Nie masz konta? Zarejestruj się

Pentor przebada libiążan

28.07.2004 00:00
Już wkrótce będzie wiadomo, jakie są oczekiwania mieszkańców gminy Libiąż (konsumentów) wobec lokalnego rynku towarów i usług, a przy okazji jaki typ konsumentów dominuje.
Już wkrótce będzie wiadomo, jakie są oczekiwania mieszkańców gminy Libiąż (konsumentów) wobec lokalnego rynku towarów i usług, a przy okazji jaki typ konsumentów dominuje.
- Podczas 15-minutowej rozmowy telefonicznej ankieter zada około 30 pytań. Ich treść właśnie jest uzgadniana. O konsultację prosimy też przedsiębiorców, gdyż to także z myślą o nich gmina zleca firmie Pentor przeprowadzenie badania rynku konsumenckiego – wyjaśnia Magdalena Kozak-Walczak z wydziału promocji UM w Libiążu.
Zanim ankieter Pentoru zajmie czas rozmową losowo wybranym 500 mieszkańcom miasta i gminy, wcześniej umówi się na nią w dogodnym dla ankietowanego mieszkańca czasie.
Termin wykonania badań upływa 30 października.
Przeprowadzone wywiady kontroluje system komputerowy, który czuwa też nad doborem próby.
Wywiady są nagrywane.

Libiąskie badanie pokaże m.in. jaki typ konsumenta dominuje w gminie Libiąż. Zostanie to określone poprzez analizę cech: psychologicznych, systemu wartości, postaw wobec rynku, zainteresowań ankietowanych.

Typy konsumentów:
dojrzały – ceni jakość i zaufanie do firmy, kupuje to, co chce, z rozwagą; spokojny, pewny siebie, troszczący się o rodzinę; w sumie spełniony, ale nie spoczywa na laurach
zdobywca – najbardziej dynamiczny, otwarty, ale jednocześnie najbardziej konsumpcyjnie nastawiony typ, najsilniej sterowany przez trendy mody; ceni sobie markowe produkty, niekoniecznie polskie, często zapożycza się, aby coś kupić, a potem często bywa ze swej decyzji niezadowolony
sceptyk – kupuje rozważnie, ale bez przyjemności, wykazuje brak zainteresowania modą, pracami praktycznymi w domu, nie ma poczucia kupowania tylko polskich towarów;
sfrustrowany – wyznaje konsumpcyjny styl życia, ma ogromne potrzeby, a niewielkie możliwości finansowe; skłony zapożyczać się, by nabyć przedmioty, które w jego mniemaniu są symbolami statusu; często niezadowolony ze swoich wyborów, dla niego liczy się efekt; podatny na reklamę i modę
swojak – roztropny, pewny siebie, nie kupuje na pokaz, ceni produkty solidne, zdrowe, praktyczne, polskie i za rozsądną cenę;
tradycjonalista – odrzuca konsumpcję na pokaz i aktualną modę, woli czasem samemu coś zrobić niż kupić

Według badań Pentoru, w Polsce 14 proc. społeczeństwa to dojrzali kosumenci, zdobywcy stanowią 19 proc., sceptycy 10 proc., swojacy 26 proc., sfrustrowani 9 proc., tradycjonaliści 20 proc.

Materiał chroniony prawem autorskim. Prawa autorów, producentów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystywanie utworów (powielanie, rozpowszechnianie itp.) w całości lub części na wszelkich polach eksploatacji, w tym także w internecie, wymaga pisemnej zgody.

  • Numer: 30 (642)
  • Data wydania: 28.07.04

Kup e-gazetę!