Przełom Online
TRZEBINIA. Radni pytają. Odpowiedzi nie ma im kto udzielić
![TRZEBINIA. Radni pytają. Odpowiedzi nie ma im kto udzielić](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2014/07/29/2417.jpg)
Wtorkowe spotkanie radnych z zawieszoną w obowiązkach dyrektorką basenu niczego nowego do sprawy nie wniosło. Pytania, kto i w jakim celu powołał Kamilę Kubańską na członka zarządu spółki Aqua Planet, co przez rok swojej działalności zrobiła dla basenu, jaki jest sens dzielenia stanowiska dyrektora pływalni na dwa kierownicze, wciąż pozostają otwarte.
Agnieszka Antoń nie przyjęła propozycji objęcia stanowiska kierownika ds. ratowniczych i instruktorskich. Aneksu do umowy o pracę nie podpisała. Zarząd spółki wręczył jej więc nową umowę, która zacznie obowiązywać od sierpnia. Jeśli do tego czasu nie zdecyduje się na bycie kierownikiem za mniejsze pieniądze niż dostaje dzisiaj, straci pracę.
Nie może zrozumieć, dlaczego ktoś degraduje ją, skoro przez siedem lat wzorowo zarządzała placówką, i część jej obowiązków przerzuca na znacznie mniej doświadczoną osobę, która wielu rzeczy dopiero się uczy. Ma nadzieję, że radni będą dociekać, dlaczego ktoś postanowił zmienić coś, co dobrze funkcjonowało przez ostatnie siedem lat.
Radni tymczasem sami mają wiele pytań.
- Zaprosimy więc na następną komisję prezes zarządu spółki Zofię Kurnik. Musimy poznać prawdę. Basen w Trzebini przez lata miał renomę, był dobrze zarządzany. Nawet gdyby pani Kubańska była profesjonalistką, to po co ją zatrudniać, skoro było dobrze? – pyta przewodnicząca komisji prawa Ewa Siemek.
(AJ)
CZYTAJ TAKŻE
Zamiast jednego dyrektora, ma być dwóch kierowników
Komentarze
16 komentarzy
Moim zdaniem Burmistrz powinien odwołać obie Panie (jeśli nie potrafią się dogadać) i ogłosić konkurs (tym bardziej że jedna była z namaszczenie jednego wujka , a druga drugiego wujka), no ale drugi wujek się na to nie zdobędzie, ale tak powinno być w normalnym kraju, ale to dziki kraj, i wszystko jasne!...... Komunalka, odpowiadam Ci w poście pod :Ukazał się nowy nr Przełomu: bo widzę jęczysz wszędzie , a nie masz racjii......
Dobrze ze masz już sprawdzone miejsca gdzie indziej, bo tu już chyba nie potanieje...A co do reszty - jeszcze sie taki nie urodził, co by wszystkim dogodził. Może zrobić porównanie za rok? Umawiamy sie?
Ja nie wiem skąd masz takie szczegółowe wiadomości odnośnie studiów, szkoleń i finansowania. Jesteś dyrektorką we własnej osobie czy może blisko z nią spokrewniona? Teraz z innej beczki. To, że basen świetnie funkcjonuje jest tylko Twoim prywatnym zdaniem. Chyba nieuwaznie czytałaś wypowiedzi na forum. Basen w dobrych godzinach ma zablokowane tory do pływania, a wchodzący na basen tego nie wiedzą. Wstęp na basen jest stanowczo za drogi (biorąc pod uwagę brak dodatkowych atrakcji). Przy tej cenie dodatkowo płatne sauny to już przesada. Urządzenia na basenie są często wyłączone. Za taką cenę mam prosić ratownika żeby coś włączył? Nie zapominajmy, że znajdujemy się w małym mieście. Większość moich wypadów ze znajomymi na basen było poza Trzebinię (wszyscy jesteśmy z Trzebini lub okolic). Woda za to jest czysta i bez chloru. Itd itc plusy i minusy. Rzetelny konkurs!
