Nie masz konta? Zarejestruj się

Była Rogalska, będzie Maserak

13.10.2010 00:00
XXI wiek, a oni nie oglądają się za komputerem, piwem czy dyskoteką. Wolą pomagać. Może dziwne, ale prawdziwe. Koło Wolontariatu w Powiatowym Zespole nr 8 Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Chełmku liczy ok. 20 osób.

XXI wiek, a oni nie oglądają się za komputerem, piwem czy dyskoteką. Wolą pomagać. Może dziwne, ale prawdziwe. Koło Wolontariatu w Powiatowym Zespole nr 8 Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Chełmku liczy ok. 20 osób. Prowadzi je Sylwia Sajak, nauczycielka wychowania do życia w rodzinie. Pod jej okiem młodzi ludzie przygotowują się do kolejnej akcji: zbiórki pieniędzy na rzecz chorej na raka Paulinki.

- Nie jestem polonistką czy nauczycielem matematyki. Piątki nie mogę nikomu wstawić czy obiecać. Uczę wychowania do życia w rodzinie, więc tym bardziej mnie dziwi, że młodzież poświęca popołudnia, soboty czy niedziele, by działać na rzecz innych - cieszy się Sajak.

Rekordowa zbiórka
Koło Wolontariatu w chełmeckiej ósemce zaczęło działać w październiku 2004 roku. Zrzeszeni w nim młodzi ludzie współpracują m.in. z Fundacją im. Brata Alberta, pomagają w opiece nad podopiecznymi Domu Pomocy Społecznej w Bobrku, zbierają żywność dla potrzebujących i organizują akcje charytatywne. Ostatnią przygotowali, z udziałem Marzeny Rogalskiej, z myślą o Igorku Bartoszu, 4,5-latku z Oświęcimia walczącym z nowotworem. Zebrali przeszło 13 tysięcy złotych. W połowie ubiegłego tygodnia odebrali medal i dyplom ufundowany przez rodziców Igorka.

Igorek wyzdrowiał
- Praca, poświęcony czas, wysiłek. To wszystko przyniosło efekty. Nie zawsze tak jest - mówi Klaudia Czardyban, trzecioklasistka związana z kołem od początku swojej obecności w PZ nr 8. Wygrana Igorka z chorobą ogromną satysfakcję dała też rówieśniczce Klaudii, Małgorzacie Chylaszek.

A gdy nie ma podziękowań, dziękującego uśmiechu...