Trzebinia
Kolejne rondo w mieście już jest
W środę, 24 października, o godz. 10 drogowcy otwierają nowo wybudowane rondo przy Domu Kultury Sokół w Trzebini.
![Kolejne rondo w mieście już jest](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2018/10/23/24101_1540304122_98750600.jpg)
Budowa ronda kosztowała blisko 4,5 mln zł. Inwestycję zrealizowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział Kraków. Według drogowców wpisuje się ona w koncepcję poprawy bezpieczeństwa na drodze krajowej nr 79 w Trzebini.
GDDKiA wybudowała tam już dwa ronda: na ul. Młoszowskiej (przy zjeździe na osiedle Widokowe) oraz ul. Pułaskiego (przy Lidlu) i teraz przy skrzyżowaniu z ul. Harcerską.
Docelowo mają powstać jeszcze dwa na skrzyżowaniu z ul. św. Stanisława z krajówką (w rejonie sklepu Intermarche) oraz na skrzyżowaniu drogi 79 z ul. Ochronkową, gdzie obecnie są światła.
Komentarze
31 komentarzy
Ależ "jaro"; jakby były tylko dwa ronda, jak proponujesz, to jadąc do "Biedry" przejeżdżałoby się koło konkurencji i niektórzy mogliby nie dojechać. W gospodarce wolnorynkowej jest to rozwiązanie niedopuszczalne, grożące bezpieczeństwu obrotu, a ten jest ważniejszy od płynności ruchu. A wybudowana nie tak dawno (przecież nie za darmo) "Ochronkowa" praktycznie pusta. Można na niej spokojnie ćwiczyć "palenie gum".
marcinek180 wszyscy biadolą i narzekają, że po co, że niepotrzebne itd. Rondo wybudowano i jest. Zapewne jak ich nazwałeś "najlepsi inżynierowie ruchu" będą z niego korzystać czy chcą czy nie... Będą jeszcze dwa ronda i na to czekam, bo pomyłką jest budowa ronda i kilkaset metrów dalej sygnalizacji świetlnej, to blokuje Trzebinię a nie ronda.
marcinek180 obwodnica-obwodnicą, miasta powstawały przy szlakach! TO TWOJE myślenie jest ze wsi! Jeżdżąc po wsi możesz se skręcić gdzie chcesz! To jest droga przelotowa o ponad 18 tys. natężeniu ruchu. I tam nie być pieszych! A ronda powinny być dwa o średnicy co najmniej 35 m, z prawoskrętami. Wyrzuciły by zakupowiczów poza tranzyt. Strefy za miliony dla butelkowiczów..!
Wszystko pięknie "Marcinku", z jednym wyjątkiem; brak obwodnicy nie jest problemem Trzebini, jak piszesz "w tym momencie", tylko od kilkudziesięciu lat i w tej sprawie nie robi się nic, poza rysowaniem kredkami po mapie kolejnych kresek, a nawet przeciwnie; zabudowuje się kolejne rezerwy terenu, którym mogła przebiegać, więc tak pewnie zostanie na kolejne kilkadziesiąt lat. Dlatego kolejność zdarzeń powinna być taka; najpierw obwodnica, a następnie to co proponujesz. A tak to będzie jak już widać; rondo ułatwia wyjazd z ulicy bocznej kosztem ulicy głównej. Po wybudowaniu tego koło "Lidla", o godz. 14.00 ludzie pracy wyjeżdżający po porannej zmianie z rafinerii mogą łatwiej i bezpieczniej włączyć się do ruchu, a DK-79 stoi do "Przełomu". Słyszałeś może kiedy rozpocznie się budowa obwodnicy, czy może nie ma i nie będzie na nią ani kasy ani woli, za to będzie kaska na kolejne ronda i światła?
