Praca, biznes, edukacja
A jednak rurociąg
Weekendowy Puls Biznesu napisał, że PKN Orlen, w ramach oszczędności transportowych, wraca do pomysłu przesyłania znaczących ilości paliw rurociągami.
Dlatego w strategii koncernu na lata 2009-2013 szczególne miejsce mają mieć inwestycje w rurociągi. Najważniejszą ma być przedłużenie rurociągu Płock-Boronowo pod Częstochową do Trzebini. Odcinek ma 109 km długości. Orlen ma nim przesyłać rocznie 1 mln ton paliw.
Jak zapewnił gazetę Tomasz Grzela, dyrektor wykonawczy ds. logistyki w PKN Orlen, zaraz na początku 2009 roku powstać ma harmonogram prac, a wiosną rozpocząć się budowa.
Właścicielem rurociągu z Płocka do Boronowa jest Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych Przyjaźń. I to ono ma być bezpośrednim inwestorem budowy nowego fragmentu, prowadzącego do Trzebini. Koszt budowy 1 km to 2 mln zł.
O budowie rurociągu mówiło się wiele razy. Ostatnio, kiedy prezesem zarządu trzebińskiej rafinerii był Grzegorz Ślak.
Przełom nr 50 (866) 10.12.2008