USTAWA z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Art. 26. 1. Organem wykonawczym gminy jest wójt. 2. Kadencja wójta rozpoczyna się w dniu rozpoczęcia kadencji rady gminy lub wyboru go przez radę gminy i upływa z dniem upływu kadencji rady gminy. 2a. Wójtem (burmistrzem, prezydentem miasta) nie może być osoba, która nie jest obywatelem polskim. 3. Burmistrz jest organem wykonawczym w gminie, w której siedziba władz znajduje się w mieście położonym na terytorium tej gminy 4. W miastach powyżej 100.000 mieszkańców organem wykonawczym jest prezydent miasta. Dotyczy to również miast, w których do dnia wejścia w życie niniejszej ustawy prezydent miasta był organem wykonawczo-zarządzającym. 5. (skreślony). Art. 26a. 1. Wójt, w drodze zarządzenia, powołuje oraz odwołuje swojego zastępcę lub zastępców i określa ich liczbę. 2. Liczba zastępców wójta nie może być większa niż: 1) jeden w gminach do 20 000 mieszkańców, 2) dwóch w gminach do 100 000 mieszkańców, 3) trzech w gminach do 200 000 mieszkańców, 4) czterech w gminach powyżej 200 000 mieszkańców. 3. W przypadku gdy określona przez wójta liczba jego zastępców jest większa niż jeden, w zarządzeniu, o którym mowa w ust. 1, wójt wskazuje imiennie pierwszego i kolejnych zastępców. Art. 27. Funkcji wójta oraz jego zastępcy nie można łączyć z: 1) funkcją wójta lub jego zastępcy w innej gminie, 2) członkostwem w organach jednostek samorządu terytorialnego, w tym w gminie, w której jest wójtem lub zastępcą wójta, 3) zatrudnieniem w administracji rządowej, 4) mandatem posła lub senatora. Art. 30. 1. Wójt (burmistrz) wykonuje uchwały rady gminy i zadania gminy określone przepisami prawa. 2. Do zadań wójta należy w szczególności: 1) przygotowywanie projektów uchwał rady gminy, 2) określanie sposobu wykonywania uchwał, 3) gospodarowanie mieniem komunalnym, 4) wykonywanie budżetu, 5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych. 6) (skreślony). 3. W realizacji zadań własnych gminy wójt podlega wyłącznie radzie gminy. Art. 31. Wójt kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz. Art. 31a. Wójt opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy. Art. 31b. 1. Jeżeli w inny sposób nie można usunąć bezpośredniego niebezpieczeństwa dla życia ludzi lub dla mienia, wójt może zarządzić ewakuację z obszarów bezpośrednio zagrożonych. 2. W przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej wójt działa na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Art. 32. (skreślony). Art. 33. 1. Wójt wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy. 2. Organizację i zasady funkcjonowania urzędu gminy określa regulamin organizacyjny, nadany przez wójta w drodze zarządzenia. 3. Kierownikiem urzędu jest wójt. 4. Wójt może powierzyć prowadzenie określonych spraw gminy w swoim imieniu zastępcy wójta lub sekretarzowi gminy. 5. Kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych. 6. Status prawny pracowników samorządowych określa odrębna ustawa.
