Przełom Online
Wiadomo, dlaczego cysterna wypadła z torów
TRZEBINIA. Nie fatalny stan torowiska, a usterka zestawu kołowego wagonu była przyczyną wykolejenia się 5 marca cysterny w Trzebini z wybuchowym etylobenzenem. Po kilku miesiącach od wypadku do takich wniosków doszli przedstawiciele grupy z udziałem przedstawicieli Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.
Powody wykolejenia miały być znane w drugiej połowie kwietnia. Jednak już tuż po zdarzeniu przedstawiciele kolei zapewniali, że przyczyną wypadku nie był zły stan torowiska. W połowie kwietnia pojawiły się ustalenia. PKP Polskie Linie Kolejowe miały swoją odpowiedź na pytanie: co się stało: przyczyną wykolejenia były wady techniczne wagonu.
Z ustaleniami tymi nie zgodził się przewoźnik - PKP Cargo.
– Spór ma rozstrzygnąć Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych działająca przy Ministerstwie Infrastruktury – zapowiedział w kwietniu Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Ostateczne orzeczenie w końcu zapadło.
- Bezpośrednią przyczyną zdarzenia była usterka zestawu kołowego wagonu - poinformował Krzysztof Łańcucki.
(taj)
ZOBACZ TAKŻE
Cysterny wypadły z torów
ZDJĘCIA - Wykolejenie cystern z etylobenzenem w Trzebini