Przełom Online
Tylko jedna oferta w komunikacyjnym przetargu
W czwartek o godz. 7.30, minął termin składania ofert na świadczenie usług komunikacyjnych dla Związku Komunalnego „Komunikacja Międzygminna” w Chrzanowie. Do przetargu stanął tylko jeden oferent – Konsorcjum Komunikacji Autobusowej w Trzebini.
Jeszcze nie wiadomo, czy przetarg uda się rozstrzygnąć. Komisja przetargowa sprawdza, czy złożona oferta spełnia wszystkie wymogi stawiane przez związek.
To drugi przetarg na świadczenie usług komunikacyjnych. Pierwszy zakończył się fiaskiem, bo nikt do niego nie stanął. Wówczas ZK „KM” zdecydował się obniżyć wymogi. Od firm transportowych nadal oczekuje 43 autobusów głównych i 9 rezerwowych. Mogą być one jednak starsze, niż z 2001 roku (nie mogą mieć jednak więcej niż 18 lat). ZK „KM” zastrzegł sobie jednak, że te młodsze autokary z roczników 2000 – 2008 mają wykonywać przewozy na najpopularniejszych liniach: 315, K, X, 325, 338, 340, 318, 309, 341P, 342, 330 i 332. Starsze natomiast wykonawca może rozdysponować według własnego uznania. Warunek jest jeden – tabor z roczników 1990 – 1997 musi przejść w tym roku kapitalny remont.
Dopuszczenie starszych autobusów to zasadnicze ustępstwo, na jakie poszedł ZK „KM”. Kolejnym jest wydłużenie obowiązywania umowy z trzech lat na cztery. Jeśli przetarg uda się rozstrzygnąć, związek podpisze umowę z wykonawcą na okres od 1 grudnia 2008 roku do 30 listopada 2012 roku.
Przypomnijmy, że związek komunikacyjny stanął przed koniecznością ogłoszenia nowego przetargu na obsługę transportu miejskiego po tym, jak końcem sierpnia firmy przewozowe wypowiedziały umowę na świadczenie usług komunikacyjnych. Poszło o stawkę za wozokilometr. Przy wysokich cenach paliw i coraz większych wymaganiach płacowych kierowców, za średnio 3 zł brutto za każdy wozokilometr konsorcjum firm przewozowych przestało się to opłacać. Okres wypowiedzenia upływa 30 listopada. Jeśli do tego czasu nie uda się rozstrzygnąć przetargu, Związek przystąpi wówczas do negocjacji z poszczególnymi przewoźnikami. Ma prawo podpisać z nimi umowę z wolnej ręki.
(AJ)
Komentarze
17 komentarzy
Przypominam sobie jakw latach siedemdziesiątych jeździliśmy z Libiąża do Fabloku starymi Sanami lub czeskimi Karosami w takim przepełnieniu , że trudno było się poruszyć i nikt nie narzekał a jeden drugiego wpychał do autobusu żeby się drzwi zamknęły.Dzisiaj taką ilość pasażerów wiozą co najmniej dwa autobusy i jeszcze jest trochę miejsca.Rozumiem , że czasy się zmieniły ale czy musimy tak mocno na wszystko narzekać.
a pamiętacie w libiążu 316 albo 325 były to ikarusy 20 lat temu śmigałem takimi do szkoły
Ja żądam żeby w Libiążu jeździło tyle samo autobusów co w Chrzanowie.
Ja chcę autobus do Pcimia przez Paryż (ten pobliski), a jak nie to będę rozliczał.
przewoźnicy są i nie podniecajcie się tak.1 grudnia Was mile zaskoczy.
hmm; a miała powstać linia autobusowa na trasie Babice - Chrzanów - Paczółtowice ;
Nie wiem jak tu się podniecać nieudolnością ZK "KM"u. Chyba już złapaliście się na przynętę, związek kreuje się na dobrego organizatora, tylko przewoźników nie ma... Zresztą scenariusz się powtarza.
ŚMIECH NA SALI!!!
część wozów pewnie będzie ta sama ale odświeżone a część będzie z nowszych roczników - to i tak już sukces ZKKMu , że postawił takie warunki na miarę możliwości zapłaty za obsługę lini na naszym terenie.
Hahahaha już widzę te ikarusy rzężące mi pod oknami... mieszkam przy oświęcimskiej .... wyprowadzam się xD :D ... a tak na serio... to będzie MAKABRA
Parafrazowałem wypowiedź LUCasa... Sensem jej jest to, że stawka będzie wyższa, a wozy będą te same.
000 a skąd wiesz , że będzie to 5 złotych?! no ale ty młodzieńcze jesteś wszechwiedzący.Kogo ty chcesz rozliczać.Najpierw wywalcz w gminach żeby dały taką samą kwotę na wozokilometr jaką daje np.Jaworzno , o czym gdzieś już pisałeś a później będziecie mogli rozliczać organizatora komunikacji jeśli by niegospodarnie wydawał środki finansowe.
To teraz będzie po staremu za 5 złotych... Tak na poważnie to będzie trzeba rozliczyć to całe towarzystwo. Argumenty zbierają na siebie sami. Tylko poczekać na koszt nowego kontraktu.
ludzie oczekują cudów, nowych autobusów, jak można to realizować gdy płacone jest 3 zł za wozokilometr ? w Krakowie jeżdżą od niedawna autobusy prywatnej firmy, nowiutkie niskopodłogowe z klimatyzacją, ale tam firma dostaje prawie 5 zł za wozokilometr!
A co z autobusami niskopodlogowymi? To ulatwnienie i ulga dla inwalidow, osob starszych czy matek z wozkami, do tego tez mozna zaliczyc osoby ktore np zlamaly noge. 330 niby linia popularna jest ale ciagle inne autobusy jezdza na nia i czesto zdarza sie ze jedzie ale ten malutki. Poza tym z jakiego powodu zkkm zawiesil 334? Nie bylo podane powodu, a ludzie przeciez nim jezdzili. Skoro zachcialo im sie likwidacji linii to niech teraz doloza kursow 330. Pora zeby wladze zkkm zaczely uzywac mozgu do myslenia a nie zeby tylko on sobie byl...
Nie wyobrażam sobie ikarusa manewrującego pod białym lub na skrzyżowaniu siedmiu dróg na przejeździe kolejowym ;) Aczkolwiek to, że 361 nie należy do popularnych linii... parodia ;) Napewno częśćiej jeździ 361 niż 325 czy 341p a nawet jakby sie uprzeć to częściej niż X
Czyli 361-główna linia do Libiążą nie nalezy do najpopularniejszych??? No to witajcie Ikarusy...