Nie masz konta? Zarejestruj się

Praca, biznes, edukacja

Wypromować markę Chrzanolandia

05.06.2012 12:49 | 0 komentarzy | 2 192 odsłony | red
Zależy nam, aby powiat chrzanowskich mógł się wkrótce chwalić pakietem wartościowych wydarzeń i niepowtarzalnych produktów. Pojedynczo trudno byłoby je wypromować - twierdzi Jerzy Kasprzyk, prezes zarządu Lokalnej Grupy Działania Partnerstwo na Jurze, w rozmowie z Alicją Molendą
0
Wypromować markę Chrzanolandia
Jerzy Kasprzyk
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Zależy nam, aby powiat chrzanowskich mógł się wkrótce chwalić pakietem wartościowych wydarzeń i niepowtarzalnych produktów. Pojedynczo trudno byłoby je wypromować - twierdzi Jerzy Kasprzyk, prezes zarządu Lokalnej Grupy Działania Partnerstwo na Jurze, w rozmowie z Alicją Molendą

Alicja Molenda: Nazwa Chrzanolandia zaczęła funkcjonować na dobre w ubiegłym roku przy okazji imprezy plenerowej pod nazwą Ziemniaczysko pod Lipowcem. Proszę przypomnieć czytelnikom jaka jest rola tej marki?
Jerzy Kasprzyk:
- Ta nazwa faktycznie ma być marką. Trwa proces jej rejestracji w Urzędzie Patentowym RP, ale od chwili zgłoszenia jest chroniona i możemy się nią posługiwać. Obejmować ma ważne wydarzenia kulturalne w regionie, sztandarowe lokalne potrawy, wyroby rzemieślnicze, tradycje, czyli wszystko to, co składać się może na tzw. produkt turystyczny. W budowaniu tej marki udział ma każda gmina powiatu chrzanowskiego, typując swoje sztandarowe imprezy do katalogu wydarzeń, nad którymi pieczę mieć będzie LGD, dbając o ich promocję.

Jakie wydarzenia już funkcjonują w ramach Chrzanolandii?
- Rozpoczęliśmy budowanie tej marki imprezą autorską promującą lokalną potrawę znaną jako ziemniaki po cabańsku. Mam tu na myśli ubiegłoroczne Ziemniaczysko pod Lipowcem, które bardzo się spodobało mieszkańcom powiatu i turystom. W tym tygodniu do imprez w ramach Chrzanolandii dołączy Majówka u bernardynów w Alwerni, współorganizowana z tamtejszym środowiskiem lokalnym współpracującym od lat z klasztorem (szczegóły dotyczące tej imprezy na s. 26 - przyp. red.). W czerwcu nazwa Chrzanolandia pojawi się na plakatach organizatorów plenerowego przedstawienia operetkowego w Młoszowej, we wrześniu będzie nasze Ziemniaczysko pod Lipowcem, w listopadzie włączymy się w jeszcze szerszą promocję Biesiady Patriotycznej w Libiążu, a w grudniu Kiermaszu Bożonarodzeniowego na chrzanowskim Rynku. W przyszłym roku Chrzanolandia zamierza włączyć się w promocję kilku innych imprez w powiecie. Dwóch, może trzech. Chcemy też wspólnie z przedsiębiorcami i twórcami ludowymi skupić się bardziej na wykreowaniu produktów lokalnych. Potem skoncentrujemy się na reklamowaniu kompletnego już pakietu. Zależy nam, aby powiat chrzanowski mógł się wkrótce chwalić w profesjonalny sposób wartościowymi wydarzeniami i niepowtarzalnymi produktami. Pojedynczo trudno byłoby je „sprzedawać”.

LGD ogłosiła właśnie konkurs na logo Chrzanolandii.
- Konkurs chcemy rozstrzygnąć 15 czerwca. Zapraszam do udziału wszystkich mieszkańców powiatu, znających się na grafice komputerowej. Nagroda wynosi 1000 zł. Regulamin i szczegóły związane z konkursem znaleźć można będzie na naszej stronie internetowej www.partnerstwonajurze.pl. Równocześnie chcemy ogłosić konkurs fotograficzny i na filmiki pod hasłem „Wieś jest taka piękna”. Szczegóły także na stronie internetowej LGD.

LGD ogłasza właśnie kolejne nabory wniosków o dofinansowanie projektów związanych z rozwojem wsi. Kto może tym razem aplikować?
- Dofinansujemy najlepsze projekty związane z różnicowaniem w kierunku działalności nierolniczej, tworzeniem i rozwojem mikroprzedsiębiorstw, odnową i rozwojem wsi oraz tzw. małymi projektami. Nabór obejmuje więc wszystkie działania wynikające z Lokalnej Strategii Rozwoju. Termin składania wniosków mija 4 czerwca. Szczegóły znaleźć można w ogłoszeniach prasowych i na www.partnerstwonajurze.pl  
Przełom nr 20 (1041) 23.5.2012