Nie masz konta? Zarejestruj się

Właściciele muszą dołożyć

07.04.2004 00:00
179 osób oczekuje na dofinansowywane przez gminę i powiat wywiezienia płyt zawierających azbest, wykorzystywanych niegdyś powszechnie do pokrywania dachów.
179 osób oczekuje na dofinansowywane przez gminę i powiat wywiezienia płyt zawierających azbest, wykorzystywanych niegdyś powszechnie do pokrywania dachów.
Trzeci rok gmina Krzeszowice wspólnie z powiatem współfinansuje odbiór, transport i utylizację odpadów zawierających azbest, pochodzących z pokryć dachowych budynków mieszkalnych. Od ubiegłego roku 20 procent kosztów pokrywają również właściciele domów.
- Zadanie to realizujemy od początku 2002 r. Do tego czasu wpłynęło 239 wniosków od mieszkańców, z czego przez dwa lata zrealizowaliśmy ich 60, tj. po 30 rocznie – informuje Ewa Kowalczyk z wydziału architektury Urzędu Miejskiego w Krzeszowicach.
Zarówno w ubiegłym, jak i w tym roku, gmina i powiat przeznaczyły na to zadanie po 35 tys. zł.
- Demontaż płyt azbestowych z dachu przeciętnego domu kosztuje około 1 tys. zł, z czego 80 proc. kosztów, a więc ok. 800 zł, finansują po połowie gmina i powiat. Resztę, ok. 200 zł, musi dołożyć z własnej kieszeni osoba składająca wniosek – wyjaśnia Ewa Kowalczyk.

Materiał chroniony prawem autorskim. Prawa autorów, producentów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystywanie utworów (powielanie, rozpowszechnianie itp.) w całości lub części na wszelkich polach eksploatacji, w tym także w internecie, wymaga pisemnej zgody.

  • Numer: 14 (625)
  • Data wydania: 07.04.04

Kup e-gazetę!