Chrzanów
W pół godziny z Trzebini do Czechowic-Dziedzic
Tylko tyle czasu ma zająć jazda pociągiem na tym odcinku po zakończeniu modernizacji linii kolejowej. Prace mają się rozpocząć w drugiej połowie roku. Obejmą także przebudowę chrzanowskiej stacji kolejowej.
Ministerstwo Infrastruktury podało, że kolej otrzyma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na usprawnienie ruchu na linii kolejowej Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice.
- Obecnie trwają prace projektowe. Roboty budowlane rozpoczną się w drugiej połowie tego roku, a zakończą w 2021roku - informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Inwestycja obejmuje wymianę 48 km dwutorowej linii i przebudowę 77 obiektów inżynieryjnych, w tym 28 wiaduktów i 14 mostów. Zmodernizowane zostaną stacje i przystanki, w tym stacja w Chrzanowie.
Na zmodernizowanych peronach będą nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne. Dla osób niedowidzących przygotowany będzie system tzw. ścieżek dotykowych. Będę też windy, ułatwiające dostęp do peronów.
Komentarze
12 komentarzy
Skoro pociąg służy do transportu, a nie do uroków to może, oprócz budowy szczelnych płotów, w nowych składach nie robić okien? Produkcja byłaby tańsza, a nazwy stacji i tak wyświetlają się na różnych nośnikach elektronicznych. Poza tym praktycznie każdy ma gps-a przy sobie. A jak zwierzyna dzika będzie się przemieszczać? Ten płot budowany od strony południowej pomiędzy stacją Rudawa a Zabierzowem to kogo przed hałasem będzie chronił? Mieszkańców Kochanowa?
Najpierw przeprowadź do domu blisko torów bez ekranów, po których pociągi jeżdżą 160 km/h, a potem komentuj.
Patrzę i widzę, że wreszcie zadbano o warunki życia ludzi mieszkających przy torach.
Proszę się popatrzeć na linie do Krakowa, jak to wygląda? Estetyka też się liczy. Za pieniądze wydane na ten ,, mur Chiński'' można by było wyremontować tory do Oświęcimia.
Pociąg służy do transportu, a nie do uroków, nie będą ludzie żyli w hałasie, bo Ty chcesz widoki podziwiać.
Oby komuś nie przyszło do głowy budować ekranów, wtedy jazda pociągiem traci cały urok.
Przecież tabor od mafii włoskiej kupił już słońce peru.
Jeśli już to zejdą do max 38 - 40 minut w 2023 i to pod warunkiem że będzie jeszcze tabor.
Oby tylko stowarzyszenie ktore broni tych rozlatujacych się ,,zabytków" znowu coś nie wymyślilo i nie zablokowalo remontu
Kapitan Bols ty chyba nie masz pojęcia co piszesz. Dzieje się oj dzieje, uwierz, remont to nie tylko tory. Trzeba wszystko przygotować zanim zacznie się tory układać, (sieć, kable, urządzenia srk, i całą resztę) tory to pikuś.
Oby w końcu ta inwestycja ruszyła, bo na razie oprócz mówienia nic się nie dzieje. Szyny kolejowe leżą na torowisku, podkłady przy stacji i podsypka też. Brać się do roboty a nie gadać.
Całe dzieciństwo się na tych torach spędziło, ech łezka w oku.