Widzę wszyscy komentujący to najlepsi inżynierowie ruchu a przede wszystkim specjaliści od jego bezpieczeństwa. Napiszę więc tak: każdy z Was kto narzeka na ronda, wysepki itp. jest zwykłym drogowym egoistą mieszkającym na wsi i myślącym, że wszędzie jest nadal wieś. Niestety realia są inne. Rondo upłynnia ruch. Spowalnia i upłynnia. Co osiągamy dzięki spowolnieniu? Może to, że więcej pieszych nie zostanie uderzonych NA PRZEJŚCIU dla pieszych, które tam występowało, ale nikt go nie dostrzegał bo jechał 60km/h. Może to, że teraz KAŻDY ma możliwość skręcić tam gdzie chce. Przypomnę więc, że ta ulica z tranzytowym ruchem jest ulicą w obszarze zabudowanym, jest ulicą miejską. Problemem Trzebini jest więc w tym momencie brak obwodnicy i wyprowadzenia ruchu tranzytowego poza obszar ściśle miejski, a nie rondo, które na miejskiej ulicy ruch upłynnia i uspokaja czyli de facto zwiększa bezpieczeństwo WSZYSTKICH użytkowników a nie tylko przejeżdżających z Krzeszowic do Libiąża.
Oświęcimska - rondo, ZUZ - światła-wysepka, Partyzantów - światła, z iłsudskiego - wysepka, skrzyżowanie focha - wysepka, Przybosia - wysepka, i dalej co 100 m wysepki.. wylot i pileckie rondo. Sami sobie przelećcie Libiąż. Ktoś kto analizował i projektował poprawę bezpieczeństwa i organizację ruchy pochodzi i zdobywał doświadczenie na obszarze Drogoszowa 10 lat temu.
takie spowolnienie ruchu bardzo kojąco wpływa na umierającego...
wjeżdżamy do trzebini... Partner-Przełom - wysepka, strefa ul. Tuwima - wysepka, wylot Puszkina - wysepka, myjnia - wysepka, wylot Głowackiego-wiadukt - wysepka, 200 m 7 !!! m-go wiaduktu!, skrzyżowanie - wysepka, rondo Lidla, rondo Sokoła, św. Stanisława/Kościuszki - wysepka, światła Ochronkowa, wyjazd z gó.. Trzebini. Gdzie tu Straż P., Pogotowie R., Policja, jak przewieźć nerkę!?! Idioci. Za jakie łapówy ktoś projektuje takie bagno!?! Na drogach o takim natężeniu ruchu eliminuje się ruch pieszych a zwiększa przepustowość. Dwa konkretne ronda wyrzucają ruch lokalny poza trasę przelotową, a za te pieniądze buduje się napowietrzne kładki dla pieszych w punktach newralgicznych. JAKIE TO PROSTE I LOGICZNE ! .
Szanowny "janikosiu"; zapewniam cię, że większość użytkowników dróg nie wyjeżdża na nie, aby pojeździć sobie "sprintem" (chociaż tacy niewątpliwie są), tylko aby dojechać z punktu A do punktu B. I nie zawsze w tym celu mogą skorzystać z A-4. Na przykład dla mnie w ostatnim czasie, nie licząc dojazdów do pracy, "punktem B" były ze dwa razy Krzeszowice, Jaworzno, Siersza, kilka razy Libiąż, Alwernia. A-4 raczej tam nie dojadę i jadąc tam przez A-4 Trzebini nie ominę. Jakbyś pogrzebał trochę w dających się odnaleźć analizach ruchu drogowego to, czy były robione tu i teraz, czy na drugim końcu Polski i kilkadziesiąt albo kilkanaście lat temu, to znajdziesz tam jedną zadziwiającą prawidłowość; praktycznie "zawsze i wszędzie" ruch określany nazwą "lokalny", "miejscowy", "podmiejski" ..., stanowi przytłaczającą większość. Przytłaczającą. Rzędu 70-90%. Dlatego, nawet jak w okolicy zostaną wybudowane jeszcze dwie autostrady, większość i tak będzie jechała przez Trzebinię, bo to będzie jazda z Libiąża do Gaja, z Chrzanowa do Krzeszowic, ze szpitala do Myślachowic, z Kątów do Psar, z domu na stację, z "Lidla" do domu. I będą tłoczyć się na tych mnożących się rondach, stać na światłach, kopcić, palić, ścierać, kurzyć. Ronda i światła są potrzebne, ale akurat to rondo było zbędne. Od lat pisano na tym portalu, dlaczego.
Kandydat nie wyciągaj wniosków bo Ci to nie wychodzi. Nie wiesz kim jestem więc nie wypowiadaj się na mój temat. Odsłoń swój geniusz i zrób coś dla Trzebini a nie siedź na komputerze i krytykuj wszystko i wszystkich. Tak kompleksów nie wyleczysz...
