Nie masz konta? Zarejestruj się

Chrzanów

Kandydaci odpowiadają na pytania internautów

25.11.2014 23:10 | 2 komentarze | 11 969 odsłon | Eliza Jarguz-Banasik

Przed telewizyjnymi debatami poprzedzającymi drugą turę wyborów burmistrzowskich, otrzymaliśmy od czytelników kilkadziesiąt pytań. W trakcie programu zadaliśmy tylko wylosowane. Dzisiaj publikujemy odpowiedzi na wszystkie pozostałe. Kandydaci udzielili ich na naszą prośbę.

 

2
Kandydaci odpowiadają na pytania internautów
W II turze zmierzą się Marek Niechwiej i Ryszard Kosowski
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Oznaczenie węzłów autostradowych: powinno być Chrzanów Zachód i Chrzanów Wschód, jak jest każdy wie, nikt z przyjeżdżających nie wie, że można jechać do Chrzanowa a nie do Oświęcimia czy też Balina.

Ryszard Kosowski: Interesująca propozycja. Zajmę się tematem.

Marek Niechwiej: Oczywiście mając autostradę powinna ona być prawidłowo oznakowana. Są dwa zjazdy na Chrzanów, jeden na Balin i jeden na Trzebinię. Racjonalne oznakowanie tych zjazdów nie stanowi żadnego problemu. Mylne jest wskazanie zjazdu na Oświęcim i Balin, z pominięciem Chrzanowa, gdy de facto ja sam osobiście zawsze jeżdżę tamtędy do Śródmieścia i prawidłowe oznakowanie rozwiąże niepewność kierowców, którzy do na przyjeżdżają.

Obwodnica zachodnia- jej rola będzie ograniczona, gdyż nie będzie do niej zjazdu z autostrady od strony Katowic, nie przejmie więc ona dużego ruchu i nie odciąży ulicy Oświęcimskiej.

Ryszard Kosowski: Ulica Oświęcimska jest jedną z najbardziej obciążonych ruchem samochodowym dróg w Małopolsce dlatego podjęto decyzję o budowie obwodnicy zachodniej. Proszę pamiętać także o planach utworzenia strefy przemysłowo-usługowej na granicy Chrzanowa i Libiąża co jeszcze zwiększy natężenie ruchu w tym miejscu. Odpowiednie oznakowanie drogowe pozwoli na wyprowadzenie ruchu z centrum Chrzanowa. Znane mi są również plany rozbudowy węzła w Byczynie przez zarządcę autostrady A4 ale nie zostały tu jeszcze ustalone terminy.

Marek Niechwiej: Kwestia obwodnicy zachodniej jest wciąż otwarta. Ważne, aby nie popełnić tych samych błędów, co przy ulicy Wodzińskiej, gdzie tzw. obwodnica nie spełnia żadnych norm tego rodzaju [ograniczenie do 50 km/h, wąskie pasy ruchu [był już śmiertelny wypadek], linia ciągła, środek osiedla, most niefunkcjonalny dla cięższych samochodów powyżej 3,5 tony, niepotrzebne przeinwestowanie mostu zamiast rozwiązania poprzez rondo, które i tak powstało.