Nie masz konta? Zarejestruj się

Powiat chrzanowski

Dlaczego na maturze polski poszedł uczniom tak słabo?

16.07.2022 17:00 | 6 komentarzy | 5 393 odsłon | Natalia Feluś

Maturzyści 5 lipca odebrali wyniki egzaminów dojrzałości. Najlepiej napisali język angielski (76%), matematykę (58%), a dopiero na końcu polski (54%). W powiecie średnie wyniki są podobne. Dlaczego młodzież lepiej napisała angielski niż polski?

6
Dlaczego na maturze polski poszedł uczniom tak słabo?
Matury i egzaminy klas ósmych, zwłaszcza z języka polskiego, poszły uczniom poniżej oczekiwań. Fot. pixabay
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Zapytaliśmy o to polinistkę z II LO w Chrzanowie.

- Język angielski towarzyszy dzieciom już od przedszkola. Rodzice inwestują w lekcje dodatkowe. Język polski przegrywa, ponieważ coraz mniej czytamy. Zanika kultura czytelnicza. Zamiast książki - film lub gra komputerowa. Na maturze z języka polskiego trzeba nie tylko wykazać się znajomością tekstu literackiego, ale przede wszystkim jego rozumieniem. Streścić nie oznacza przecież argumentować. Sądzę, że na wyniki mogło mieć też wpływ nauczanie na odległość. Tegoroczni maturzyści pracowali zdalnie w klasie drugiej i także częściowo trzeciej - zauważa trafnie Iwona Ochodek-Szpak.

Wyniki zdawalności matur w poszczególnych szkołach w powiecie zamieściliśmy w bieżącym wydaniu Tygodnika "Przełom", podobnie jak wyniki egzaminów klas ósmych. Choć egzamin na koniec podstawówki poszedł uczniom lepiej niż matury, ci też osiągnęli wyższy średni wynik z języka angielskiego (w powiecie 67,82%) niż polskiego (62.55%).

Zachęcamy do lektury tekstu "Matury i egzaminy klas ósmych w cieniu pandemii" dostępnego w gazecie papierowej w punktach sprzedaży lub w wersjii elektronicznej do kupienia TUTAJ.