Nie masz konta? Zarejestruj się

Z drugiej strony barykady

25.02.2004 00:00
Nie chcemy wojny z Chrzanowem. Mamy wspólnego wroga, Stalexport i to na walce z nim powinniśmy się skoncentrować – uważa Tomasz Tosza, pełnomocnik prezydenta Jaworzna.
Nie chcemy wojny z Chrzanowem. Mamy wspólnego wroga, Stalexport i to na walce z nim powinniśmy się skoncentrować – uważa Tomasz Tosza, pełnomocnik prezydenta Jaworzna.
Tomasz Tosza przekonuje, że budowa Drogi Współpracy Regionalnej łączącej Oświęcim z Jaworznem nie będzie stanowić konkurencji dla Chrzanowa i jego planów komunikacyjnych.
- Rok temu dogadaliśmy się w tej sprawie z miastem Oświęcim, powiatem oświęcimskim, Chełmkiem i Libiążem. Wielokrotnie zapewnialiśmy Chrzanów, że budowa Drogi Współpracy Regionalnej w żadnym wypadku nie będzie stanowić zagrożenia dla planów powstania obwodnicy północnej Chrzanowa. Burmistrz Kosowski może liczyć w tej kwestii na pełne wsparcie Jaworzna - podkreśla T. Tosza.
Przedstawiciele władz Jaworzna podkreślają, że droga 933 biegnąca m. in. przez Chrzanów do Oświęcimia jest kompletnie zdewastowana. Zbyt ciasna jezdnia i coraz większy ruch samochodów stanowią niebezpieczeństwo dla pieszych.
- Droga Współpracy Regionalnej stanowiłaby znakomite uzupełnienie trasy 933. Chrzanów zostałby częściowo odciążony od coraz większego ruchu samochodowego przebiegającego przez miasto ulicą Oświęcimską – opisuje Tomasz Tosza, który podkreśla, że Jaworzno popiera również modernizację 933.
Jaworzno chce, aby DWR łączyła się z autostradą w Jeleniu. Obecnie węzeł jeleński jest zamknięty w kierunku Krakowa, istnieją jedynie wjazdy w kierunku Katowic.
- Do tej pory Stalexport nie popierał idei rozbudowy węzła w Jeleniu, ponieważ brakowało do niego drogi dojazdowej. Taką drogę chcemy wybudować razem z Oświęcimiem, Chełmkiem i Libiążem. Jaworzno jest gotowe zapłacić za dostęp do autostrady, ponieważ w tym widzimy szansę rozwoju naszego miasta – przekonuje pełnomocnik prezydenta.
Tomasz Tosza przyznaje, że zgodnie z planami Stalexportu dotyczącymi modernizacji autostrady A 4 do rozbudowy przeznaczono węzeł w Byczynie, a nie w Jeleniu. Jako argument popierający ideę Jaworzna podaje jednak opracowane niedawno studium wykonalności zgodnie z którym zarówno budowa Drogi Współpracy Regionalnej, jak i rozbudowa węzła w Jeleniu znajduje mocne uzasadnienie ekonomiczne i komunikacyjne.
- Wybudowanie DWR będzie kosztować ponad 90 mln zł. Wiemy jednak, że koszt tej inwestycji zwróci się już w ciągu dwóch lat – zaznacza Tomasz Tosza.
Na 8 marca zaplanowano spotkanie w Jaworznie w sprawie budowy Drogi Współpracy Regionalnej. Nie wiadomo jeszcze, czy zostanie na nie zaproszony burmistrz Chrzanowa.

Tadeusz Arkit, burmistrz Libiąża:
Libiąż popiera budowę Drogi Współpracy Regionalnej. Nie wypowiadamy się natomiast na temat tego, w którym miejscu powinna ona łączyć się z autostradą. Nie będziemy wskazywać, czy ma być to węzeł w Byczynie, czy w Jeleniu. Uważamy z całą stanowczością, że wybudowanie obwodnicy DWR będzie korzystne dla całego regionu. Pragnę jednak zaznaczyć, że gmina Libiąż nie wykładałaby na ten cel żadnych pieniędzy. Nasza pomoc będzie polegać na współpracy np. w kwestii zmiany planów zagospodarowania przestrzennego.

Materiał chroniony prawem autorskim. Prawa autorów, producentów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystywanie utworów (powielanie, rozpowszechnianie itp.) w całości lub części na wszelkich polach eksploatacji, w tym także w internecie, wymaga pisemnej zgody.

  • Numer: 8 (620)
  • Data wydania: 25.02.04

Kup e-gazetę!