Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

Komunikacyjna rewolucja w Chrzanowie?

12.02.2010 21:07 | 48 komentarzy | 12 800 odsłon | red
CHRZANÓW. Zmianę tras autobusów miejskich, kursujących po gminie, likwidację niektórych linii, wprowadzenie uzupełniających się rozkładów jazdy, podpisanie porozumienia z Jaworznem, na mocy którego pasażerowie „J” i „S”, podróżujący w granicach gminy, będą mogli jeździć na podstawie okresowych biletów ZKKM - wszystko to zakłada projekt "optymalizacji sieci komunikacji miejskiej".
48
Komunikacyjna rewolucja w Chrzanowie?
Przemysław Sowa prezentuje nowe rozwiązania komunikacyjne dla Chrzanowa
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas


CHRZANÓW. Zmianę tras autobusów miejskich, kursujących po gminie, likwidację niektórych linii, wprowadzenie uzupełniających się rozkładów jazdy, podpisanie porozumienia z Jaworznem, na mocy którego pasażerowie „J” i „S”, podróżujący w granicach gminy, będą mogli jeździć na podstawie okresowych biletów ZKKM - wszystko to zakłada projekt "optymalizacji sieci komunikacji miejskiej".

Dokument, za który gmina zapłaciła 16 tys. zł plus VAT, opracowała spółka Centropolis Bartosza Mazura doktoranta Akademii Ekonomicznej zajmującego się komunikacją i Przemysława Sowy, pracownika PKM Jaworzno.  Z jego założeniami zapoznali się w piątek radni, sołtysi, przewodniczący rad osiedlowych.
Mazur i Sowa od 20 listopada do 6 grudnia ub. roku badali napełnienie na poszczególnych liniach. Wynika z nich, że największe jest w autobusach: 330, 335, 332. Najmniejsze na trasie: 329K oraz 345/346. Zaproponowali więc, by  na bardziej popularnych trasach autobusy jeździły częściej, rzadziej tam, gdzie nie jest to konieczne. Gdyby wprowadzić nowe rozkłady jazdy, przykładowo na osiedle Młodości byłoby o około 40 proc. kursow więcej, niż dotychczas. Podobnie do Szpitala Powiatowego.

- Przyświecał nam jeden cel – tak zorganizować wewnętrzną komunikację po Chrzanowie, by za te same pieniądze jeździło się lepiej – stwierdził  radny Robert Maciaszek, przedstawiciel Chrzanowa w Związku Komunalnym „Komunikacja Międzygminna”.
Plan zakłada też porozumienie z Jaworznem, dzięki któremu pasażerowie korzystający z „J” i „S”, między innymi mieszkańcy osiedla Kąty czy Balina, mogliby jeździć tymi autobusami na podstawie biletu okresowego chrzanowskiego związku (ale tylko w granicach administracyjnych gminy).

Uczestnicy piątkowej prezentacji, nie mieli większych uwag do projektu. W przyszłym tygodniu będzie on dyskutowany na komisjach rady miasta. Potem burmistrz przekaże go do akceptacji zarządowi ZKKM. Zdaniem Ryszarda Kosowskiego, wprowadzenie nowych rozkładów jazdy nie będzie się wiązało z koniecznością wypowiadania przewoźnikom dotychczasowych umów.
(AJ)

Założenia projektu dla linii:
317
- pokierowanie linii przez ul. Armii Krajowej/ Kościelec (w kierunku Płazy)
- pokierowanie linii przez ul. Transportowców/Kasztanową (w kierunku dworca ZKKM)
- dostosowanie godzin odjazdów do pozostałych linii na wspólnych odcinkach

332
- pokierowanie linii przez ul. Transportowców/Kasztanową na kursach realizowanych na trasie okrężnej: Dworzec ZKKM – Pogorzyce – Płaza – Cmentarz - Kościelec- Dworzec ZKKM
- dostosowanie godzin odjazdów do pozostałych linii na wspólnych odcinkach

331
- nowy przebieg trasy (Szpital - Dworzec ZKKM – ZUS - Sienna- Witosa- Pogorska – Kościelec-Szpital)
- dostosowanie odjazdów do godzin rozpoczęcia bądź zakończenia pracy w szpitalu oraz do pozostałych linii

330
- zaprzestanie obsługi szpitala (w zamian skierowana tam zostanie linia 331) oraz osiedla Stella (ofertę uzupełni zmodyfikowany rozkład linii 335)
- dostosowanie godzin odjazdów do innych linii

Pozostałe linie
- 329: dopasowanie godzin odjazdów do kursów ponadlokalnych
-329K: likwidacja linii pod warunkiem podpisania porozumienia z Jaworznem
-335: dopasowanie godzin odjazdów do innych linii, zwłaszcza 317, 332
- utworzenie nowej linii F, łączącej zadania przewozowe realizowane na trasie: Dworzec ZKKM – Fablok na istniejących liniach 310, 329, 331F, 335, 341P

 Aktualizacja: 13.02.2010, godz.14;38