Chrzanów
Strefa płatnego parkowania w Chrzanowie ma być większa i droższa
Jest plan, żeby do istniejącej strefy zostały włączone następujące ulice:
- Mickiewicza (od al. Henryka do Ogrodowej),
- Ogrodowa,
- Dobczycka,
- Świętokrzyska (od Dobczyckiej do Sądowej),
- Kadłubek (od Joselewicza do 3 Maja),
- Sądowa (od Jagiellońskiej do Świętokrzyskiej),
- Joselewicza,
- Jagiellońska.
Mają się też zmienić opłaty za parkowanie w strefie:
- 2,50 zł za pierwszą godzinę,
- 2,50 zł za drugą godzinę,
- 3 zł za trzecią godzinę,
- 2,50 zł za czwartą i każdą następną godzinę,
- 15 zł - opłata dzienna.
Jeżeli uchwała zostanie przegłosowana, to zmiany zaczną obowiązywać od 1 września 2021 r. Do tej pory mieliśmy w ciągu dnia dwa raz po 20 minut parkowania za darmo. W aktualnej propozycji jest tylko jeden bilet zerowy na 20 minut.
Komentarze
20 komentarzy
możne skoro nie nadaje się to na stronę główną portalu to chociaż w dyskusji na forum? https://przelom.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=8193
Redakcjo Przełomu czy dowiemy się konkretów? Kto z nazwiska głosował za podwyżką cen i rozszerzeniem strefy? Czy tak trudno było napisać kto jest autorem wniosku o strefie?
Jednym z ostatnich osiągnięć tego "specjalisty od transportu miejskiego w Krakowie" jest wyłączenie jednego pasa ruchu na ulicy Grzegórzeckiej i na Plantach Dietla w Krakowie (druga obwodnica, jeden z głównych ciągów komunikacyjnych w mieście, tysiące samochodów na godzinę). Samochodom zostawił jeden pas (były dwa) w każdą stronę, a drugi przekształcił w "autostradę dla rowerów". W efekcie Dietla i Grzegórzecka stoją prawie cały dzień, z podporządkowanych ulic niemal nie można się włączyć, rury wydechowe dymią, a pasem dla rowerów od czasu do czasu przemyka pojedynczy rowerzysta. "Specjalista" się nie zraża i mówi, że to dopiero początek. Fajnie to dopiero będzie.
ciąg dalszy cytatu: Opłata ma na celu zwiększenie rotacyjności w centrum i zapobiegnięciu zalegania na długie godziny samochodów nienależących do chrzanowian. Mieszkańcy jednak nie dają za wygraną i chcą w obrębie centrum budowy parkingów wielopoziomowych. Ponadto zarzucają fatalnie zorganizowaną komunikację publiczną. Planowane jest podniesienie czasu dla biletu zerowego do 30 minut. Jak zauważa radny Stanisław Czarny, taki czas byłby optymalny dla osób starszych. Jak przed przerwą dodał radny Krzysztof Brandys zasadnym i logicznym jest dołożenie się mieszkańca Trzebini lub Libiąża na miejsce parkingowe, które zajmuje, chcą podjechać pod przysłowiowe drzwi punktu czy lokalu usługowego."
Ponieważ Przełom nie był łaskawy on-line opisać tego jak się zakończył temat strefy płatnego parkowania to wspomogę się Gazetą Trzebińską i także wam przeklejam: https://www.facebook.com/GazetaTrzebinska/posts/3888346474533946 cytuję:" Płatna strefa parkowania w Chrzanowie musi pozostać niezależnie od sytuacji. W ocenie radnych wszystko w tej chwili drożeje i należy przyjąć stawkę najbardziej realną do panującej sytuacji. Celem strefy nie jest zarabianie - stwierdził Burmistrz Rober Maciaszek. Tomasz Brożek pyta, dlaczego nie ustanowiono strefy przy ulicy Matejki, która jest permanentnie zablokowana, a znajduje się w obrębie instytucji bankowych skoncentrowanych w centrum Chrzanowa. To także wina mieszkańców gmin ościennych, którzy załatwiają sprawy ponadlokalnie - wynika z oceny części radnych. Parkowanie także deprecjonuje jakość przestrzeni publicznej wynika z przytoczonej wypowiedzi Pana Łukasza Franka - specjalisty od transportu miejskiego w Krakowie.
