Przełom Online
Nie będzie czasowego otwarcia dla ruchu aut ulic Dobczyckiej i Sądowej
![Nie będzie czasowego otwarcia dla ruchu aut ulic Dobczyckiej i Sądowej](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2014/07/29/7520.jpg)
- Nie zrobimy tego z trzech powodów. Po pierwsze, w centrum miasta priorytet mają piesi, nie auta. Po drugie, te ulice nie posiadają wymaganej szerokości, by pomieścić i auta i pieszych, zapewniając im bezpieczeństwo. Wreszcie po trzecie, nie ma nic gorszego od prowizorki. Jeśli raz wprowadzimy tam ruch samochodów, to pewnie już tak by zostało – wyjaśnia wiceburmistrz Chrzanowa Urszula Palka.
(B)
Na zdjęciu: Ul. Sądowa w Chrzanowie jest zbyt wąska, by pomieścić i pieszych i auta
Komentarze
30 komentarzy
musiałbym iść piechotą, bo na auto mnie nie stać, a pieszo dojde wszędzie i nie interesują już mnie wasze dojazdy cześć!
~mieszk::: To jedz i zobacz . W Jaworznie budują obwodnicę już jest częściowo oddana do ruchu. Docelowo bedzie zaczynała się w Byczynie a konczyła na rondzie za Jaworznem . Bedzie można było ominąć całe Jaworzno
Ciekawe jak w tym Jaworznie z tymi korkami, co się chwalą żeby brać z nich przykład, jak rozwiązano tam problemy komunikacji?był tam ktoś i jechał?
haha do ~maruda - no tu akurat brak sprytu i rozumku na tym skrzyż. jest lustro wystarczy 'luknąć' ...
Jak "genialnie" są rozwiązane problemy komunikacyjne w Chrzanowie i związane z tym bezpieczeństwo ruchu świadczy chociażby skrzyżowanie ul. Sokoła z Piłsudskiego. Chcąc przejechać to skrzyżowanie (jadąc ul Sokoła) trzeba liczyć na szczęście, aby uniknąć zderzenia z samochodem jadącym ul Piłsudskiego w stronę Ul Henryka, bo zatoczki do parkowania na jednokierunkowej ul Piłsudskiego umieszczone są po jej lewej stronie i w ten sposób samochody tam stojące całkowicie uniemożliwiają widoczność dla kierowcy jadącego ul Sokoła w dół do ul Focha lub skręcającym w lewo do ul Henryka. Zatrzymując się na wyznaczonej linii poziomej kierowca w dalszym ciągu nic nie widzi czy coś nadjeżdża z prawej o ile w pierwszej zatoczce stoi samochód (a stoi prawie zawsze). Chcą coś widzieć musi się wyjechać na pas ruchu
wszystko przez te samochody co se cabany pokupowali sami tłoku narobili i mają pretensje widać tylko bogatsze są w tej unii a reszta bez zmian bo jak autostradę robili to trzeba było pomyśleć o przyszłości drogowej nie tylko wedle Wawelu i Spodka z obwodnicami i tunelami czy bez i tak was będzie więcej co se samochody pokupujecie wszyscy będą mięć tylko poczucie że je mają wówczas bardziej trafną nazwą auta w Chrzanowie będzie samostojka
a czy Pan Kurylczyk odpisze nam co ustalił? po za prowizorkami pani wice burmistrz? przecież chyba inni "władcy" też zabierają głos w tej sprawie może tez mają swoje zdanie inne niż pani Palka
Do BHK: „a jak nie będzie obwodnic, to...” będzie po staremu, czyli chrzanowska sypialnia jak się o Chrzanowie mawiało, z sypialni była potrzebna tylko jednej drogi, to ta na wprost do sąsiedniej gminy przy autostradzie, która nadgoni i przegoni Chrzanów w XXI wieku, a że była potrzebna jedna droga i pojęcie tranzytu nie było tu istotne (tranzyt był w Sławkowie, ale nie drogowy tylko szeroko-kolejowy) to Chrzanów tak budowano, że na miarę współczesnych czasów, żeby z tego wyjść, jest zakorkowany, zatem jak nie będzie tych obwodnic i tuneli, Chrzanów dalej będzie tyle wart, co dobry sen w pościeli – jak by to widziane było pana dziennikarską intuicją – prawda czy fałsz? I cieszyłbym się z tej chrzanowskiej niemocy drogowej, gdyby nie jego terytorialny walor Miasta powiatowego, ale na ten czas dobrze jest, że plątacie się w kółko wokół dróg i szkół, jest czas na wzmocnienie się dla innych gmin.
