Przełom Online
Lepiej nie jeździć autostradą
![Lepiej nie jeździć autostradą](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2014/07/29/7540.jpg)
Stalexport Autostrada Małopolska SA przystąpił do gruntownego remontu A-4 na odcinku między węzłem Chrzanów a węzłem Byczyna (odległość 10 km), co potrwa aż do końca 2009 roku.
Zatem należy się tam spodziewać nieustannych zatorów, gdyż kolejno będą wyłączane z ruch odcinki jezdni o długości 2-3 km. Dlatego zarządca autostrady proponuje mieszkańcom Chrzanowa, by korzystali z dróg „w obrębie miasta”.
- Nazwijmy wprost to, czego nie może powiedzieć Stalexport. Chodzi bowiem o sugestię niekorzystania z autostrady na tym odcinku w ruchu lokalnym, gdyż czas przejazdu będzie znacznie wydłużony – mówi bez ogródek burmistrz Chrzanowa Ryszard Kosowski.
Jak dodaje, to na jego wniosek Stalexport nie przystąpił jednocześnie do remontu wiaduktu nad autostradą w węźle Chrzanów (ul Trzebińska). Wtedy bowiem miasto zostałoby kompletnie sparaliżowane przez ruch tirów. Zgodnie z podpowiedzią burmistrza Kosowskiego, remont tego wiaduktu rozpocznie się już po wybudowaniu północnej obwodnicy Chrzanowa.
(BHK)
Na zdjęciu: Wjeżdżając na A-4 z węzła Balińskiego w stronę węzła Chrzanów, napotykamy sznur aut
Komentarze
17 komentarzy
ja także się dołączam do propozycji tymczasowego skrócenia drogi i od Al. Henryka przejazd przez Dobczycką lub Sądową z tą różnicą że postawi się znak "strefa zamieszkania" zgodnie z którym to piesi mają pierwszeństwo na drodze oraz max prędkość pojazdów to 20km/h pozdrawiam
~starkom: nie podoba do wypad do Warszawy, tam zrobili to co chciałeś naziści 60 lat temu i w centrum miasta maja autostrady, estakady:itp.
Śródmieście Chrzanowa to takie żydowsko-cabańskie sztetełe. Powinno być wyburzone jakieś 20 lat temu. Po co na siłę robić z niego zabytek? Mielibyśmy nowoczesny Chrzanów z prawidłowymi ciągami komunikacyjnymi.
stoi się i stoi wcześniej można było ucieć na autostradę teraz już nic nie pomoże skoro Sądowa to "deptak" to otwórzcie czasowo Dobczycką przecież chyba krzywda się nikomu nie stanie po za tym już raz taki wyjątek zrobiono apeluję do burmistrza o rozsądek a nie nieugiętość to co dzieje się w naszym mieście zaczyna irytować wszystkich
CHRZANÓW STOI! i to widać gołym okiem jak bardzo lubię czytać artykuły pana Bogumiła tak z ul. Sądową się nie zgadzam, skoro nie ma obwodnicy a autostrada jest zakorkowana i Oświęcimska też potrzebujemy KONIECZNIE skrótu i GORĄCO APELUJĘ o CZASOWE otworzenie dla samochodów ulicy Sądowej lub Dobczyckiej jak wspomniałem CZASOWO! prosze zainterweniować w tej sprawie bo naprawdę dochodzi do kuriozum i strasznie wydłuża się czas dojazdu z punktu A do B w Chrzanowie a alternatywy się wyczerpały, to tylko na czas remontów, proszę :))
To ja mam już 1 pytanie, Najważniejsza sprawa dotycząca obwodnicy północnej: Czyli dlaczego nie jest ona do węzła w Byczynie, tylko do węzła w Balinie? To spowoduje tylko wzrost ruchu w okolicach ronda i na ulicy Ślaskiej. I 2 pytanie wg. informacje z GDDKiA, z kwietnia 2007roku, za 11 miesięcy miała być gotowa decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, czy jest już to gotowe?