Dzień dobry Pani Anno. Przypominam się z pytaniem o przywrócenie dawnego kierunku jazdy na Harcerskiej. Pozdrawiam
janikosiu - wyciągając wnioski z twojego tekstu, stwierdzam, że musiz być zadufanym w sobie emerytem-egoistą, który ma niewyczerpane pokłady czasu i stojąc w korku w swojej Trzebini czujesz sie dowartościowany mogąc doświdczać tego samego co zmotoryzowana część Warszawy.
Czytam te komentarze to nie wiem, śmiać się czy płakać? Nie było ronda, źle. Jest rondo, źle. Według co poniektórych zamknijmy tą Trzebinie i będzie ok. Będzie spokój i cisza. Docelowo mają powstać jeszcze dwa rond co pozwoli na jakąś płynność ruchu, niestety Ci którzy chcą "sprintem" przejechać przez Trzebinię niech wybiorą drogę autostradą A4....
Nie wiem kto narzeka, ale jak ktoś nie potrafi skręcać to raczej nie powinien kierować samochodem.
Do kibic:w tym wypadku wystarczył znak prawoskrętu z ul.Harcerskiej i po temacie-wielokrotnie "wałkowano" to zagadnienie na forum.A do/z MediaExpert mozna jechac kolo Lidla i na rondo.
Teraz wszyscy narzekaja i lamentuja ze korki ze dlugo ze jeszcze malo rond. Ale jak ronda nie bylo to byl placz ze sie nie da wlazyc do ruchu z/do kina/przychodni albo ze nie mozna skrecic do MediaExpert bo tyle aut jedzie od Chrzanowa. Ludzie opamietajcie sie wreszcie, ja wiem ze Polak jest z natury malkontentem i nigdy mu sie nie dogodzi to chociaz Wy zluzujcie a jak nie to na rowery z tym ze wtedy Wam bedzie przeszkadzac ze nie ma sciezek rowerowych...
Powiem tak Kogoś porządnie po....o z tymi rondami do końca. Biorą przykład w Oświęcimia.
A może by tak odcinkowy pomiar prędkości walnąć od wjazdu do trzebini od strony chrzanowa do ronda przy lidlu :)
Budowa pod tytulem"Jak wy...ć pieniądze pod pozorem dbania o bezpieczeństwo".
Jakiś w ząbek czesany "specjalista", mieszkający pod Tarnowem wymyśli jakąś urojoną koncepcje ruchu w Trzebini, wiadomo DEBIL nie ma pojęcia, a ja z Chrzanowa do Lgoty czy Olkusza jadę zamiast 25 minut jadę 60, wysyłając przy tym kilogramy pyłu, gazu z ryry, produkuje kW ciepła, które lecą w kosmos, ścieram klocki produkując pył, którym wy oddychacie sobie w tej Trzebini. Ale jakiś PAN "inśinier" wykonał pracę, zebrał zasługi. Nie ma co! Głupota jest premiowana.
Obwodnice wybudują, jak Trzebinia stanie na amen i nie będzie można dojechać na plac budowy!
No dobrze, a kiedy obwodnica Trzebini?
A jak tam wypadająca kosteczka jest? Czy dalej barany projektują te ronda?
nigdy nie czytałem wypowiedzi służb ratowniczych na temat "koncepcji poprawy bezpieczeństwa na drodze krajowej nr 79 w Trzebini". Przecież to koncepcja oszołoma, nie mającego za grosz rozumu i wiedzy w zakresie inżynierii ruchu drogowego. Jakur ~ ja już przestałem ironizować, oni tego nie rozumieją, oni to wezmą za głos potrzeby społeczeństwa, nie podpowiadaj!
Jeszcze koniecznie musi być rondo przy Klasztorze oraz przy Majstrze na Valeo. Może pobijemy Oświęcim.
Przez to rondo już wydłużyły się korki.zróbcie jeszcze 5 kolejnych to przesiąde się na rower.
Wszystko fajnie, ale znacznie zmniejszy się przepustowość DK79. Ronda w miastach są OK, ale nikt nie pomyślał o kierowcach, których celem nie jest Trzebinia. Teraz jeszcze można sobie przez Trzebionkę jechać z Chrzanowa do Trzebini, ale już niedługo.
Czyli zrobiono kawał dobrej, tyle że niezbyt potrzebnej, roboty.
Przepraszam, chodzi o środę 24 października.
W środę czy 23 października? Zdecyduj się
Ymmm ale środa to 24 v;)