Nie masz konta? Zarejestruj się

Zgłoś komentarz do moderacji

Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Jeżeli autobusy będą jeździły prawie puste to i tak koszty ponoszone przez gminy będą rosły. Chcąc wygrać z minibusami wojnę o pasażera, nalezy nie tylko usprawniać przebieg linii, ale przede wszystkim, zreformować opłaty za przejazd. Przyjmując że bilet za 2 zł 40 gr jest tym podstawowym, należy, z jednej strony, na wielu krótkich odcinkach (np. po centrum Chrzanowa, Libiąża, w Trzebini na odcinku stacja PKP - Rynek, itp.) wprowadzić bilet tańszy (1,20 zł), a z drugiej strony wprowadzić niewiele droższe bilety czasowe (kilkugodzinny, całodniowy, trzydniowy). Bilet kilkugodzinny (czyli w praktyce - powrotny) powinien kosztować mniej niż 2 jednorazowe, całodniowy - w granicach "jednorazowy x 3", trzydniowy najwyzej 12-15 zł (równowartość 6 jazd "tam i z powrotem"). Mając taki system opłat, można "poszaleć" z przebiegiem linii, wprowadzić linie okrężne itp. W innym przypadku skończy się jak zwykle; po kilku tygodniach minibusiarze "rozgryzą system" i dostosują się ze swoimi kursami. A że działają według zasady "po tej samej trasie co autobus, tylko 5 minut przed i 50 groszy taniej", to dalej autobusy będą miały puste przeloty.

Napisany przez ~~stary zgred, 29.07.2009 10:43

W powodzie zgłoszenia wpisz jak najwięcej informacji. Możesz pozostawić do siebie numer kontaktowy.
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 13.58.244.216 / ec2-13-58-244-216.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)