Chrzanów
WAKACYJNA CIEKAWOSTKA. Do Świnoujścia nareszcie tunelem
Przejazd tunelem będzie trwał około dwóch minut, a życie w mieście po otwarciu tunelu z pewnością będzie wyglądało inaczej.
Pierwsi kierowcy pojadą tunelem dziś wieczorem.
- Zrealizowałem cel mojego życia. Jestem szczęśliwy i zmęczony, bo te emocje, szczególnie w ostatnich dniach były ogromne - powiedział PAP prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
Po otwarciu tunelu pod Świną przestanie funkcjonować przeprawa promowa "Centrum" obsługiwana przez promy Karsibór. Przewóz pieszych i rowerzystów bez zmian będzie odbywał się przez przeprawę "Warszów" promami Bielik. Przeprawa pozostanie bezpłatna, zarówno dla mieszkańców, jak i turystów odwiedzających Świnoujście.
Przez następne dwa tygodnie promy będą kursowały jak dotychczas, co 20 minut. Później będą odpływać jednocześnie z wyspy Uznam i Wolin co pół godziny. Nocne kursy ma zabezpieczyć jeden prom Bielik.
Na przeprawie Karsibór jeden prom będzie przeznaczony wyłącznie do przewozu materiałów niebezpiecznych w eksploatacji codziennie w godzinach 8 - 16.
O tunelu
Tunel ma długość blisko 1,5 km, będzie w nim obowiązywać ograniczenie prędkości do 50 km/h. Przestrzeganie przepisów będzie sprawdzane przez odcinkowy pomiar prędkości. Tunel wraz z dojazdami będzie monitorowany przez 143 kamery.
Świnoujście zapewni też komunikację autobusową pomiędzy prawo- a lewobrzeżną częścią miasta. Miejskim autobusem będzie można dotrzeć z wyspy Uznam przez tunel do dworca PKP na Warszowie. Komunikacją miejską do centrum bez przesiadek dojadą mieszkańcy Karsiboru, Ognicy i Przytoru.
Tunel pod cieśniną Świny jest jednorurowy. W każdym kierunku zaplanowano po jednym pasie ruchu o szerokości 3,5 metra oraz pasy awaryjne po około 2 metry szerokości. Łączna szacunkowa długość inwestycji to 3,2 tys. m, długość tunelu drążonego maszyną TBM to 1483,80 m. Najgłębsze miejsce tunelu pod dnem cieśniny Świny wynosi ok. 38 m p.p.m.
Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział GDDKiA. Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu.
Komentarze
15 komentarzy
Dużo czasu marnujesz na wybrnięcie z tej sytuacji, mimo, że jest już jasna. Nie wiem, nie oglądam TV, ale założę się, że media innego ścieku też zdawkowo podały tą informację na wizji, z prostej przyczyny, czas antenowy jest zbyt krótki, aby podawać wszystkie szczegóły i często się tego nie robi. Natomiast poczytać szczegóły możesz wszędzie, cały ściek o nich pisze, a dokładniej kopiuje z PAP, bo dzisiejsze dziennikarstwo tych największych polega głównie na kopiuj/wklej.
Wiadomości TVP - ani słowa o 775 mln środków z UE: https://wiadomosci.tvp.pl/70957142/tunel-pod-swina-otwarty
Przestań odwracać kota ogonem, napisałeś tak: "O tym w mediach publicznych nie przeczytacie i nie usłyszycie", udowodniłem Ci, że kłamiesz. Zamiast dalej kręcić, spuść łeb w dół, przeproś i odpuść. Ja Cię nie obrażam, wskazuję, że kłamiesz. Media publiczne były zawsze partyjne, i zawsze były jedyną "słuszną tubą propagandową", tak samo było za czasów PO, gdzie były obsadzone rodziną i znajomymi platfusów, to samo jest teraz, z tą różnicą, że rządzą pisiory. To nie jest nic nowego. Skłamałeś, czy nie? Masz odwagę się przyznać do kłamstwa i przeprosić?
15 sekund na gov.pl: https://www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/otwarcie-tunelu-w-swinoujsciu i tylko nie wiem co jest powodem że mnie obrażasz i utożsamiasz z jakąś partią. To nie ja z TVP zrobiłem dziennik telewizyjny a innych mediów tube propagandową jedynie słusznej partii! Tyle!
No i czemu kłamiesz? 30 sekund w Google: https://www.tvp.info/70954225/tunel-pod-swina-otwarty-uroczysta-inauguracja-w-swinoujsciu "Całość kosztowała ponad 910 mln zł (z tego ponad 775 mln to dofinansowanie unijne, a reszta pochodziła z budżetu samorządu Świnoujścia)." Czemu Wy, platfusy tak ciągle kłamiecie?
O tym w mediach publicznych nie przeczytacie i nie usłyszycie: "Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu."
@stary zgred - "Oczywiście w tunelu, bez względu na natężenie ruchu nie wolno ani cofać się, ani zawracać. Ponadto nie mogą poruszać się nim piesi i rowerzyści. Mogą oni skorzystać wyłącznie z autobusu komunikacji miejskiej, które będą miały w sezonie specjalne przyczepki na rowery. Zakaz wjazdu do tunelu mają także wszystkie pojazdy przewożące towary niebezpieczne. Takie samochody będą musiały skorzystać z przeprawy promowej." Tutaj źródło: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,29923022,przejazd-tunelem-w-swinoujsciu-dla-niektorych-moze-byc-dosc.html
W ciemno o flaszkę się założę, że rowerem nie będzie wolno wjeżdżać. Raz; bezpieczeństwo ruchu. Dwa; płynność ruchu. Trzy; możliwość zagazowania spalinami cyklisty. Prom zostanie, bo przecież zostanie.
To w Chrzanowie już nic się nie dzieje ?!
A da się rowerem?
Człowiek tysiąclecia RP? Przecież Rzesza Pisowska ma zaledwie kilka lat i już się sypie. Jakoś nie przeszkadzają ci niemieckie fury wożące dudę Kurdupla?
@winnicki. Jak już to dla ciebie i tobie PO-dobnych ten ,,kurdupel" to c=Człowiek Tysiąclecia RP,bez którego to już bylibyśmy zacofanym landem niemieckim w którym ludzie zajmowaliby się zbieraniem szparag dla potomków nazistów.
Komentarz został usunięty z powodu złamania regulaminu.
@ABRAKADABRA 33.Bo odkąd lokalna gazjeta przystąpiła do protestu ,,Deklaracja redaktorek i redaktorów naczelnych" stała się nagle PO-rtalem o zasięgu ogólnokrajowym.
Lokalna gazeta pisze o tunelu na końcu kraju ?? Poważnie? Lepiej coś napiszcie o Janinie co znowu niszczy domy