ludzie toż to pisałem o tej STREFIE ZAMIESZKANIA!!! ale magistrat jest na to głuchy! w życiu nie ułatwią życia kierowcą bo to przecież zło konieczne które należy "tępić" tworząc cyt. BHK "labirynt" miejski zamiast ustawić właśnie taki znak strefa zamieszkania i egzekwować go przez patrole Policji, straży miejskiej już nie ma, za to magistrat tylko zakazy ruchu stawia i głupie wymówki, i ktoś kto nie mieszka w Chrzanowie tego nie wymyśli tylko tak żałosni organizatorzy ruchu z Krakowa mogli wpaść na takie durne pomysły że teraz wszystko stoi!
Znak D-40 oznacza wjazd do strefy zamieszkania. W strefie tej pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem. Prędkość dopuszczalna w strefie zamieszkania wynosi 20 km na godzinę. Zabrania się postoju w strefie zamieszkania w innym miejscu niż w wyznaczonych w tym celu. Trzeba pamiętać, że wyjeżdżając ze strefy zamieszkania włączamy się do ruchu i zobowiązani jesteśmy bezwzględnie ustąpić pierwszeństwa innym pojazdom. Czy nie pasuje to do ruchu na ulicach Sądowej i Dobczyckiej bardziej niż zakazy ruchu ?? Frontem do ludzi władzo !!!!!!!! to Urząd jest dla ludzi a nie ludzie dla Urzędu!!! warto zapamiętać !!!
do BHK: "7. Warunkiem uzyskania zgody na uruchomioenie restauracji Stare mury (dodajmy w budynku należącym do gminy, za co uzyskuje ona niemały dochód), był zakaz ruchu na ul. Dobczyckiej (poza wymienionymi wyżej wyjątkami)." - znaczy co ?? Gmina sobie dała warunek?? a może najemcy dali warunek?? bo chyba nie rozumiem .... może autor rozwinie tą myśl ?? bo chyba od stawiania warunków w takich sytuacjach to Gmina jest i powinna myśleć o dobru mieszkańców i nie najemców.... przecież jak im nie pasuje to wynocha!!! przyjdą inni... może lepsi i bez takich warunków!!?? i jeszcze polecam zapoznanie się z Kodeksem Drogowym.... jest taki znak .... D-40...