Mogą "se" rozszerzyć strefę od nawet od autostrady do Fabloku i niewiele to zmieni. Niewiele, bo dalej nie będzie gdzie zaparkować do czasu, aż wybuduje się kilka dodatkowych parkingów i nie dobuduje zatoczek do parkowania "gdzie tylko się da". Dziać się tak będzie dlatego, że większość miejsc w strefach jest zajmowana przez samochody uprzywilejowane, zwolnione z opłat lub mające niedrogie abonamenty. W Krakowie rozszerzają strefę i rozszerzają, do Wieliczki już dojdą, a sami ustalili (i się pochwalili tym co ustalili), że na około 85% miejsc "nie ma rotacji dobowej", czyli po ludzku; ten sam samochód stoi od rana do nocy. Ten sam, czyli z abonamentem, ulgą, zwolniony z opłat itp. Tu będzie tak samo. W takim miasteczku jak Chrzanów jedyny skutek strefy to przyspieszenie wymierania centrum. Handel już się wynosi, usługi też. Banki się "internetyzują", utrudniony dojazd to przyspieszy. Zostaną tylko urzędy i sąd. Do czasu przejścia na "E". No i właśnie, jak tu piszą; metra parkingu nie wybudują i dziwią się, że ciasno.
@bialyon - "bez takich pytań niewygodnych o jakich piszą w komentarzach czytelnicy Panie Dulowski jak to jest?" - wejdź na forum Przelomu i poczytaj (duzo nie ma, forum zdycha) na temat pracy redaktorów, jakie tam mają zdanie userzy (ci zwłaszcza zbanowani, bo lizusy same zostały).. Od wielu lat nie ma rzetelnej pracy dziennikarskiej. Nie ma zadawania niewygodnych pytań. To nie wiem po co ta gazeta w ogole jest. Powodzenia.
Za dużo wymagacie, ważniejszy temat dziadów i szczurów niż opłata za większą strefę w której ani jednego nowego miejsca parkingowego nie wybudowali a za które chcą wyższe myto. Oczywiście czarny knebel na ryj potrafią założyć i wrzeszczeć że nie mają głosu przed urzędem, podobnie jak spódniczkę zakłada gość który nazywa siebie facetem. To my mieszkańcy kierowcy na takie złodziejstwo mamy założyć kominiarki i krzyczeć że jesteśmy okradani. A już największą kpiną było przeprogramowanie za 200tys. latarni ulicznych żeby w nocy nie świeciły tłumacząc to oszczędnościami ale już swoich diet nie obniżyli, nie ograniczyli zatrudnienia w urzędzie nie wykazali oszczędności na swoim funkcjonowaniu tylko paplania jak to Chrzanów super miasto. Żenua na całej linii.
W środę nowy, 14. w 2021 roku numer "Przełomu" https://przelom.pl/35483-w-srode-nowy-14-w-2021-roku-numer-quotprzelomu-quot.html - "W Chrzanowie strefa płatnego parkowania po nowemu" PROSZĘ NAPISAĆ NA PORTALU KTO BYŁ AUTOREM ZMIAN, KTO GŁOSOWAŁ ZA, ŻABY BYŁA SPRAWA JASNA!
Czy nie obiecywał czasem burmistrz zlikwidowania tej strefy płatnego parkowania którą wprowadził jego poprzednik a która zasila kiesę prywatnej firemki? ile nowych parkingów w strefie wybudowano że kolejne parkometry się pojawią? Kto z nazwiska jest autorem powiększenia strefy i wzrostu cen? Kiedy wreszcie jak alternatywę dla parkowania samochodem w strefie przejedziemy autobusem zkkm? To w Przełomie tylko suchy komunikat bez takich pytań niewygodnych o jakich piszą w komentarzach czytelnicy Panie Dulowski jak to jest?
