Chrzanów
Robert Maciaszek kandydatem na burmistrza Chrzanowa. Ma poparcie czterech partii (WIDEO)
To Platforma Obywatelska, Nowoczesna, Sojusz Lewicy Demokratycznej i Polskie Stronnictwo Ludowe. W poniedziałek na chrzanowskim rynku przedstawiciele Koalicji Obywatelskiej podpisali oficjalną deklarację o współpracy.
Materiał wideo:
Wspólny kandydat na burmistrza Chrzanowa to nie wszystko. Będą też wspólne listy do rady gminy i rady powiatu. To na pewno. Nadal trwają rozmowy dotyczące tego, czy i kogo Koalicja Obywatelska wystawi jako swoich kandydatów na szefów w pozostałych gminach powiatu chrzanowskiego. Wszystko wyjaśni się w najbliższym czasie.
- Po gruntownej analizie, po wielu miesiącach pracy u podstaw z mieszkańcami, podjąłem decyzję o starcie na burmistrza miasta Chrzanowa - mówi Robert Maciaszek.
Szeroka koalicja to nie tylko szansa na wygranie wyborów, ale także na zdobycie większości w radzie miejskiej. Bez wsparcia radnych nowemu burmistrzowi, niezależnie od tego, kto nim zostanie, ciężko będzie coś zdziałać.
- To pierwsze porozumienie na tej ziemi podpisane z tyloma ugrupowaniami politycznymi - zauważa Roman Warchoł reprezentujący powiatowe struktury PSL w powiecie chrzanowskim.
Program wyborczy kandydata na burmistrza Chrzanowa, a także nazwiska osób, które znajdą się na wspólnych listach do rady gminy i powiatu, mieszkańcy poznają we wrześniu.
Komentarze
85 komentarzy
EdwardJ no właśnie tak to obecnie wygląda, bierność. Obecnie miasto jest administrowane a nie zarządzane czy rozwijane. Śledzę profil pana Roberta Maciaszka i wiem jak wiele pieniędzy i możliwości przeszło nam koło nosa bo burmistrz nie podjął stosownych decyzji/dzialan na czas... Strasznie to przykre, a człowiek czuje się okradziony. Szkoda że obecny burmistrz nie wykonuje swoich obowiązków na 100%. Tylko Maciaszek na ten moment dysponuje umiejętnościami aby wtłoczyć w to miasto trochę rozwoju i dobrobytu.
Co to za kandydat? Chrzanów upadnie! Musi upaść z taką kadrą! Ani obwodnicy, ani strefy ekonomicznej, zero realizacji programów... tak nalewno ten Was uratuje... no bez żartów... ciekawe ile te 4 partie wydadzą pln na "promowanie" tego "kandydata"! I to będą Wasze pieniądze.
Następne parometry murowane
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
Co się nie opłaca innym producentom taboru kolejowego, to jest zyskowne dla Piotra Kowalskiego i jego spółki HELIOS. W rozmowie opublikowanej na łamach „Rynku Kolejowego” (z 12.02.) krakowski przedsiębiorca zdradza swoje plany. Pierwszym krokiem było zawarcie kontraktu z zakładami w Krzemieńczuku na uruchomienie produkcji „pilotażowej serii węglarek dla rynku europejskiego”. Krok drugi stanowi uruchomienie własnej fabryki wagonów. Natomiast krokiem trzecim będzie nabycie licencji na kolejowe przewozy towarowe w Polsce i podjęcie tej działalności w oparciu o swój tabor. Własny tabor ma być produkowany najprawdopodobniej w Chrzanowie na osiedlu „Stella”. Rocznie powstanie tam 8.000 wózków jezdnych oraz 2.000 wagonów. Wszystkie będą montowane z gotowych podzespołów, pochodzących najprawdopodobniej z fabryk ukraińskich bądź rosyjskich. Dostawy (transportem kolejowym i drogowym) mają obejmować m.in.: pudła wagonów i ram, układy hamulcowe, sprężyny, zestawy kołowe. Jedyny element wytwarzany na miejscu to spawana rama wózka jezdnego. Obok montowni ma funkcjonować śrutownia i lakiernia. Właściciel zgłosił zapotrzebowanie na energię elektryczną w ilości 1 MW na godzinę i 200 kubików wody miesięcznie. Zamierza zatrudnić 200-300 osób.
Tutaj wiecej: https://przelom.pl/10430-wagony-nadziei.html Z czterech hal po Chrzanowskich Zakładach Materiałów Ogniotrwałych na osiedlu Stella ma rocznie wyjeżdżać 2.000 nowych wagonów kolejowych oraz 8.000 przeznaczonych dla nich wózków jezdnych Pod bokiem Fabloku powstaje w Chrzanowie podobna fabryka, ale nie lokomotyw, tylko wagonów kolejowych. I ma zatrudnić kilkaset osób. Będzie się mieściła w czterech wielkich halach, odkupionych od chrzanowskiego przedsiębiorcy Tadeusza Głowacza, który z kolei nabył je od ChZMO „Stella”. Łączna powierzchnia budynków produkcyjnych wynosi blisko 10.000 m kw. Wagony i wózki mają powstawać w czterech istniejących, i zachowanych w dobrym stanie, halach (trzy po 1.600 m kw. i jedna 5.000 m kw.). Dodatkowo inwestor zamierza postawić dwupiętrowy budynek biurowy. Nowy właściciel, reprezentujący spółkę HELIOS - Piotr Kowalski, zapowiada, że fabryka będzie funkcjonowała „już na przełomie półrocza i zatrudni kilkaset osób”. Jak podkreślił w rozmowie (opublikowanej 12 lutego w piśmie „Rynek Kolejowy”), „spółka Helios skoncentrowała się w 90 proc. na branży kolejowej ze względu na jej atrakcyjność oraz wzrastającą koniunkturę w kraju i w Europie”. W Urzędzie Miejskim w Chrzanowie Piotr Kowalski złożył już dwa wnioski o wydanie warunków zabudowy. Pierwszy dotyczy montowni wagonów i wytwórni wózków jezdnych dla kolejnictwa. Drugi obejmuje budowę domu. A to dodatkowo uwiarygadnia jego plany, skoro chce się na stałe związać z Chrzanowem.