do BHK: czy nie uważa Pan że tego typu wychwalanie Pani Burmistrz godzi w obiektywizm dziennikarski? noi oczywiście mała niewinna reklama wspomnianej restauracji również przez dziennikarza? szczerze jestem zaskoczony no dobrze może to tylko moje spostrzeżenia i „czepianie” się głupot, ... ale wracając do sprawy, proszę bardzo aby na posiedzeniu rady miejskiej lub w ogóle na łamach Przełomu magistrat, burmistrz czy ktoś kto odpowiada za komunikację w mieście przedstawił realny plan usprawnienia ruchu sprawa jest pilna i temu chyba nikt nie zaprzeczy, nie chodzi o mgliste plany co będzie za kilka lat proszę o to co na dzień dzisiejszy miasto zrobi, proponowana jest zmiana organizacji ruchu i tym się zajmijmy, nie wrzeszczmy że się nie da bo widać że się da tylko pytanie brzmi czy się chce! P.S. fontanna w rynku działa gratulację lepiej w Lipcu niż wcale
Panie Bogumile i jeszcze jedno porównanie Krakowa z Chrzanowem? czy Pan jest poważny? Kraków ma obwodnicę miasta i wiele innych ulic, tymczasem Chrzanów jak pan trafnie nazwał jest labiryntem po którym trzeba błądzić żeby z nigo wyjechać niestety centrum nie da się ominąć bo nie ma jak! jak będzie obwodnica to zgadzam się że można nawet Al. Henryka zamknąć i z Krakowskiej zrobić deptak a puki co gdzieś trzeba przejechać widzę że w Chrzanowie pojawiły się taki same trendy jak w całym kraju aby gnębić kierowców grupę społeczną która płaci największe podatki z których Państwo ma największy zysk i z kasy których łata się wszystki dziury szkoda że nie w jezdni tylko budżetowe pozdrawiam
nikt głową muru nie przebije, wypowiadający się kierowcy/internauci swoje a pan Kurylczyk swoje, pozostawiacie nam (kierowcą) jeżdżenie po zakazach ruchu (Sądowa, Dobczycka, Ogrodowa) i kosztowną zabawę w kotka i myszkę z Policją bo jak inaczej nazywać "bez sensowne" zamykanie ulic nie dając żadnej alternatywy, noi głuchy magistrat na wszelkie apele, Panie redaktorze oceniają czytelnicy i mieszkańcy sam Pan widzi komentarze, zamiast zarzegnać kryzys i Pan i Pani Burmistrz tłumaczycie się pieszymi - zgoda ich bezpieczeństwo jest bardzo ważne ale da się pogodzić i jedno i drugie do rynku aut nie wpuszczamy i zgadzam się w 100% ale potrzebujemy zarzegnać kryzys jaki powstał przez remonty więc pomyślcie o tym jak z rejonu osiedla tysiąclecia/północ dostać się (samochodem) możliwie szybko i krótką drogą w pobliże os.Trzebińska? A4 odpada i Oświęcimska też - Pana sugestie? mapka? proszę nie napuszczać ludzi na ludzi skoro tamci (z Sikorskiego) protestują to mają do tego prawo choć ja się z nimi nie zgadzam a skoro Unia nie da kasy na wiadukt to niech MIASTO wyłoży!, bo na inne mniej ważne sprawy to pieniądze są tylko nie na to co trzeba!
nie ma co tu brzęczeć na ten temat p.Palka jest nieudolna i tyle chwali się osiągnięciami a potężne zadłużenia ciągną się za nią jak smrod po gaciach
Skrzyżowanie ulic Ogrodowej i Dobczyckiej nie jest w praktyce jednoznaczne - jadąc ulicą Dobczycką nie ma znaku informującego, że z prawej między budynkami dochodzi jakaś trudna do zauważenia droga(!) i to równorzędna(jest tylko zakaz skrętu w prawo, zresztą dokładnie zasłonięty przez gałęzie). Proszę zauważyć jak zachowują się kierowcy jadący Dobczycką - większość z nich nie domyśla się, że ma przepuścić jadących Ogrodową i nie zatrzymuje się, by sprawdzić, czy nadjeżdża pojazd z prawej. Trzeba po prostu postawić znak na jednej z tych ulic, a nie czekać na wypadek! Największą grupę "uprzywilejowanych" na ul. Dobczyckiej stanowią klienci pobliskich jadłodajni. Gdyby było inaczej to ruch ograniczyłby się do kilkunastu pojazdów w ciągu dnia, a tak jest ich bardzo wiele. Znak zakazu (z wypisanymi poniżej wyjątkami), jeśli już jest to powinien obowiązywać wszystkich!