Od autora: Czy ja kogokolwiek muszę przekonywać do konieczności budowy obwodnic wokół Chrzanowa? Nie mam zamiaru. Moim zdaniem potrzeba każdej z nich (północnej, północno-wschodniej oraz zachodniej - ta od Kroczymiechu do węzła w Byczynie) jest bezdyskusyjna. Autostrada nie stanowi obwodnicy Chrzanowa i tę rolę pełni tylko warunkowo. Budowa tych obwodnic jest niczym budowa Nowego Miasta - stanowi kwestię NADZIEI a nie wiary. Dlatego każde działanie, które tę nadzieję przybliża jest właściwe. Obwodnica północno-wschodnia ma służyć głównie miastu. Dlatego nie ma co jej porównywać z obwodnicą północną. To dwie różne trasy i idee. Na koniec: sprawy obwodnic to świetny temat do dyskusji. Chętnie przepytam władze Chrzanowa, jak rozgrywają i widzą te sprawy. Może zatem ukonkretnijmy pytania?
trele morele :D
BHK ( czy autor jak wolisz ): Ja nie wiem w jakim swiecie ty zyjesz :) ale ja zyje w Polsce, tutaj od planow ( a juz napewno planow drogowych ), czy nawet gotowej juz koncepcji do zrealizowania, droga jak z ziemi na ksiezyc :) Wiec nie wierze ze zrobia obwodnice chrzanowa wczesniej jak za 5 lat :) ( moze na Euro sie wyrobia ;) Na papierze zawsze wszystko fajnie wyglada, a za pol roku czy rok burmistrz powie ze obwodnicy nie ma, a most jezeli nie zostanie wyremontowany to nie bedzie mogl byc uzytkowany, wiec musimy mimo braku obwodnicy go wyremontowac.
Do BHK: Dla mnie ta cała obwodnica północna jest chorym pomysłem, przy założeniu, że powstanie obw. północno-wschodnia, więc będzie alternatywa ominięcia centrum Chrzanowa dla samochodów osobowych, a Tiry i tak jeżdżą autostradą. Po 2 Autostrada jest naturalną obwodnicą Chrzanowa, można za free przejechać od węzła Chrzanów I do węzła w Byczynie, więc po co kopiować autostradę? w dodatku do węzła w Balinie, które w przyszłości ma być zlikwidowane. To już lepiej, żeby GDDKiA dofinansowała tą obwodnice pół-wsch. jest bardziej potrzebna, a pieniądze nie pójdą na marne;/ Tiry czy będzie remont wiaduktu czy nie i tak będą jeździć przez Chrzanów, a lepiej teraz robić remont bo od lipca likwidują winiety, to będzie dopiero problem.
Od autora: Drogi ~ll: wiadukt nad A4 przy Valeo jest przeznaczony tylko do ruchu osobowego. Tiry tamtędy zatem nie pojadą. To po pierwsze. Po drugie, obwodnica północna to już od dawna nie abstrakcja i tylko czeka na pieniądze. Takie postawienie sprawy przez burmistrza: najpierw obwodnica, a potem remont wiaduktu na A4 - jest dobrym zagraniem, by GDDKiA zabrała się wreszcie za obwodnicę (czytaj: znalazła pieniądze na jej realizację). Pozdrawiam, Bogumił Kurylczyk
Czy ktoś wie kiedy będzzie oddany wiadukt między Bereską a Chechłem .
do autora: Tak myślę nad tym stwierdzeniem, w jaki sposób remont wiaduktu na ul. Trzebińskiej, spowoduje paraliż miasta przez Tiry? w końcu objazd jest bardzo prosty, przez wiadukt obok Valeo, to nie widzę tutaj żadnego związku. Kolejna rzecz, to taka, że Stalexport musi do końca 2009r wyremontować cała autostradę i będzie robił wyjątek dla Chrzanowa, przez 1 wiadukt a na obwodnice poczekamy kilkanaście lat i za ten czas wiadukt sie rozsypie.
Od autora: Ulica Sądowa jest za wąska. I albo tam pojadą auta, albo pójdą piesi. Wybrano to drugie rozwiązanie.Moim zdaniem najzupełniej słusznie. Bo w Chrzanowie potrzeba obwodnic, a nie rozwiązań prowizorycznych i niebezpiecznych.
Chyba większych korków niema jak wjeżdża się do Krakowa z autostrady....
dokładnie popieram ciebie "komentator" masz racje popieram cię kolego jest prze****ne jeździć w godzinach szczytu i nie tylko dobrze ze sie zna kanały to w miarę możliwości będzie można omijać korki :P
Super . Już widzę jaki bedzie zakorkowany ten piękny Chrzanów z tą wspanałą organizacją ruchu . Ps otwórzcie ul sadową bo przez 50 m zamkniętej ulicy trzeba pół Chrzanowa objechać