Teraz już się wyjaśniło dlaczego bur-mistrz Robert Maciaszek tak zdejmował zakazy wjazdu na poszczególne ulice jak Dobczycka. Jemu nie zależało na płynnym ruchu pojazdów czy czemuś dobremu dla mieszkańców tylko rozszerzenie strefy płatnego parkowania. Ma wzorce z Krakowa w którym mieszka to naśladuje. Szkoda tylko że w opłatach w górę. Może jednak taczki się znajdą i do kompletu z tymi bezradnymi wywieźć na łąki świetne.
W Krzeszowicach cała kasa z parkomatów idzie do urzędu a w Chrzanowie dobry wujek dzieli się nią z jakąś firmą zewnętrzną. Czy to jest normalne?
Światowa banksterka zawsze uderza w 3 największe skupiska kasy: 1. fundusze emerytalne np. OFE i DT, 2. kasa z VAT, 3. kasa w nieruchomościach Aby przejąć nieruchomości wdrożono 3 procesy: 1. proces wygaszania emerytur, aby kolejne roczniki nie były w stanie pokryć kosztów utrzymania nieruchomości, 2. proces stałego podnoszenia kosztów -np. koszty wywozu śmieci, parkowania, podatki od nieruchomości, woda, nakaz palenia drogim gazem, /koszty ciepła o 550% wyższe na gazie/ pod płaszczykiem walki ze smogiem, 3. proces skłócania młodych ze starszymi na tle lgbt,aborcji, religii , aby starsi chętniej masowo wydziedziczali młodych z nieruchomości i oddawali je za grosze renty hipotecznej obcym bankom za 5-10 % ich wartości.
Zapraszam do Tychów :)
Jeszcze trochę i połowę wypłat będziemy wydawać na podatki i opłaty od wszystkiego. Dajcie jeszcze opłatę na rogatkach za wjazd na to zadupie Polski... Ręce opadają jak patrzę na tych nieudaczników, którzy nie potrafią zagospodarować miasta aby się prężnie rozwijało jak inne, dbają jedynie aby łatwa kasa płynęła za byle co... Do Jaworzna wjeżdżam, to aż przykro się robi, że tam mnie los nie rzucił...
Jak się zadłuża miasto, to najlepiej sięgnąć do kieszeń mieszkańców, na koniec 2018 r. zadłużenie Chrzanowa wynosiło prawie 29 mln. zł. a ile teraz?, podobna sytuacja jest w Warszawie u tego kolegi naszego ''włodarza''; https://www.rdc.pl/informacje/pierwszy-miesiac-wiekszej-sppn-prawie-30-tys-kar-na-kwote-75-mln-zl-posluchaj.
Tobie "prawdziwy polaku" bym przywalił opłatę za zabieranie tlenu... POwski bogaczu...
Jak cie stac na konia to cie musi stać na siano, 2,5zł biedaku pisowski raz na tydzień to nie za dużo!!!!
Chrzanów miasto która nie ma nic ciekawego do zaoferowania po za ściąganiem myta, kto jest pomysłodawcą i autorem tego pomysłu, oraz proszę upublicznić nazwiska głosujących ZA poszerzeniem strefy i wzrostem cen tak żeby każdy z nas widział z nazwiska. Jestem bardzo zażenowana tym co się w Chrzanowie dzieje i jak miasto spaskudniało na przestrzeni lat.
Proponuję strefę zrobić od Kroczymiecha po Balin. Za co Oni pobierają te pieniądze? Zakupów się na tej wiosce zrobić nie da, sprawy urzędowe można załatwić online. Turystów to raczej się tutaj nie znajdzie, chyba że wracających z Oświęcimia na stacji benzynowej w toalecie. A Burmistrz z Kraaaakowa wymyślił sobie strefę parkowania :) proponowałbym podzielić strefy na A, B, C. Już nie długo może będzie prawdziwy tramwaj albo Burmistrz pociągnie szybki tramwaj z Bronowic do tego grajdołka.