Nie masz konta? Zarejestruj się

Zgłoś komentarz do moderacji

Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Witam.Chciałbym wyjaśnić kilka spraw poruszonych na forum.Stowarzyszenie Instruktorów powiatu chrzanowskiego ,którego jestem współinicjatorem nie ma na celu ustalania cen kursów.Nikt o zdrowych zmysłach nie tworzy legalnego stowarzyszenia zarejestrowanego w KRS w celu robienia zmowy cenowej -to jest karane!Celem naszym jest co zostało zapisane w projekcie statutu m.in:działanie na rzecz BRD, propagowanie wśrod dzieci i młodzieży bezpiecznego poruszania się po drogach,bezpłatne szkolenie na kartę rowerową a w perspektywie budowa w Chrzanowie miasteczka ruchu drogowego z prawdziwego zdarzenia.Ale najważniejszym celem jest reprezentowanie nas instruktorów w kwestiach zawodowych , szczególnie niepokoi nas ustawa z 5 stycznia 2011 o kierujących pojazdami ,która jest niezgodna z Konstytucją RP i prawem UE .W prowadza ona m.in instytucję super OSK które dostaną wyłączność na prowadzenie e-leringu.wygórowane warunki spełni tylko kilka jednostek w kraju reszta upadnie i wtedy będziemy dopiero mogli powiedzieć o monopolu i zmowie cenowej.Wczorajsza Gazeta Wyborcza ujawnia fakty towarzyszące tworzeniu ustawy.Jeżeli chodzi o ceny kursów -tak u nas w powiecie są od 1000zł do 1590zł.Można robić kurs na kat.B za 1000-1100zł.ale ekonomi nie da się oszukać i trzeba mieć jakiś zysk żeby firma istniała na rynku dłużej . Wyliczam koszty uczciwego szkolenia;kat B. Koszty zmienne Paliwo 30godzx 8zł =240zł (benzyna gaz 5.50zł ale toyoty nie wolno przerobić) płaca instruktora śr .15 zł brutto 30 x 15 zł=450zł, amortyzacja samochodu licząc że jeździ 3 lata ok 6000 godz. a więc nowy kosztuje goły 40 000 zł po 3 latach 10 000 zł więc amort 5 zł na godz. 30 x 5zł =150 zł .mamy razem 840 zł koszty zmienne.do tego koszty stałe :utrzymanie sam(przeglądy ,opony ,ubezpieczenia naprawy,utrzymanie biura,sali wykładowej,prac biurowy,media ,zus właściciela,reklama itd, średnio daje to ok .10 zł na lekcje 30 x 10zł = 300 zł .Razem mamy 1140 zł.kosztów.przy cenie 1500 zł za kurs dochód wynosi 360 zł z tego 18% podatku zostaje ok 290 zł z kursanta przy założeniu że przekroczymy próg rentowności ok .7 osób na miesiąc. Można oczywiście szkolić za 1000zł -1100zł oszczędzając na paliwie lekcja nie trwa 60 min tylko jakieś motogodziny,można zatrudnić instruktora za 8 zł na czarno lub mniej,można niemieć biura otwartego przez 6 dni w tygodniu , można wozić tyczki w bagażniku i ćwiczyć manewry w dziwnych miejscach niemając swojego placu manewrowego, można nie robić wykładów dając kursantom testy do nauczenia, można jeździć starym samochodem ,nie sprawnym tech, o łysych oponach i bez ubezpieczenia itd Czyli można taniej , ale czy oto tu chodzi ,przecież kurs robimy raz w życiu i na bezpieczeństwie nie można oszczędzać.Oczywiście nie twierdze że wysoka cena kursu jest gwarancją jakości OSK tam przede wszystkim pracują instruktorzy i to oni są najważniejsi w procesie szkolenia.Więc zanim podejmiesz decyzję o tym gdzie kurs pomyśl nie tylko o cenie.Pozdrawiam. Janusz Krupnik

Napisany przez ~lux, 11.02.2011 16:49

W powodzie zgłoszenia wpisz jak najwięcej informacji. Możesz pozostawić do siebie numer kontaktowy.
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 18.188.61.223 / ec2-18-188-61-223.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)