Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Jak otworzyć własny sklep – sprawdzamy zasady franczyzy

29.08.2022 21:24 | 0 komentarzy | 1 532 odsłona | red

Materiał promocyjny

Coraz powszechniej spotykamy się z modelem biznesu franczyzowego. Często dotyczy on sklepów spożywczych i odzieżowych – co warto wiedzieć o prowadzeniu franczyzy w Polsce? Sprawdźmy!
0
Jak otworzyć własny sklep – sprawdzamy zasady franczyzy
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Franczyza w Polsce – jak otworzyć własny sklep?

Sektor odzieżowy i sklepy spożywcze są sprawdzonymi formami franczyzy. Na czym dokładnie ona polega? Inwestując często niewielki kapitał początkowy, możemy sięgnąć po sprawdzone rozwiązania wielu popularnych marek, takich jak Żabka czy Esotiq, i poprowadzić własny interes pod ich szyldem.

 

Jak otworzyć własny sklep? Warto przemyśleć, jaka działalność jest nam bliska i przeanalizować oferty konkretnych franczyzodawców – te istotnie różnią się od siebie. Drugą niezwykle ważną sprawą jest sięgnięcie po fachową pomoc potrzebną do dokładnej analizy dokumentacji. Tutaj warto zasięgnąć opinii profesjonalnego doradcy lub prawnika, ponieważ odpowiedź na pytanie „jak otworzyć własny sklep?” brzmi: przede wszystkim z głową.

O czym warto wiedzieć, wchodząc w biznes franczyzowy?

Franczyza w Polsce cały czas zyskuje na popularności. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne przede wszystkim dla osób stawiających w biznesie pierwsze kroki. Koszty, jakie musimy ponieść z tytułu prowadzenia biznesu franczyzowego, różnią się między sobą w zależności od specyfiki konkretnej branży.

 

Dla sklepów spożywczych i odzieżowych kosztami są przede wszystkim opłaty wynikające z najmu lokalu, kosztu zakupu towarów i pensje wypłacane pracownikom. Warto pamiętać również o takich należnościach jak obciążenia podatkowe, składki ZUS czy opłaty administracyjne i skarbowe. Franczyzobiorca płaci też za licencję i miesięczną opłatę franczyzową za korzystanie z know-how, czyli fachowej wiedzy o charakterze poufnym danej marki.

 

Po podpisaniu umowy franczyzowej otrzymujemy wszystkie niezbędne do prowadzenia interesu informacje. Ponadto dajemy zapewnienie, że udostępnimy franczyzodawcy wszystkie dane, które to umożliwią ocenę działalności naszej placówki.

Jak otworzyć własny sklep i na co zwracać uwagę?

Przede wszystkim należy dobrze przemyśleć lokalizację. Poszukując sklepu do wynajęcia, warto poszukać takiego, w którym już wcześniej działał lokal handlowy. Taki zabieg zmniejszy niektóre koszty, a dodatkowo klienci przyzwyczajeni do jego umiejscowienia najprawdopodobniej będą przychodzić tam częściej i chętniej.

 

Za szyld otwieranego przez nas sklepu, jego reklamę i cały marketing odpowiadają franczyzodawcy. Niektórzy z nich również pomagają w znalezieniu odpowiedniego miejsca pod biznes.

 

Franczyza w Polsce i na świecie zakłada, że franczyzobiorca, przystępując do współpracy, ma dbać o renomę całej sieci franczyzowej, dokładać wszelkich starań, aby spełniać wymogi franczyzodawcy wynikające z umowy, a ponadto aktywnie rozwijać swoją działalność.

Jak otworzyć własny sklep? Stworzenie własnego biznesplanu to podstawa!

W otwarciu własnego biznesu najważniejsze jest realne przeanalizowanie potencjalnych kosztów i ewentualnych zysków. Konkretny biznesplan pomoże nam lepiej zrozumieć rynek i potencjalną konkurencję. To, z czego jesteśmy praktycznie zwolnieni, to przemyślenie strategii marketingowej – otrzymujemy ją od franczyzodawcy. Biznes franczyzowy ma wiele zalet i oferuje swobodę w kierowaniu i zarządzaniu firmą, ale za niezależnością idzie też odpowiedzialność za podejmowanie własnych decyzji.

 

Łącząc się umową z franczyzodawcą, zobowiązujemy się do podporządkowania się regułom zawartym w niej, takich jak konieczność przestrzegania wspólnych procedur czy brania udziału we wszelkich akcjach promocyjnych sieci franczyzowej. Franczyza w Polsce rozwija się bardzo prężnie i przynosi realne zyski franczyzobiorcom, jednak jak w każdym biznesie – warto dobrze przeanalizować wszystkie za i przeciw, a także ocenić swoje predyspozycje w tym zakresie.

Materiał promocyjny