Nie masz konta? Zarejestruj się

Dobro mieszkańców

03.10.2007 00:00
To nie żadna walka o stołek. Szanuję swojego jedynego kontrkandydata i wiem, że jeśli mieszkańcy wybiorą jego, to i tak będziemy sobie pomagać, jak do tej pory – zapewniają jednogłośnie Andrzej Pactwa i Halina Ławczys.
To nie żadna walka o stołek. Szanuję swojego jedynego kontrkandydata i wiem, że jeśli mieszkańcy wybiorą jego, to i tak będziemy sobie pomagać, jak do tej pory – zapewniają jednogłośnie Andrzej Pactwa i Halina Ławczys.
24 września minął termin składania do urzędu miejskiego zgłoszeń kandydatów na sołtysa. Jest ich dwóch: Andrzej Pactwa, obecny sołtys i Halina Ławczys, radna.
Oboje deklarują zrobić wszystko, by polepszyć życie mieszkańców wsi. Twierdzą, że wiedzą jak.

Ławczys - autorytetem
- Znam świetnie problemy Gromcan. Tutaj się urodziłam i wychowałam. Od lat pracuję jako pielęgniarka. Ludzie przychodzą do mnie z różnymi problemami, nie tylko zdrowotnymi. Głosując na mnie w wyborach do rady, zaufali mi. Praca w radzie sołeckiej też jest prawdziwą szkołą. Nie ukrywam, że obecny sołtys jest dla mnie autorytetem. Wiele się od niego nauczyłam. Dziś wiem, że mogłabym zrobić dla tej wsi wiele więcej – przekonuje Halina Ławczys.
Jako pani sołtys będzie zabiegać o odwodnienie wsi.
- Nie zatopi nas Wisła, bo wały przeciwpowodziowe już gotowe, ale zaleją nas wody gruntowe. Wieś nie ma odwodnienia, a to priorytet. Wiem już jak rozwiązać ten problem i skąd wziąć pieniądze na realizację tej inwestycji. Nie chcę jednak jeszcze zdradzać szczegółów – deklaruje kandydatka. Zaznacza, że na swoim koncie ma już kilka zrealizowanych pomysłów.
- Remont świetlicy LCK, dach i przewiązka w zespole szkół. Właśnie zaczął się remont biblioteki w Gromcu – wymienia.

Pactwa – mocny przeciwnik
Andrzej Pactwa sołtysuje już drugą kadencję. Nie chce jednak rozstawać się z tą funkcją.