Witam, jestem lokatorem mieszkania komunalnego i oto czeka niby bardzo dobra okzaja wykupu mieszkania za TYLKO 50% wartości rynkowej... niby super... ale... No właśnie zawsze musi być jakieś ale cytując wypowiedź Pana Burmistrza, który wypowiadał się dla portalu www.powiatchrzanowski.pl z dnia 16 kwietnia 2012 a brzmi istotny fragment tej wypowiedzi tak: " Nie należy liczyć, że jeśli w przyszłości taka bonifikata na zakup mieszkań od gminy ewentualnie się powtórzy, to będzie wyższa. Zapewniam, że nie. Po pierwsze z powodów ekonomicznych, a po drugie i ważniejsze, z powodów społecznych. [b][u]Byłoby to bowiem wysoce niesprawiedliwe wobec tych, którzy kupią lokale teraz [/u][/b]"- podkreśla burmistrz Chrzanowa . Zauważmy że Burmistrz wskazuje, że wykup mieszkań taniej niż dzisiaj w późniejszym terminie było by UWAGA " Wysoce niesprawiedliwe wobec tych, którzy kupią lokale teraz." No więc mam pytanie i proszę o pomoc w uzyskaniu odpowiedzi na nie: Dlaczego w roku 2007 można było wykupić te same mieszkania i w tym samym standardzie za o zgrozo! ok 4 tys zł!! Drugie moje pytanie brzmi: W czym jestem gorszy od lokatora który wykupił mieszkanie 5 lat temu? Trzecie pytanie: Czy brał ktoś pod uwagę przy podejmowaniu takiej decyzji, że właścicielami lokali są zazwyczaj ludzie starsi, którym nikt już kredytu nie udzieli, oraz nawet patrząc na dzieci głównego najemcy , które zazwyczaj mają już ok 50 lat też nie dostaną hipoteki na 100 tys. bo musiałby wziąć ten kredyt ( biorąc pod uwagę sytuację na naszym rodzimym rynku pracy i chcąc nie umrzeć przy tym z głodu przy racie w wysokości 1000zł a zarobkach w wysokości 1500zł brutto x2 3000zł brutto czyli jakies 2200 netto na oboje współmałżonków, nie licząc bieżących opłat za lokal itp.) na 30 LAT!. A jak wiemy to bank raczej na tak długi okres czasu nie pożyczy ponieważ 50 + 30 daje nam 80 lat a maksymalny wiek kredytobiorcy może wynosić 75 lat. Tak więc zachodzi pytanie: Czy mniej zamożni ludzie muszą zawalać przyszłość swoich wnuków / dzieci? Czy przeciętny 25 latek nie ma na głowie aby wyjść na swoje? a nie martwić się o to że jego rodzicie czy babcia zostanie przeniesiona! Uważacie że babcia w wieku 80 lat chce zostawiać swoje całe życie i zmieniać swój DOM na inny w , który inwestowała przez blisko 40 lat swojego życia? To pytanie pozostawię do rozpatrzenia osobą zainteresowanym. Tak więc niejako przechodząc do zakończenia tego wołania o pomoc pragnę ZAAPELOWAĆ do redakcji PRZEŁOMU O POMOC! Aby nagłośnić ten proceder. Pozdrawiam: Lokator mieszkania komunalnego w Chrzanowie.
No i jeszcze jedno pytanie: czy pani Kubanska zdąży sie wyszkolić, bo jak sie skończy kadencja burmistrza, następca zmieni radę nadzorcza, rada prezesa, przyjdzie następna pani K. Lub inna do szkolenia...itd Jak poprzedni burmistrz mógł tak robić, to i następny moze. Sprzeciw obywateli mały. W innych gminach basen jest jednostka samorządu i kandydat na kierownika musi mieć odpowiednie kwalifikacje. Kadencja - w porządku, kto sie nie stara nie ma szans na następna, kto sie stara - tez może przegrać z lepszym. Są jakieś zasady, ale nie w Trzebinii...
Wszyscy wypowiadający się maja rację - Burmistrz robi co chce i radni są mu nie potrzebni bo są nieudolni i patrząn tylko swoich spraw pod nosem a nie interesu miasta, przestrzegania prawa .Mało powiedziec że to zobowiazanie wyborcze wsadzić na stołek ciepły i chyba dobrze płatny na basenie dla pani Kubańskiej . Nie dziwię się obecnej dyr pani Antoń że jest zdegustowana zmianami. Chciałbym aby radni staneli na wysokości i nie zgodzili sie na harce burmistrza . Ostatecznie powinien być konkurs na dyrektora basenu.