Panie red. Kurylczyk , z pana komentarza jasno wynika ze Przelom ,jest na "garnuszku" magistratui jasno wynika ze pan obraca sie w kregach kobiet ..........., skoro nie spotkal pan w swoim zyciu madrzejszej od p. burmistrz ! gratuluje 1 , a przy okazji nawolywania ludzi o zgode na budowe wiaduktu na ul;.Sikorskiego , prosze zapytac p. burmistrz co sie takiego stalo z planowanym skroceniem lacznika ulicy Oswiecimskiej z Sienna przez ul Przybosia ? Czy aby przy ul Przybosia nie mieszka p. burmistrz i przez to ze ta " niespotykanie madra "( w ocenie p. red Kurylczyka ) kobieta ceni sobie spokoj przy swoim domu i nic z budowy tego lacznika , ktory by bardzo uproscil ruch z Oswiecimskiej w kierunku ul Podwale ???????
Od autora: Dziękuję za wszystkie wypowiedzi, także te - niestety - bez sensu, bo przeczące prawdzie. Zacznę od tych: 1. Skrzyżowanie ul. Ogrodowej i ul. Dobczyckiej jest jednoznaczne, bo tam gdzie nie ma znaków, obowiązuje zasada "prawa wolna". To skrzyżowanie ulic równorzędnych. 2. Chrzanów nie leży w Hiszpanii, więc nie ma co porównywać jego zabudowy, do wąskiej zabudowy starych miast, gdzie nie ma innych ulic jak tylko takie. 3. Ulica Oświęcimska stanowi drogę wojewódzką i wszelkie remonty wykonuje się tu na koszt Krakowa, czyli ZDW. 4. Przy organizacji ruchu w centrum Chrzanowa przyjęto zasadę "piesi mają pierwszeństwo" i warto się z tym pogodzić, a nie co chwilę kwestionować. 5. A niby dlaczego reporter RMF miałby wszędzie podjechać w Chrzanowie bez kłopotu? Przecież labirynt ulic jest CELOWYM utrudnieniem, eliminującym część kierowców z zatłoczonych ulic. Popatrzmy na centrum Krakowa. Tam nikt, kto dobrze nie zna miasta, nie dojedzie w pobliże Rynku. 6. Na całym świecie służby porzadkowe są uprzywilejowane (policja może jeździć ul. Sądową). Uprzywilejowani są także mieszkańcy oraz właściciele sklepów na ulicach zamknietych dla zwykłego ruchu (na ul. Dobczyckiej. 7. Warunkiem uzyskania zgody na uruchomioenie restauracji Stare mury (dodajmy w budynku należącym do gminy, za co uzyskuje ona niemały dochód), był zakaz ruchu na ul. Dobczyckiej (poza wymienionymi wyżej wyjątkami). 8. Jeśli ktoś mnie widział z panią wiceburmistrz Palką w Starych murach, to może mi tylko zazdrościć. Bowiem drugiej, tak mądrej Kobiety nie spotkałem jeszcze w Chrzanowie. Nigdzie też nie ma równie dobrej kawy, jak tam. Teraz o kolejnej propozycji Internautów, czyli czasowego odwrócenia kierunku ruchu na al. Henryka. Oczywiście przekażę władzom Chrzanowa ten pomysł i napiszę jutro, co one na to. Na koniec o tunelu drogowym mającym połączyć os. Północ z os. Niepodległości. Jak wiadomo ma on powstać za pieniądze unijne w ramach budowy obwodnicy północno-wschodniej. Nie chcę być złym prorokiem, ale moim zdaniem ten projekt nie otrzyma dofinansowania z uwagi na protest społeczny (osob może dziesięć), dla których ważniejsze są kwiatki, ptaszki i w ogóle cisza. Tak jakby ul. Sikorskiego nie leżała obok linii kolejowej, autostrady i ruchliwej ul. Trzebińskiej. Czy zamiast protestować w sprawie korków w centrum miasta, nie lepiej protestować przeciwko tym protestującym? Bo aut w Chrzanowie przybywa lawinowo, a jak nie będzie obwodnic, to... Pozdrawiam, Bogumił Kurylczyk
