie na Jęzorze w Sosnowcu, gdzie wyloty też są szerokie. Tam jednocześnie rondo może opuszczać w kierunku Jaworzna zarówno jadący od strony Niwki (jedzie wewnętrznym pasem ronda i wjeżdża na lewy pas wylotu z ronda), jak i jadący z S1 (wjeżdża na zewnętrzny pas ronda i opuszcza go prawym pasem wylotu). Tymczasem w Chrzanowie wjeżdżając na prawoskret na Skorupki będzie musiał zaczekać aż przejadą ci, którzy zjeżdżają na Kąty ze strony centrum i ul. Oświęcimskiej. Tak więc prawdopodobnie pieniądze zostały wyrzucone w błoto...
~ll Głupszego pytania w życiu chyba w tym forum nie znalazłem niż Twoje. Ruch od strony Kątów bynajmniej nie był "znikomy" jak twierdzisz, tylko mniejszy niż z innych stron. Ale wystarczy, że ul. Partyzantów stanie sie nieprzejezdna (np. remont), to już ruch będzie znacznie większy. Poza tym jak otworzą obwodnicę północną do szpitala, to większość samochodów od strony Kątów zamiast ul. Partyzantów przez miasto, to będzie sie chciała pchać właśnie przez rondo. Mało kto będzie się pchał przez zakorkowane miasto jeśli będzie istniała alternatywa w postaci bezkolizyjnej obwodnicy. Tak czy inaczej dla wlotu od strony Kątów jest perspektywa roznąca. Natomiast jeśli węzeł baliński zostanie zlikwidowany, to wjazd na rondo od strony Skorupki bedzie o wiele mniejszy niż obecnie wjazd ze strony Kątów. Pewnie, że nikomu nie przeszkadza prawoskręt na Skorupki. Jeśli jednak popierasz takie rozwiązanie, mimo, iz ruch będzie na tym prawoskręcie napradę znikomy, to szokujące jest Twoje stanowisko odnośnie faktu zawężenia wlotu od Kątów. Podtrzymuje twierdzenie, że w dobie wzrostu natężenia ruchu samochodowego kretynizmem jest zawężanie ulic, kiedy jest miejsce na ich poszerzanie.
Ludzie przejżyjcie na oczy! Rondo na Oświęcimskiej to BUBEL! było szeroko a jest wąziutko! Chodniki na Kroczymiechu są szersze!
Krzysio, wspaniały Burmistrz nie wydaje żadnych pieniędzy na rondo, nie wiesz to nie zabieraj glosu, a wjazdy sa tak szerokie jaki jest na nich ruch:P
Myslalem ze jak wydaje Kosowski pieniadze duże na budowe ronda turbinowego to z kazdej strony beda szerokie 3 pasy a tu tak wąsko . Przeciez nie wiele beedzie szerzej niz wczesniej 0 zamiast wydawac kupe kasy na rondo oswiecimnskei wystarczylo tylko pasy wymalować
Tak akurat nie pozwoli ruszyć ale pozwoli zamknąć on już jest i tak zamknięty ino został wyjazd na oświęmcim i balin reszta pozamykana miasto sparaliżowane trzeba to rozdmuchać na większa skale
ann_alice nikt nie zatwierdzil, to oni sobie wymyslili i takie tam bla bla bla, taki pewnie bedzie komentarz. A te fuszerki, hmm.. Kiedys ogladalam program, niby o wawie, ale nie wiem czy nie tyczy sie to ogolnie wszystkich drog. Ktos bodajze z gddia powiedzial, ze przez 3 lata od oddania wyremontowanej drogi nie wolno tam nic zrobic, zero zrywania asfaltu, czy robienia dziur pod cos. A wypowiadal sie dlatego, ze skonczona remont jednej drogi, zaczeto kolejny, z tamtej bodajze objazd zrobili. I wyszlo na to, ze zaczeto cos tam robic z kanalizacja i wodociagami oraz naprawa i remont torow tramwajowych - ulica rozkopana, objazd zmieniony - ludzie wkur.... stoja w korkach przez czyjs brak myslenia
Kaszana !!! już dawno to mówiłem tyle miejsca na rondzie a porobili uliczki jak do domków letniskowych ... PAJACE !!!! MAM NADZIEJĘ ŻE LUDZIE ODPOWIEDZIALNI ZA TEN BUBEL POLECĄ ZE STOŁECZKÓW ....
