Przełom Online
Torowiska do remontu
![Torowiska do remontu](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2014/07/29/5097.jpg)
Jeszcze w tym roku powinna rozpocząć się modernizacja 58-kilometrowgo odcinka linii kolejowej E 30 od Sosnowca przez Jaworzno, Trzebinię i Krzeszowice aż po Kraków. Inwestor - PKP PLK SA szacuje jej koszt na 3 mld zł.
Celem jest stworzenie tzw. szybkiej kolei aglomeracyjnej. Na jej trasie pociągi pasażerskie mogłyby osiągać prędkość 160 km/h, a towarowe 120 km/h.
- Chodzi o skrócenie czasu przejazdu, poprawę przepustowości linii, komfortu i bezpieczeństwa podróżowania. Chcemy przy okazji wybudować nowe wiadukty i kładki oraz tunele dla pieszych – informuje Janusz Pluta, dyrektor projektu z PKP PLK SA.
Jak przewiduje, przetargi na modernizacje linii ogłoszone będą jeszcze w tym miesiącu. Prace mają zakończyć się w 2014 roku.
Podstawowymi założeniami projektowymi jest zachowanie obecnego przebiegu trasy linii kolejowej oraz utrzymanie tej samej liczby punktów przesiadkowych.
- Chcemy uniknąć zmian stosunków wodnych oraz wywłaszczeń gruntów i wyburzeń budynków mieszkalnych. W minimalnym stopniu tylko przewidujemy wycinkę drzew – dodaje Janusz Pluta.
W związku z modernizacją zaplanowano likwidację 24 i przebudowę 8 przejazdów kolejowych jednopoziomowych, przebudowę 10 przystanków osobowych, budowę 14 podziemnych przejść dla pieszych oraz budowę 8 i przebudowę 23 wiaduktów. Projekt obejmie odcinek: Sosnowiec-Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Trzebinia – Krzeszowice – Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy.
Te informacje pochodzą z piątkowego spotkania na temat kolejowych remontów w Woli Filipowskiej.
Podczas spotkania dotyczącego przyszłości kolei regionalnych, zorganizowanego 16 kwietnia w Krakowie, jego uczestnicy mówili o funkcjonowaniu i rozwoju linii Kraków-Sucha-Żywiec, w co mocno angażują się tamtejsze samorządy oraz o konieczności remontu trasy kolejowej (E 65) Kraków-Oświęcim.
- W perspektywie Euro 2012 trzeba myśleć nie tylko o głównych liniach, ale też o trasie wiedeńskiej, z której na pewną zechcą skorzystać kibice z południowej Europy jadący na mecze do Polski – uważa radny sejmiku małopolskiego Bogusław Mąsior.
Radny dodaje, że na kolejne spotkanie w tej sprawie zaproszono parlamentarzystów z uwagi na obcięcie przez państwo funduszu kolejowego przeznaczanego na remonty torowisk i pozostałych elementów infrastruktury kolejowej.
(ES)
Komentarze
6 komentarzy
a co z trzebińskim dworcem, czy w ramach rewitalizacji miasta nie można by dofinansować budowę tunelu pod torami, ile jeszcze trzeba czasu i kto ma na tyle sił by móc non stop codziennie wychodzić na kładkę, która szczególnie w zimie jest bardzo śliska i niebezpieczna czyż nie można by było zbudować tunelu na wzór Jaworzna, Szopienic czy Płaszowa, wszak tu w naszym mieście mają sie przesiadać kibice udający się na Ukrainę na Euro i co mamy im do pokazania zabytkową kładkę może pasuje w końcu pomyśleć o bezpieczeństwie osób szczególnie tych starszych, które muszą codziennie napotykać na te trudności , w każdym mieście dworce tkwiły dawniej życiem obecnie widzę że służą jedynie obywatelom jako baza noclegowa dla osób zmęczonych zyciem
chrzanowski samorząd nic w tej sprawie nie robi, bo burmistrz Kosowski założył sobie, że to nie w jego gestii, a Chrzanów uważa za taką metropolię że o transport powinny się starć Kraków czy Śląsk czego dowodem jest totalne ignorowanie potrzeb pasażerów (III strefa przewozy regionalne, zlikwidowany PKS, obcięcie kursów linii K, likwidacja linii J)
Pytam gdzie NASZ chrzanowski samorząd co robi w sprawie interwencji i remont tak jak wymienione w artykule inne samorządy?! ano właśnie ekipa Kosowskiego NIC w tej sprawie NIE ROBI!!! a może się mylę? Proszę o dowody że jest inaczej?!
most w chrzanowie ma być remontowany w tym roku
,,o konieczności remontu trasy kolejowej (E 65) Kraków-Oświęcim. " a skąd tam się wzieło oznaczenie E-65 ?? To jest trasa Gdańsk - Warszawa - Katowice . ,,funkcjonowaniu i rozwoju linii Kraków-Sucha-Żywiec, w co mocno angażują się tamtejsze samorządy .. a gdzie nasze samorządy ??
zero konkretów w sprawie linii Trzebinia-Chrzanów-Oświęcim! Kiedy ją wreszcie wyremnotują? Jak pociąg spadnie z nasypu lub mostu w Chrzanowie?!