Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

NIK o naborach urzędników w starostwie: pozytywnie, ale z uwagami

27.04.2010 10:48 | 12 komentarzy | 2 767 odsłony | red
Kontrolę naboru na wszystkie stanowiska urzędnicze w 2009 roku oraz na stanowisko Inspektora w Biurze Zarządzania Kryzysowego, o którym głośno było w roku 2007, prowadziła na przełomie roku Najwyższa Izba Kontroli. - NIK pozytywnie ocenia organizację naboru, mimo nieprawidłowości w zakresie przestrzegania ustawowych oraz wewnętrznych procedur, które mogły mieć wpływ na wybór części kandydatów - czytamy w wystąpieniu pokontrolnym podpisanym przez dyrektora delegatury NIK w Krakowie Jana Kosiniaka.
12
NIK o naborach urzędników w starostwie: pozytywnie, ale z uwagami
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Kontrolę naboru na wszystkie stanowiska urzędnicze w 2009 roku oraz na stanowisko Inspektora w Biurze Zarządzania Kryzysowego, o którym głośno było w roku 2007, prowadziła na przełomie roku Najwyższa Izba Kontroli. - NIK pozytywnie ocenia organizację naboru, mimo nieprawidłowości w zakresie przestrzegania ustawowych oraz wewnętrznych procedur, które mogły mieć wpływ na wybór części kandydatów - czytamy w wystąpieniu pokontrolnym podpisanym przez dyrektora delegatury NIK w Krakowie Jana Kosiniaka.

Nieprawidłowości to: brak dokumentowania wywieszania ogłoszeń o naborze na tablicy informacyjnej starostwa (są one także publikowane w BIP - przyp. aut.), brak określania w nich wymagań niezbędnych i dodatkowych oraz brak informacji, że o stanowiska, na których praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji, mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, ubiegać się mogą również obywatele innych państw Unii Europejskiej. NIK stwierdziła też brak zasad oceny wszystkich wymagań stawianych kandydatom w obowiązującym Regulaminie naborów i mało szczegółowe dokumentowanie ich przebiegu w zakresie kwalifikacji i oceniania wymagań stawianych kandydatom oraz dokumentowania spełniania przez wybranych kandydatów wszystkich kryteriów określonych w ogłoszeniu, co umożliwiałoby weryfikację decyzji komisji odnośnie najlepszych kandydatów.

- Zalecone przez NIK zmiany w procedurach już są stosowane. Nie będziemy się od nich odwoływać, bo kontrola wypadła pozytywnie. Trwają natomiast prace nad zmianą Regulaminu prowadzenia naborów na stanowiska urzędnicze, w których sprecyzujemy zasady i metody weryfikacji wymagań podawanych w ogłoszeniach - informuje starosta Janusz Szczęśniak i zapewnia, że zależy mu na transparentności działań w tym zakresie.

Oceniając nabór na stanowisko Inspektora w Biurze zarządzania Kryzysowego w 2007 roku, którego efekt kwestionowali swego czasu radni opozycji, Izba wytknęła brak oceny wszystkich wymagań dodatkowych stawianych kandydatom w II etapie postępowania. Nie dopatrzyła się jednak braku umiejętności i doświadczenia u żadnego z nich (Andrzeja Filipczaka i Stanisława Głogowskiego) stwierdzając, że uchybienia nie miały znaczenia dla dokonania wyboru w prowadzonym naborze, ponieważ w niepełnym wymiarze godzin zatrudniono obu kandydatów.
(AM)