Ann_alice w głowie się nie mieści co ty wypisujesz, po co wam 2 pasy jak od strony kątów jak ruch jest znikomy??? Zanim zaczniesz kogoś obrażać zastanów i doucz się jak są projektowane drogi!! A to, że robią prawoskręt na Jaworzono to źle??, jak tam były największe korki, to ułatwienie a wy macie coś przeciw!! tak to jest jak wypowiadająsie same nooby w komentarzach..
qwe: ja też byłam zszokowana jak zobaczyłam, co zrobili z wlotem na rondo od strony Kątów. Przecież to się po prostu w głowie nie mieści - jeden wąziutki pas!!! Nie wiem kto zatwierdział ten projekt, ale chyba jakiś baran, w dodatku ślepy i bez wyobraźni :/
Dodać należy że remont łącznic na węźle Chrzanów I (Trzebińska) prowadzony jest może z rękami i nagami ale niestety bez głowy. Jeżeli zdecydowano się wymieniać podłoże tak głeboko, to należało zmodyfikować przebieg dwóch łącznic A4-(wyjazd od strony Krakowa) na kierunek Chrzanów oraz A4 (Wyjazd od strony Katowic) kierunek Trzebinia. Obecnie wyjeżdzając z nich na drogę Chrzanów-Trzebinia (DK79) niewiele widać zza barier (no chyba że jest się kierowcą cięzarówki lub autobusu). Brakuje też tam znaku STOP. Znak USTĄP P.P. to zbyt mało! A wystarczyło przebieg tych jezdni przesunąć w stronę odpowiednich wjazdów na A4 (przy ul.Długiej iul. Trzebińskiej) i dobudować krótkie pasy rozbiegowe. Jak to działa można podpatrzyć np. na węźle Mirowskim w Krakowie.
Co za kretynizm. Remontują właśnie rondo robiąc prawoskręt na ks. Skorupki w kierunku Jaworzna, celem zmniejszenia korków na Skorupki - a tymczasem tu korki znikną!!!. Jednocześnie celem zmniejszenia korków od strony Katów inwestor zawęził szeroki wlot na rondo ze Śląskiej do jednego pasa!!
Zaiste wspaniale! Ale "węzeł Byczyna" narazie to tylko pół(ćwierć-) -węzełka. Ps. A kiedy obwodnica DK 79 między węzłami Chrzanów I (ul.Trzebińska/ Długa) i Byczyna. Chyba wcześniej od zamknięcia węzła/nie-węzła Chrzanów I.
nasza polska rzeczywistosc..."odstawiona fuszerka".
to jakto jest że węzeł baliński jest już zamknięty zazd od strony katowic i wiazd na kraków
I za takie fuszerki oraz przeciąganie terminu firma przeprowadzająca remonty powinna być pociągana do odpowiedzialności finansowej. Za każdy dzień/tydzień/miesiąc zwłoki powinna być naliczana kara. Ja nie rozumiem, czy robotnicy robią ot tak sobie, a nikt ich nei nadzoruje, nikt nie przyjeżdża sprawdzać, rozliczać ich z tego, co zrobili???
Po zakmknięciu węzła A4 Balińskiego nastąpi totalny paraliż Chrzanowa! Ale Burmistrz Kosowski uspokoja że nic takiego się nie stanie przynajmniej dopuki on jest burmistrzem hahaha śmiech na sali