Nie masz konta? Zarejestruj się

Zgłoś komentarz do moderacji

Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Witam Państwa, Na jedną rzecz należy zwrócić uwagę, że to nie Kosowski ani Maciaszek, nawet nie Gruber czy ZKKM, a Jaworzno jest właścicielem linii J i S, a Chrzanów dopłaca tylko za kilometry realizowane na terenie gminy Chrzanów. To Jaworzno chciało skrócić linie, bo dba o interes swoich pasażerów którzy narzekali na spóźnienia tych autobusów ze względu na zbyt długą linię (dojazd z Chrzanowa do Katowic - min. 1 godzina i 20 minut). I Jaworzno postawiło taki warunek, że skraca linie a Chrzanowowi może zaproponować nowe połączenia ale tylko na trasie Chrzanów-Jaworzno. Z tego co ja wiem, to Gruber nie potrafił wynegocjować żadnego porozumienia i przedstawiał na zgromadzeniu związku już w grudniu tezę, że połączenia na Śląsk są w ogóle nie potrzebne bo dojeżdza tam wiele prywatnych busów (!) Jak pamiętam to wtedy w grudniu na Zgromadzeniu ZKKM to nie kto inny tylko Kosowski i Maciaszek głośno zaprotestowali przeciwko takiej próbie zlikwidowania przez zarząd Związku kursów na Śląsk. Po gorącej dyskusji upoważniono więc do rozmów z Jaworznem Kosowskiego, który po pierwsze przedłużył obowiązywanie obecnego porozumienia na czas negocjacji, a następnie wynegocjował umowę na mocy której Jaworzno nadal będzie obsługiwało kursy z Chrzanowa na Śląsk. Trzeba było szukać kompromisu. Ostatecznie ustalono, że Jaworzno stworzy nowe linie 300 i 319, które będą kursować na trasie Chrzanów Dworzec - Jaworzno Osiedle Stałe (przez Kąty i Balin) i że w liniach tych będą honorowane bilety miesięczne ZKKM na całym obszarze gminy Chrzanów. Nieprawdą jest także zwiększenie kosztów dojazdu dla pasażerów. Po pierwsze bilety miesięczne są w tej samej cenie, bo to bilety strefowe. Po drugie wśród biletów jednorazowych w Jaworznie są tzw. bilety czasowe, np. bilet 24-godzinny. Bilet ten kosztuje 9 zł (normalny) i obowiązuje na całym terenie od Chrzanowa po Katowice (Sosnowiec) przez 24 godziny od skasowania. Można nim jeździć tam i spowrotem przez całą dobę odpowiednio za 9 zł. lub z ulgą za 4,5 zł. Nie chcę nikogo oskarżać i wninić za ten stan rzeczy, ani też nikogo bronić, ale irytuje mnie to, że tak mało merytorycznej dyskusji jest na tym forum, a tyle złości, agresji i braku zrozumienia. Wcale się nie dziwię np Jaworznu, że skraca linie które były w ich ocenie za długie i powodowały opóźnienia i skargi mieszkańców Jaworzna. Nie dziwi mnie próba Grubera do zlikwidowania połączeń ze Śląskiem w całości, bo nie raz już można było słyszeć z jego ust, że komunikacja na Śląsk oraz do Krakowa nie są obowiązkiem związku, którym on kieruje. Ale uważam to za karygodne, że Gruber zamiast próbować wynegocjować z Jaworznem jakikolwiek kompromis przygotowywał opracowania pokazujące ile busów jeździ na Śląsk, twierdząc przy tym, że nie będzie się Jaworzna o nic prosił i jak nowej umowy nie ma to być nie musi. Te wszystkie informacje nie są żadną tajemnicą, potwierdzi je każdy członek zgromadzenia ZKKMu, Burmistrzowie czy dziennikarze uczestniczący w tych posiedzeniach. Co do atakowanych tu tak zajadle Kosowskiego i Maciaszka: Kosowski podejmując się tych negocjacji w samej końcówce roku uratował w ogóle jakiekolwiek linie na Śląsk. Trochę szkoda że nie udało mu się przekonać Jaworzna do pozostawienia początkowego przystanku dla J i S w Chrzanowie, ale z drugiej strony rozumiem też co kierowało Jaworznem żeby te linie jednak skrócić. Co zaś się tyczy radnego Maciaszka, to z jego inicjatywy zostało do porozumienia wpisane honorowanie biletów i to on bronił z Kosowskim połączeń na Śląsk przed próbą ich likwidacji przez działania Grubera. Sam zresztą chyba w Katowicach pracuje. A i ostatnia rzecz: oskarża się Kosowskiego, że to jego inicjatywa bo szukał oszczędności... Jakże mylne jest takie wrażenie w kontekście faktów przedstawionych powyżej. Gdyby tak było, to w grudniu ani on ani Maciaszek nie protestowaliby w ogóle widząc do czego chciał doprowadzić Gruber (czyli do liwidacji tych kursów w ogóle), bo to Chrzanów w 80 % płaci Jaworznu za to że zabiera pasażerów na Śląsk. Gdyby więc udało się Gruberowi i zarządowi zlikwidować te linie, to skorzystał by na tym właśnie Chrzanów i Kosowski. Jak aktywny obserwator tych wszystkich wydarzeń, zwracam się z apelem do dziennikarzy, którzy są autorem tego tekstu i potwierdzenie faktów przedstawionych powyżej. Powinien je znać każdy, kto zabiera głos na tym forum, bo tylko pełna i rzetelna informacja pozwala ludziom wyrobić swój pogląd na sprawę (brak pełnej wiedzy o sprawie może prowadzić do nieprawdziwych wniosków). Wesołych Świąt dla wszystkich pasażerów :)

Napisany przez ~~Spartakus, 02.04.2010 13:23

W powodzie zgłoszenia wpisz jak najwięcej informacji. Możesz pozostawić do siebie numer kontaktowy.
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 54.226.226.30 / ec2-54-226-226-30.compute-1.amazonaws.com
claudebot