Nie masz konta? Zarejestruj się

Zgłoś komentarz do moderacji

Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Co się nie opłaca innym producentom taboru kolejowego, to jest zyskowne dla Piotra Kowalskiego i jego spółki HELIOS. W rozmowie opublikowanej na łamach „Rynku Kolejowego” (z 12.02.) krakowski przedsiębiorca zdradza swoje plany. Pierwszym krokiem było zawarcie kontraktu z zakładami w Krzemieńczuku na uruchomienie produkcji „pilotażowej serii węglarek dla rynku europejskiego”. Krok drugi stanowi uruchomienie własnej fabryki wagonów. Natomiast krokiem trzecim będzie nabycie licencji na kolejowe przewozy towarowe w Polsce i podjęcie tej działalności w oparciu o swój tabor. Własny tabor ma być produkowany najprawdopodobniej w Chrzanowie na osiedlu „Stella”. Rocznie powstanie tam 8.000 wózków jezdnych oraz 2.000 wagonów. Wszystkie będą montowane z gotowych podzespołów, pochodzących najprawdopodobniej z fabryk ukraińskich bądź rosyjskich. Dostawy (transportem kolejowym i drogowym) mają obejmować m.in.: pudła wagonów i ram, układy hamulcowe, sprężyny, zestawy kołowe. Jedyny element wytwarzany na miejscu to spawana rama wózka jezdnego. Obok montowni ma funkcjonować śrutownia i lakiernia. Właściciel zgłosił zapotrzebowanie na energię elektryczną w ilości 1 MW na godzinę i 200 kubików wody miesięcznie. Zamierza zatrudnić 200-300 osób.

Napisany przez Edward J, 14.08.2018 00:36

W powodzie zgłoszenia wpisz jak najwięcej informacji. Możesz pozostawić do siebie numer kontaktowy.
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 3.21.46.233 / ec2-3-21-46-233.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)