Nie traćcie cennego jadu kąsając na oślep. Pani Antoń aplikując do pracy na basen była na ostatnim roku studiów, dziennych, więc (teoretycznie) bezpłatnych. Wszystkie szkolenia i uprawnienia robiła za własne pieniądze, wszystkie przyciągają na basen wielu klientów - np Aqua Zumba. Wiele rzeczy robiła dla basenu nieodpłatnie - np stronę internetową i wiele innych - za te rzeczy w innych firmach się osobno płaci. Ciekawe jak będzie teraz. Teraz do takich spraw nikt nie będzie miał dostępu ani możliwości sprawdzenia - może to prezes, rada nadzorcza i burmistrz. Sprawozdanie finansowe ze spółki Aquaplanet rozmyje się w ogólnym podsumowaniu spółki MZN - więc ani radni ani obywatele nie będą wiedzieć ile naprawdę kosztuje zarządzanie i szkolenie pani Kubańskiej. Gdyby nawet szkolenia pani Antoń były przez kogoś opłacone (a nie są i może to udowodnić) - to wyrzucić to w błoto jest szczytem niegospodarności. Do anko - obecny wizerunek basenu - wystrój, zakres proponowanych zajęć, sklep, siłownia, bar, dotychczasowe promocje, dobrze zorganizowani pracownicy - to wszystko od podstaw organizowała pani Antoń, sama. Może dlatego wyszło, że jeden człowiek ogarniał prawie wszystko i koszty tej organizacji były minimalne. Może dlatego studentka, że już wyszkoleni fachowcy byliby dużo bardziej kosztochłonni - o to trzeba by było pytać ówczesnego prezesa Rafinerii, a nie Adamczyka. I jeszcze jedno - gmina ile dawała na karnety i programy tyle (lub więcej) będzie dawać, pozyskane zakłady pracy i nowi klienci - to co było pozyskane, zostało, nowych pani Kubańska przez rok nie pozyskała, a koszty już wzrosły i jeszcze wzrosną - bo panią Kubańską już się rok utrzymywało a teraz trzeba ją wyszkolić - kilka lat grubych wydatków (zapytajcie czy z własnej kieszeni). Panią Antoń na jałowym biegu też trzeba utrzymać. Jak się do tej pory nie marnowało żadnej złotówki to ciężko na to patrzeć i to znieść bez protestu. Oczywiście że znajdzie nową pracę, będzie teraz miała czas. Jeszcze jedno pytanie - czy po jej zwolnieniu nadal będzie potrzeba utrzymywania dwóch kierowników, czy też pani Antoń ma rację - jeden w zupełności wystarczy? Do nowych zainteresowanych tematem -na http://www.przelom.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=5277 jest więcej informacji
Każdemu kadencja się kończy nawet dyrektorom, Pani Antoń ma cenne doświadczenie i wykształcenie pracę sobie znajdzie gdzie indziej - należy rozpisać jasny i czytelny konkurs na osobę zarządzającą pływalnią i tyle, a nie z nadania Burmistrza wpychać na siłę ludzi co nie mają pojęcia o tym co robią!!!
Dobry manager zawsze znajdzie dobrą pracę, więc pani dyrektor nie ma się czego obawiać. No chyba, że jednak ma :)
Nasuwają się także inne pytania. Dlaczego p. Antoń wydaje się, że ma mieć zarezerwowane dyrektorskie stanowisko do emerytury? Czy myślała, że kulisy jej wcześniejszego zatrudnienia nie będą tematem pytań? A mnie osobiście bardzo zastanawia (zadaje to pytanie drugi raz) czy opłacała sobie sama studia i wszystkie uprawnienia, o których pisali internauci, czy może (skoro wiadomo o jej rodzinnych powiązaniach) studia były opłacone przez pracodawcę w związku ze skierowaniem z firmy na uczelnię (wcześniej istniało coś takiego, nie wiem jak jest teraz) i to samo dotyczy uprawnień (czy opłacała z własnej kieszeni)? Oczywiście dalej nie wiadomo nic o kompetencjach "pani prawej ręki" burmistrza. Uważam, że najsprawiedliwszy byłby konkurs. Co do sądu pracy, to bardzo trudno wygrać sprawę kiedy nie zgadzamy się na zmiany warunków pracy i płacy, co jest w konsekwencji wypowiedzeniem. Pracodawcy pozbywają się w ten sposób nawet najbardziej chronione przed zwolnieniem osoby i wygrywają takie procesy.
