Nie masz konta? Zarejestruj się

Konkursowi rutyniarze

25.03.2003 00:00
52 gimnazjalistów przez dwie godziny rozwiązywało najtrudniejsze zadania matematyczne podczas etapu rejonowego Małopolskiego Konkursu Matematycznego.
52 gimnazjalistów przez dwie godziny rozwiązywało najtrudniejsze zadania matematyczne podczas etapu rejonowego Małopolskiego Konkursu Matematycznego. Młodzi matematycy z powiatu chrzanowskiego i olkuskiego spotkali się w Publicznym Gimnazjum nr 2 w Chrzanowie.
Patronem naukowym jest Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Konkurs składa się z trzech etapów: eliminacji szkolnych, rejonowych oraz finału wojewódzkiego.
Piętnastoletni Piotr Pluciński z Libiąża i Bartek Sternal, jego o rok starszy kolega z Chrzanowa, zdobyli najwyższą liczbę punktów w eliminacjach szkolnych.
- Na lekcjach matematyki często się nudzę. Matematyka, której uczymy się w gimnazjum, jest już dla mnie za łatwa – uśmiecha się Bartek, uczeń PG nr 2.
Z rozwiązywaniem szkolnych łamigłówek matematycznych nie ma też problemów Piotr z PG nr 1 w Libiążu.
- Nauczyciele dziwią się czasami, że tak szybko rozwiązałem jakieś skomplikowane zadanie – mówi z dumą gimnazjalista z Libiąża.
Bartek zaś wprawia w osłupienie swoich nauczycieli nietypowymi sposobami dochodzenia do rozwiązania.
Etap eliminacji szkolnych nie przysporzył większych kłopotów obu uczniom. Bartek, który w podobnym konkursie startował już w zeszłym roku, był również bardzo zadowolony z etapu rejonowego.
- Zrobiłem wszystkie zadania. Nie należały do najłatwiejszych, ale nie były aż tak ciężkie, jak się spodziewałem – chwali się Bartek.
Mniej powodów do radości miał Piotr.
- Było ciężko – komentuje krótko piętnastolatek.
Piotr po konkursie zrobi sobie jeden dzień wolnego. Za dwa dni czeka go następny sprawdzian, Kangur Matematyczny.
Chłopcy często uczestniczą w konkursach wiedzy szkolnej. Bartek w ciągu zaledwie dwóch tygodni zaliczył siedem takich sprawdzianów wiedzy. Przyznają jednak, że zawsze towarzyszy im lekka trema i zdenerwowanie.
Piotr i Bartek uważają się za umysły ścisłe, choć obydwaj lubią jednocześnie nauki przyrodnicze. Humanistyczne nieco mniej.
- Chłopcy mają talent matematyczny. Humanistkami są zazwyczaj dziewczyny – zauważają gimnazjaliści.

Materiał chroniony prawem autorskim. Prawa autorów, producentów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystywanie utworów (powielanie, rozpowszechnianie itp.) w całości lub części na wszelkich polach eksploatacji, w tym także w internecie, wymaga pisemnej zgody.

  • Numer: 12 (573)
  • Data wydania: 25.03.03

Kup e-gazetę!