Trzebinia
Wiadukt i rondo w Młoszowej powstać mają w przyszłym roku
Stawiając na duże prędkości (160 km/h), kolej nie zamierza utrzymać większości dotychczasowych przejść i przejazdów drogowych na zmodernizowanej linii E30. Taka sytuacja jest w Młoszowej i czterech innych miejscach na trasie Kraków-Jaworzno Szczakowa.
W związku z tym PKP PLK projektuje wiadukt, który ma połączyć część wsi położonej za torami, po stronie Puszczy Dulowskiej z ul. Krakowską (DK79). Chce go sfinansować niewykorzystanymi środkami z europejskiej dotacji na modernizację linii kolejowej E30. Aż 9 milionów do tej inwestycji dorzucić chce gmina Trzebinia. Wartośc inwestycji to 23 mln zł.
Przebieg wiaduktu i dróg dojazdowych do tego obiektu nad torami, zasadniczo nie uległ zmianie od czasu, gdy w ub. roku został zaprezentowany mieszkańcom gminy w DK Sokół w Trzebini.
Kierownik projektu modernizacji linii E30 z ramienia PKP PLK - Adam Urbańczyk - poinformował, że została wprowadzona tylko niewielka korekta dotycząca kilku działek w pobliżu obiektu i dwóch nowo wybudowanych domów w okolicach ul. Trzeciej.
Droga dojazdowa prowadząca od wiaduktu do DK97 (ul. Krakowskiej), wepnie się do krajówki nieco ponad 100 m za ulicą Trzecią patrząc od Młoszowej w kierunku Krakowa (na zdjęciu).
Inwestor ma już decyzję środowiskową, geologiczno-inżynierską i mapę do celów projektowych. Czeka na pozwolenie wodno-prawne i szykuje wniosek do wojewody o wydanie decyzji ZRID obejmującej wywłaszczenia niezbędnych pod inwestycję działek.
Rozpoczęcie prac przy wiadukcie, według szefa projektu, planowane jest na przełomie października i listopada 2023 r. Zakończenie w drugiej połowie 2024. - Zrobię wszystko, aby w 2022 roku nie tylko rozpocząć budowę wiaduktu, ale i zakończyć prace - obiecywał 26 listopada 2020 r. burmistrz Jarosław Okoczuk na gminnym portalu. Mamy rok 2023.
W tej samej informacji mowa była, że wiadukt będzie "elementem wyczekiwanej obwodnicy" Trzebini.
---------------
Po otwarciu wiaduktu, zamknięty zostanie niebezpieczny przejazd kolejowy w ul. Szembeka. Będzie to wówczas ślepa uliczka, podobnie jak Trzecia. A na Szembeka, właśnie rozpoczął się remont nawierzchni. W kolejce do remontu czeka ul. Trzecia.
Komentarze
3 komentarzy
Cytuje za GPT: "W języku polskim, zasada podstawowego szyku zdania mówi, że rzeczownik (lub rzeczowniki) powinny występować przed czasownikiem. W twoim zdaniu mamy dwa rzeczowniki: "WIADUKT" i "RONDO", oraz czasownik "MAJĄ POWSTAĆ". W związku z tym, rzeczowniki "WIADUKT" i "RONDO" powinny występować przed czasownikiem "MAJĄ POWSTAĆ", aby zachować poprawny szyk zdania. Wersja poprawna: "WIADUKT I RONDO MAJĄ POWSTAĆ W PRZYSZŁYM ROKU." Możesz też dodać przecinek, aby oddzielić rzeczowniki, co może pomóc w jasnym przekazaniu informacji: "WIADUKT I RONDO, MAJĄ POWSTAĆ W PRZYSZŁYM ROKU." Warto podkreślić, że w różnych kontekstach zdania mogą zmieniać swoje szyki, ale ogólnie rzecz biorąc, powyższa forma jest najbardziej odpowiednia w tym konkretnym przypadku."
Samochody samochodami, ale co z pieszymi? Przecież większość domów za torami (praktycznie wszystkie) będzie położona na zachód od wiaduktu, a większość ludzi z Piasków, jak gdzieś idzie, to idzie do centrum wsi; sklepy, szkoła, kościół, które są też na zachód od projektowanego wyjazdu, za to na wprost ich domów, po drugiej stronie torów. Widzą je z okien. Przejście przy ulicy Trzeciej też dla nich jest "nie po drodze" i zmusi do kołowania. Prosi się więc przejście dla pieszych gdzieś na wprost, bo będą po torach przechodzić. Bardzo niepraktyczne rozwiązanie zaproponowała kolej. Takie robione "pod siebie", byle sprawę "odfajkować".
Wywlaszczenie dzialek...a co z rekompensata za te dzialki?