Witam nie głosowałem na obecnego Burmistrza, miałem okazję trzy razy uczestniczyć w rozmowach biznesowych dotyczacych miasta, infrastruktury. Moge stwierdzić, że obecne podejście jest biznesowo-polityczne ale w mojej ocenie i w zakresie jaki poznałem prawidłowe i czytelne, niosące korzyści dla Miasta. Pytanie dla obrońców Pani Antoń, proszę podać sukcesy jako Kierownika/Dyrektora pływalni, te rzeczywiste a nie wynikajace z otrzymywanych środków od zakładów pracy, gminy. Pływalnia była i tak zarzadzana odgórnie od samego poczatku i nie za bardzo widzę jakieś działania czysto biznesowe, zarządcze - Pani Antoń, wpływajace na poprawę finasów, stanu obiektu czy też wizerunku. Jezeli takie były to proszę o podanie i wtedy chylę czoła. Dobrze się rządzi jak się ma zapewnioną kasę z dotacji i biletów abonamentowych. A kulisy zatrudnienia w momencie otwierania pływalni były jakie były. Pani była ledwo po szkole sredniej i rozpoczynała lub była na pierwszych semestrach wyzszej uczelni. Kryterium: ładna, zgrabna (pojecie wzgledne) z papierami ratownika no i Mama w urzedzie. I jeszcze dane zaczęrpniete z poczty pantoflowej były Burmistrz Wujek.
a może w końcu następuje czas oczyszczania stanowisk po 12 latach z dobrym wujem adim. Nikt nie pyta o kompetencje pani dotychczasowej dyrektor w momencie obejmowania stanowiska x-lat temu... a to jest ciekawa historia- zaznaczam ze to informacje z tzw. poczty pantoflowej...
Bo burmistrz kieruje się tylko jednym wskazaniem w swojej pracy - ma być tak jak ja chcę, a wokół mają być ci, których ja chcę. Koniec. Kropka.
To analogiczna sytuacja jak ta z Dworem Zieleniewskich. Przez 16 lat było dobrze, nikt nie wnosił zadnych zastrzeżeń co do jego działalności zarówno merytorycznej jak i finansowej, wynika z tego, że też był dobrze zarządzany. Do dyrektora Witonia też nie było żadnych uwag. Przez 16 lat też dorobił się renomy. I cóż to wszystko znaczy wobec siły argumentów burmistrza... I płonne nadzieje ma pani Antoń, że radni będą dociekac, dlaczego zmienia się to co dobrze funkcjonowało. Bo radni mają to gdzieś głęboko, dla nich ważne są sprawy dotyczące ich najbliższego otoczenia. Szerszej perspektywy to oni nie mają. Popytają, popytają i zajmą się sprawami na swoich śmieciach.
Przyczyną całego zamieszania jest Burmistrz, tylko czekać jak następnym jego krokiem będzie wymiana kierowników jednostek administracyjnych w gminie, którzy jak to się wyraził w jednym z "Przełomowych" wywiadów nie spełniają jego oczekiwań. Wypowiedzi publiczne pana Burmistrza świadczą o jego całkowitej ignorancji obowiązujących przepisów prawa. Burmistrz zapomina, że jego ludzie muszą postępować zgodnie z prawem. Mam wrażenie,że Burmistrz Trzebini minął się z powołaniem, powinien zostać posłem, albo najlepiej premierem, aby mógł stanowić przepisy zgodne ze swoimi oczekiwaniami. Panie Burmistrzu, śmiało, wybory parlamentalne już niedługo!