Nie masz konta? Zarejestruj się

Praca, biznes, edukacja

Fablok nie ruszył do walki

29.12.2010 13:40 | 0 komentarzy | 8 361 odsłon | red
CHRZANÓW. Fablok nawet nie starał się walczyć o możliwość modernizacji 26 lokomotyw ST44. To jeden z dwóch zapowiadanych przetargów PKP Cargo. Jak donosi „Rynek Kolejowy”, Pesa Bydgoszcz jako jedyna przedłożyła ofertę. Termin ujawnienia kolejnych, złożonych w przetargu na modernizację 100 lokomotyw SM42, został po raz kolejny przesunięty.
0
Fablok nie ruszył do walki
Fablok nie złożył oferty do przetargu ogłoszonego przez PKP Cargo na modernizację 26 lokomotyw ST44
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

CHRZANÓW. Fablok nawet nie starał się walczyć o możliwość modernizacji 26 lokomotyw ST44. To jeden z dwóch zapowiadanych przetargów PKP Cargo. Jak donosi „Rynek Kolejowy”, Pesa Bydgoszcz jako jedyna przedłożyła ofertę. Termin ujawnienia kolejnych, złożonych w przetargu na modernizację 100 lokomotyw SM42, został po raz kolejny przesunięty.

Brak oferty Fabloku zdziwił, bo jeszcze kilkanaście dni temu Wiesław Patyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce Fablok SA, zapowiadał, że chrzanowski zakład szykuje się do obu przetargów ogłoszonych przez PKP Cargo. Co więcej, liczył, że ewentualna wygrana postawiłaby zakład na nogi.

- Przygotowujemy się do przetargu. Próbujemy założyć konsorcjum. Nie mogę na tym etapie zdradzać z kim. Nie ulega jednak wątpliwości, że potrzebujemy kogoś do sfinansowania zamówienia - mówił Patyk. Nie ukrywał, że zakładu nie stać na start w tak gigantycznym przetargu.
Zdaniem Patyka, pierwszy przetarg jest wart około 300 milionów złotych, drugi przekracza 100 milionów, a w grze będą się liczyć Pesa Bydgosz, Newag Nowy Sącz i Fablok. Jak się okazało, dwie ostatnie - przynajmniej z pierwszego przetargu - wypadły na swoje życzenie.

Nie przedstawiły bowiem nawet oferty.
Zapytaliśmy o zdanie w tej sprawie Patyka. Na pytanie, czy wiadomo cokolwiek na temat zapowiadanych przetargów, odparł krótko: - Nie. Po chwili dodał: - Skończyłem z  „Przełomem” rozmawiać. Zapytany dlaczego, już nie odpowiedział. Czasu na rozmowę nie miał również prezes zarządu zakładu Piotr Majcherczyk. - Przepraszam, jestem w delegacji do Warszawy - odrzekł.

Jak informuje „Rynek Kolejowy”, termin otwarcia ofert w równolegle przeprowadzanym przetargu na modernizację 100 lokomotyw SM42 PKP Cargo przesunęło już po raz trzeci. Tym razem na 22 grudnia. W rzeczonym zamówieniu wymagany termin realizacji wynosi 105 tygodni, licząc od tygodnia następnego po tygodniu, w którym nastąpi zawarcie umowy. Przebieg tego postępowania będzie prowadzony w trzech etapach, podobnie jak w przetargu na modernizację 26 sztuk lokomotyw spalinowych serii ST44.
Tadeusz Jachnicki

Przełom nr 51 (970) 22.12.2010

Czytaj również