Promujcie się!
Tylko jeden przedstawiciel krzeszowickich firm produkujących żywność zjawił się na spotkaniu na temat promocji lokalnych przysmaków, zorganizowanym w magistracie.
- Prawdopodobnie zadecydował o tym przedświąteczny termin, dlatego podobne warsztaty będziemy chcieli powtórzyć - tłumaczy Artur Baranowski, kierownik referatu działalności gospodarczej i wspierania przedsiębiorczości.
Powinny wyjść na zewnątrz
- Żeby móc się rozwijać i mieć dobrą pozycję na rynku, trzeba się promować na zewnątrz - zaznacza Janina Walkowicz ze stanowiska do spraw promocji gminy.
Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego cyklicznie organizuje na ten temat szkolenia. - W gminie Krzeszowice jest wielu producentów żywności, którzy z powodzeniem mogliby nie tylko startować w Festiwalu Małopolskiego Smaku, ale także starać się o umieszczenie własnych wyrobów na liście produktów tradycyjnych. To w dużym stopniu wpływa na popularyzację wiedzy na ich temat, a co za tym idzie, wzrost liczby klientów - podkreśla Anna Tobiasz z MODR, prowadząca warsztaty.
Piętnastu w okolicy
- Produkujemy nie tylko pomidory, o które pytają mieszkańcy okolic, ale także cebulę, marchew i czosnek. W sezonie zatrudniamy blisko 150 osób a nasze produkty trafiają na stoły wielu krajów, ostatnio nawet do Słowenii. Chcemy się rozwijać a promocja może się do tego przyczynić - przyznaje Teresa Piekara ze spółki „Polan”, która niedawno wydzierżawiła szklarnie od krzeszowickiej PHRO.
Anna Tobiasz zaznaczyła, że na listy produktów tradycyjnych, promowanych na rozmaitych giełdach i festiwalach, mogą trafiać tylko wyroby wysokiej jakości. Ich wyjątkowe cechy mają natomiast wynikać ze stosowania tradycyjnych metod produkcji, wykorzystywanych od co najmniej 25 lat.
- Pośród działających w Krzeszowicach firm wyszukaliśmy piętnastu znanych w okolicy producentów żywności. Liczymy, że będą jeszcze zainteresowani warsztatami na ten temat - mówi z nadzieją Artur Baranowski.
Zrobić Święto Pomidora
Tymczasem w najbliższy weekend gmina uczestniczyć będzie w Małopolskiej Giełdzie Turystycznej, promującej m. in. okoliczne gospodarstwa agroturystyczne.
- Podczas prezentacji będziemy mieć ze sobą ulotki nie tylko na ich na temat, ale także te o firmach zajmujących się wyrabianiem lokalnych przysmaków - zaznacza Janina Walkowicz.
Natomiast podczas organizowanych w czerwcu Dni Krzeszowic gmina zamierza z krzeszowickiego pomidora stworzyć produkt lokalny. Jeden dzień podczas obchodów, nazywać się ma nawet Świętem Pomidora. W planach jest m.in. wspólne gotowanie pomidorówki. W imprezę zaangażuje się spółka „Polan”.
Powtórkę z warsztatów na temat promocji produktów żywnościowych wstępnie zaplanowano na maj.
(ES)
Na zdjęciu: Podczas warsztatów na temat promocji produktów lokalnych. Na zdj. Teresa Piekara z firmy „Polan”, Anna Tobiasz z MODR, Janina Walkowicz i Artur Baranowski z UM w Krzeszowicach.
Materiał chroniony prawem autorskim. Prawa autorów, producentów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystywanie utworów (powielanie, rozpowszechnianie itp.) w całości lub części na wszelkich polach eksploatacji, w tym także w internecie, wymaga pisemnej zgody.
Najnowsze komentarze