Pisaliśmy w „Przełomie” nr 12 (418) z 22 marca 2000 r.
Pisaliśmy w „Przełomie” nr 12 (418) z 22 marca 2000 r.
![](/web/graf/st_s.gif)
Trzy miesiące po rozwodzie komunikacyjnym z Jaworznem ZK KM Chrzanów podniósł ceny biletów autobusowych. Za przejazd do 15 minut trzeba zapłacić 1,80 zł (przed podwyżką 1,60 zł). Na krótszej trasie bilet kosztuje 1,10 zł, a na dłuższej (do 30 minut) 2,20 zł, a powyżej 30 minut 3,20 zł. Podwyżka zaprzeczyła argumentom, że po rozwodzie będzie taniej.
10 lat później ZK KM zafundował pasażerom podwyżkę kar, a młodzieży szkół ponadgimnazjalnych karę w postaci obniżenia ulg na przejazdy jednorazowe z 50 do 30 procent. Absolutnym hitem jest skazanie podróżujących na Śląsk i do Zagłębia na przesiadki.
![](/web/graf/st_s.gif)
Maciej Orski został sekretarzem Związku Międzygminnego Gospodarka Komunalna. Zastąpił na tym stanowisku Ryszarda Fudałę, który objął funkcję dyrektora Libiąskiego Centrum Kultury.
Sekretarz Orski świętuje więc jubileusz 10-lecia i staje, podobnie jak związek, przed nowym wyzwaniem zawodowym, jakim jest pilotowanie przygotowań do nowej inwestycji w postaci spalarni odpadów. Gratulujemy i życzymy powodzenia.
![](/web/graf/st_s.gif)
Dobiegają końca prace przy budowie sali gimnastycznej przy szkole w Gromcu. Sala rodzi się w bólach od czterech lat. We wrześniu ucieszyć ma 150 tamtejszych uczniów.
Tempo prac warunkowały jeszcze dziesięć lat temu wyłącznie możliwości finansowe gminy, a o unijnych dotacjach ćwierkały już co prawda wróble, ale jeszcze bardzo cichutko.
![](/web/graf/st_s.gif)
1 kwietnia 2000 r. przestanie istnieć komisariat kolejowy policji w Trzebini. Idzie pod topór, podobnie jak podobne komisariaty w Krakowie, Tarnowie i Nowym Sączu. Dworcowe problemy przejmą teraz komisariaty miejskie.
Po „kolejówce” nikt już nie płacze, ale 13 jej funkcjonariuszy zawsze warto mile wspomnieć.
![](/web/graf/st_s.gif)
Stalexport naciska. Do końca 2000 r. chce zamknąć węzeł baliński. Podczas spotkania w chrzanowskim urzędzie miejskim samorządowcy próbują opóźnić te zakusy koncesjonariusza A4 do chwili wybudowania północno-wschodniej obwodnicy od ul. Tuwima w Trzebini po Cezarówkę, posiłkując się dokumentem analizującym konsekwencje zamknięcia węzła dla układu komunikacyjnego miasta. Negocjacje w sprawie węzła zbiegły się z wprowadzeniem opłat za przejazd autostradą. Ustalono, że od 1 kwietnia 2000 r. cena wyniesie 8 zł za całą trasę.
Po dziesięciu latach cena wzrosła do 13 zł. Węzeł na szczęście ocalał, bo drogi alternatywnej na razie (na szczęście?) nie wybudowano.
![](/web/graf/st_s.gif)
Syndyk masy upadłości Zakładów Metalurgicznych w Trzebini zaproponował gminie Trzebinia przejęcie stadionu dawnego klubu sportowego Hutnik Trzebinia. Za długi, czyli niezapłacone podatki. Stadion wyceniono na 1 mln złotych. Na upadłym zakładzie ciążą długi w wysokości 51 mln zł.
Przejęcie stadionu przez gminę pozwoliło ocalić obiekt i jego funkcje. Szkoda, że taki sam los nie spotkał stadionu KS Górnik Siersza, który wraz z obiektami towarzyszącymi popada w ruinę.
![](/web/graf/st_s.gif)
Spółki funkcjonujące na terenie byłej kopalni Siersza, powstałe na zasadzie „dobrowolnego przymusu” w trakcie prób restrukturyzacji zakładu, narzekają na „bandyckie czynsze”, jakie zafundowała im Nadwiślańska Spółka Węglowa. Chodzi o Carbosprzęt, Elwar, Eko-Fart, Gostrans, Małopolski Węgiel i Wremgór. Przedsiębiorstwa tracą płynność finansową, bo nie dostają od NSW SA obiecanych na preferencyjnych zasadach zleceń, czego zresztą zabrania ustawa o restrukturyzacji górnictwa.
Z lektury Krajowego Rejestru Sądowego wynika, że do dziś nie ocalała żadna z nich.
Najnowsze komentarze