Przełom Online
Komunikacyjna rewolucja w Chrzanowie?
CHRZANÓW. Zmianę tras autobusów miejskich, kursujących po gminie, likwidację niektórych linii, wprowadzenie uzupełniających się rozkładów jazdy, podpisanie porozumienia z Jaworznem, na mocy którego pasażerowie „J” i „S”, podróżujący w granicach gminy, będą mogli jeździć na podstawie okresowych biletów ZKKM - wszystko to zakłada projekt "optymalizacji sieci komunikacji miejskiej".
Dokument, za który gmina zapłaciła 16 tys. zł plus VAT, opracowała spółka Centropolis Bartosza Mazura doktoranta Akademii Ekonomicznej zajmującego się komunikacją i Przemysława Sowy, pracownika PKM Jaworzno. Z jego założeniami zapoznali się w piątek radni, sołtysi, przewodniczący rad osiedlowych.
Mazur i Sowa od 20 listopada do 6 grudnia ub. roku badali napełnienie na poszczególnych liniach. Wynika z nich, że największe jest w autobusach: 330, 335, 332. Najmniejsze na trasie: 329K oraz 345/346. Zaproponowali więc, by na bardziej popularnych trasach autobusy jeździły częściej, rzadziej tam, gdzie nie jest to konieczne. Gdyby wprowadzić nowe rozkłady jazdy, przykładowo na osiedle Młodości byłoby o około 40 proc. kursow więcej, niż dotychczas. Podobnie do Szpitala Powiatowego.
- Przyświecał nam jeden cel – tak zorganizować wewnętrzną komunikację po Chrzanowie, by za te same pieniądze jeździło się lepiej – stwierdził radny Robert Maciaszek, przedstawiciel Chrzanowa w Związku Komunalnym „Komunikacja Międzygminna”.
Plan zakłada też porozumienie z Jaworznem, dzięki któremu pasażerowie korzystający z „J” i „S”, między innymi mieszkańcy osiedla Kąty czy Balina, mogliby jeździć tymi autobusami na podstawie biletu okresowego chrzanowskiego związku (ale tylko w granicach administracyjnych gminy).
Uczestnicy piątkowej prezentacji, nie mieli większych uwag do projektu. W przyszłym tygodniu będzie on dyskutowany na komisjach rady miasta. Potem burmistrz przekaże go do akceptacji zarządowi ZKKM. Zdaniem Ryszarda Kosowskiego, wprowadzenie nowych rozkładów jazdy nie będzie się wiązało z koniecznością wypowiadania przewoźnikom dotychczasowych umów.
(AJ)
Założenia projektu dla linii:
317
- pokierowanie linii przez ul. Armii Krajowej/ Kościelec (w kierunku Płazy)
- pokierowanie linii przez ul. Transportowców/Kasztanową (w kierunku dworca ZKKM)
- dostosowanie godzin odjazdów do pozostałych linii na wspólnych odcinkach
332
- pokierowanie linii przez ul. Transportowców/Kasztanową na kursach realizowanych na trasie okrężnej: Dworzec ZKKM – Pogorzyce – Płaza – Cmentarz - Kościelec- Dworzec ZKKM
- dostosowanie godzin odjazdów do pozostałych linii na wspólnych odcinkach
331
- nowy przebieg trasy (Szpital - Dworzec ZKKM – ZUS - Sienna- Witosa- Pogorska – Kościelec-Szpital)
- dostosowanie odjazdów do godzin rozpoczęcia bądź zakończenia pracy w szpitalu oraz do pozostałych linii
330
- zaprzestanie obsługi szpitala (w zamian skierowana tam zostanie linia 331) oraz osiedla Stella (ofertę uzupełni zmodyfikowany rozkład linii 335)
- dostosowanie godzin odjazdów do innych linii
Pozostałe linie
- 329: dopasowanie godzin odjazdów do kursów ponadlokalnych
-329K: likwidacja linii pod warunkiem podpisania porozumienia z Jaworznem
-335: dopasowanie godzin odjazdów do innych linii, zwłaszcza 317, 332
- utworzenie nowej linii F, łączącej zadania przewozowe realizowane na trasie: Dworzec ZKKM – Fablok na istniejących liniach 310, 329, 331F, 335, 341P
Aktualizacja: 13.02.2010, godz.14;38
Komentarze
48 komentarzy
Super! Wreszcie ktoś porządny wziął się za komunikację miejską i jej organizację! Brawo dla burmistrza Kosowskiego i radnego Maciaszka - wywalcie jeszcze tego Grubera z ZKKM i będzie rewelka! Tak trzymać!
jestem pod wrażeniem:) Mam nadzieję, że to zapowiedź poprawy publicznego transportu zbiorowego.
Komunikacja Między gmina tylko myśli o mieszkańcach chrzanowa , a może tak autobus z Libiąża do Katowic przez Chełmek i Imielin
a k pojedzie na Księżyc ;-)
kampania wyborcza w wydaniu panów Kosowskiego i Maciaszka ruszyła na całego.Jest to już druga rewolucja komunikacyjna w Chrzanowie.Pierwszą wg pomysłu Burmistrza odczuli pasażerowie gdzie zmieniono m.inn. kursowanie lini 330 i zlikwidowano kilka kursów na innych chrzanowskich liniach,na wniosek pana Burmistrza chciano sprywatyzować linie K do Krakowa co jednak nie wypaliło ale od kwietnia będzie tylko 8 kursów.Poprzednio Burmistrz też zlecił opracowanie koncepcji komunikacyjnej uczonej pani z Krakowa która trafiła do kosza a duże pieniądze na tą ekspertyzę wydano niepotrzebnie.Teraz nową koncepcję zlecono m.inn. panu Sowie z PKM Jaworzno co uważam za skandal z uwagi na to że PKM obsługuje linie J i S za którą płaci ZKKMa w kosztach partycypują Chrzanów,Trzebinia i Libiąż a PKM wymusił na ZKKMie podpisanie umowy na ich warunkach niegodząc się na żadne zmiany w kusrowaniu autobusów na Śląsk.Najpierw każe się ograniczanie kursów w Chrzanowie a teraz przed wyborami nagłe oświecenie i zmiany w kursowaniu autobusów. Hipokryzja to niepojęta.
i jasne jak słońce - SOVI vel Przemysław Sowa z PKM Jaworzno bardzo chętnie i "za darmo" doradza Burmistrzowi Kosowskiemu. Bardzo mu zależy na likwidacji ZKKG i wyprowadzeniu pieniędzy z powiatu chrzanowskiego które są przeznaczane przez trzy gminy do Jaworzna i dalej ubijanie kasy PKMowi. Ciekawe co z tego będzie miał Pan Kosowski?
Nie wyglądają te pomysły źle, wreszcie zaciągnęli opinie ekspertów!
Jak na południe poprawi się oferta, to popieram! Teraz chodze na nogach, bo nie ma czym jechać.