do Pani v-c Burmistrz Palki: słowo "Prowizorka" jest przez Panią bardzo często używane oto bowiem w tym roku tych prowizorek mamy kumulację, a to fontanna nie działa, a to parasolek w rynku nie dacie postawić bo dajecie cenę zaporową, WC też w centrum nie jesteście w stanie zrobić bo i po co przecież są krzaki, a to się nie da lub się nie chce uregulować ruchu samochodowego w mieście (przypominam że w Angli czy Irlandi piesi chodzą po ulicach bo to piesi mają pierwszeństwo a kierowcy dbają o ich bezpieczeństwo ale wg. Pana Kurylczyka Polska to nie UE) a to po raz kolejny remontuje się te same ulice i te same chodniki noi nie da się zrobić chodników tam gdzie ich nie ma, a potrzeba to pytam się co się da?? i na koniec reasumując nasze miasto całkiem ładnie się miewa tylko że jest nie funkcjonalne, pozbyliście się wszystkich kamienic i budynków, a na miejsce straży miejskiej mamy bezradną ochronę, no moje szczere gratulacje jesteście bardzo dobrzy! a budowa wiaduktu MieszkaI/Trzebińska nie dojdzie do skutku bo jesteście niekompetentni! a jeżeli się mylę to proszę to udowodnić!
Nic się państwo widzicie ukryć nieda, wszystko ludzie widzą- ale plama....
pamiętam jak po tej "dezorganizacji" ruchu przyjechał do Chrzanowa reporter RMF i najpierw się denerwował a potem naśmiewał się z organizatorów ruchu że aby przejechać tylko jedną przecznicę musiał ponad pół godziny jeździć po mieście, a Pani Palka to niech lepiej się nie wypowiada bo się zna jak "żyd na świni" nie dziwi mnie też zachowanie Pana Kurylczyka wkońcu razem z Panią Palką jadają obiady w Starych Murach pozdrawiam
A może mi ktoś powiedzieć co babay wiedzą o jeżdzie po mieście i jaki nienormalny facet dopuscił je do żądzenia ruchem w mieście a kto to jest Pani URSZULA PALKA i czy ona wogule jezdzi po miescie czy lata szkoda sie denerwowac poczekam do wyborów i zapewniam ze zadna baba sie nie dostanie do koryta,
A dlaczego Panowie w białych czapeczkach mogą zjeżdzac sądową do świętokrzyskiiej czy oni są wyjęci z pod prawa ,czy oni nie zagrażają pieszym ,to dziwne przecież w unii prawo jest dla wszystkich takie samo.Wogóle to jest podejżane kto w tym mieście rządzi i czy wogóle myśli jak tym ldziom pomóc w biedzie jak sami spieprzyli komunikacje bo sami nie wiedzą jak to rozwiązac.Narobili zakazów ,nakazów a teraz ktoś napisze doktorat coby tu zrobic aby Chrzanów rozkorkować .TO WSTYD ŻE TAK SIE DZIEJE,GDZIE TA WŁADZA.
czy całkowity paraliż i zablokowanie ruchu w mieście przez zdesperowanych kierowców zwróci uwagę magistratu na to że ludzie maję obecnego stanu dosyć czy mamy czekać do kolejnych wyborów? Wy (magistrat) po prostu sobie z tym nie radzicie i to od kilku ładnych lat! w zakresie komunikacji to was przerosło, dość już czasu zmarnowaliście zróbcie że coś wreszcie aby dało się normalnie jeździć po tym mieście! nie ma obwodnicy a wy kolejne ulice zamykacie, remont? ok wytyczcie możliwie krótki objazd!
Do autora! Jakoś nie zauważyłem żeby nagle te uliczki się zwężyły, a kiedyś po nich się jeździło i było OK !!?? Przypominam, że na Dobczyckiej po obu stronach są chodniki!! A może by tak usprawnienie w postaci odwrócenia ruchu na odcinku Alei od Sądowej do Grunwaldzkiej??
Swietnie pani burmistrz zganila prowizorki , prosze nam powiedziec jak nazwac remont poprzedni remont ul Oswiecimskiej , ktory kraj jest stac na remonty generalne drog co dwa trzy lata ?, cos u nas pani burmistrz nie gra ! !
DO BHK: w takim razie jeszcze jedna propozycja: na odcinku AL. Henryka od Urzędu Miasta do skrzyżowania z ul Grunwaldzką "odwrócić" ruch samochodowy w przeciwnym kierunku chodzi o maksymalne skrócenie drogi dojazdu na "drugą stronę miasta" (i nie pakowanie się w korki na Oświęcimskiej) Dla mnie najbardziej "logiczne" na dzień dzisiejszy jest TYMCZASOWE (tak jak miało to miejsce w przypadku remontu Słowackiego czy tego rondka przy Sądowej) otwarcie jednej z ulic, jeżeli nie Sądowa to Dobczycka, jeżeli bierze się pod uwagę tylko interes Restauracji Stare Mury, która zrobiła sobie wyjście wprost na jezdnię to przepraszam bardzo... Natomiast "zamknę się" gdy powstanie WRESZCIE wiadukt pod torami łączący ul. Trzebińską z Mieszka I wtedy zamykajcie wszystko w centrum jak leci! ale dopóki to nie nastąpi władze miasta są zmuszone rozwiązać pat komunikacyjny jaki powstał a nie wykpiwać się obiecankami!
Dziękuję Redakcji za szybką reakcję na moją sugestię, ale za to co oświadcza Pani Palka nie pozostawiłbym na niej suchej nitki! jest to dla mnie skandal i mówię to zarówno jako mieszkaniec jak i kierowca poruszający się na codzień po Chrzanowie, jak już wcześniej napisałem ZNAK "STREFA ZEMIESZKANIA" nakazuje kierowcą jazdę 20km/h a na ulicy piesi mają pierwszeństwo, ponieważ zdaję sobie sprawę że jest to centrum miasta i nie powinno w nim byc samochodów (ul.Dobczycka) to proponuję to tymczasowo, chodnik jest ulica jest wystarczająco szeroka więc i piesi bezpieczni, ale idąc dalej przecież na litośc Boską na Dobczyckiej i tak jeżdżą autami od strony banku PKO pomimo zakazu ruchu, po za tym sytuacja na mieście jest bardzo zła rozkopane ulice pod kanalizację, na A4 nie ucieknie się bo też korek! więc pozostał tylko ten wariant, ale władze Chrzanowa są głuche więc pozostaje prostes kierowców na ulicach i przed urzędem!
Panie redaktorze. Nie zasłaniaj się Pan Unią Europejską, tylko zapraszam do Hiszpanii i tam Pan zobaczy wąskie uliczki, po których jeżdżą samochody i skuterki, a obok tego piesi, nie zawsze na chodniku. A restauracje są prawie na ulicach!
Od autora: Proszę zauważyć, że już nic nie jest takie, jak było kiedyś. Kiedyś pieszy w centrum Chrzanowa czekał aż go łaskawie kierowcy przepuszczą. Teraz jest na szczęście odwrotnie. I zgodnie z tym, co się dzieje w krajach Unii Europejskiej. Ulica Sądowa jest za wąska i nikt dziś nie wyda tam zgody na ruch aut. Z kolei ul. Dobczycka jest przegrodzona w części, gdyż trwa tam budowa. Ponadto wyjście z restauracji Stare mury prowadzi wprost na jezdnię. To nie są moje argumenty - ja je przytaczam - ale też je rozumiem. Pokrzykiwanie nic tu nie da, bo jak wiadomo: nawoływanie się w ciemności nie przynosi światła. Pozdrawiam, zwłaszcza tych mieszkańców Chrzanowa, którzy wołają o usprawnienie ruchu w centrum miasta a jednocześnie torpedują budowę tunelu pod torami, mającego połączyć os. Północ z os. Niepodległości. Bogumił Kurylczyk