Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

Zwrot przesyłki po świętach

12.01.2023 14:24 | 0 komentarzy | 1 604 odsłona | red

Materiał promocyjny

Okres świąteczny bardzo sprzyja zakupom. Do połowy grudnia zaopatrujemy się w prezenty dla przyjaciół i rodziny. Wraz z rozwojem branży e-commerce, coraz więcej rzeczy zamawiamy też przez internet. Kurierzy mają ręce pełne roboty, rozwożąc paczki po całym kraju. Święta w końcu nadchodzą, zamówione prezenty trafiają pod choinkę...i mogą okazać się, niestety, nietrafione. Bywa też, że przesyłka trafi do nas zbyt późno, już po wyjeździe adresata. Niezależnie od przypadku, może czekać nas wówczas decyzja o zwrocie przesyłki do nadawcy, już po świętach. Jednak czy przesyłka zamówiona przed świętami wciąż może być zwrócona? Czy otrzymamy z powrotem pieniądze? Jak zabrać się za za odesłanie przesyłki? O tym przeczytacie Państwo w poniższym artykule
0
Zwrot przesyłki po świętach
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Ile wynosi czas na zwrot przesyłki do nadawcy?

W świetle prawa, zwrot przesyłki do nadawcy bez podania przyczyny wynosi minimum 14 dni. Po podjęciu decyzji, czas na zwrot na adres wyznaczony przez sprzedawcę wynosi kolejne 14 dni. Data ta jest ustalona przez UOKiK i stosować muszą się do niej wszyscy przedsiębiorcy. Należy pamiętać o tym, że liczymy ją dopiero od dnia wręczenia przesyłki przez kuriera do odbiorcy. Termin na zwrot może natomiast się wydłużyć, zależnie od polityki firmy sprzedawcy.

Co, jeśli nie zwrócimy paczki do nadawcy na czas?

Wówczas sprzedawca ma prawo do wstrzymania się ze zwrotem pieniędzy do czasu otrzymania paczki. Ponadto, może ubiegać się o odszkodowanie. Ma to jednak miejsce wówczas, gdy ponowna odsprzedaż po takim czasie jest problematyczna. Tyczy się to produktów, które łatwo psują się po otwarciu lub mają pieczęcie w celach higienicznych. Za przykład mogą posłużyć kosmetyki, które po otwarciu tracą swoją hermetyczność i zabezpieczenie higieniczne, czy jedzenie.

Jak zwrócić przesyłkę do nadawcy?

W tym wypadku możemy m. in. skorzystać z formularza dostępnego na stronie sprzedawcy. Czasami takowy formularz dołączany jest od razu do paczki. Po wypełnieniu wniosku, sprzedawca otrzyma informację o zwrocie i skieruje do nas kuriera. Jeśli sprzedawca natomiast nie oferuje gotowego formularza zwrotu, musimy skontaktować się z nim osobiście. Po umówieniu kuriera, należy przygotować paczkę do zwrotu zgodnie z zaleceniami otrzymanymi od sprzedawcy. Przesyłka wkrótce zostanie od nas odebrana i wysłana z powrotem do nadawcy.

Kto ponosi zwrot kosztów przesyłki przy zwrocie towaru?

Przy każdym nadaniu, koszty wysyłki spoczywają na nadawcy, również w przypadku zwrotów. Koszt wysyłki jest równoważny standardowej ofercie wysyłki kurierskiej, którą oferuje sprzedawca. Jeśli wysyłka wymaga specjalnego pakowania do transportu lub była ubezpieczona - są to rzeczy wliczone w koszt.

Jeśli sprzedawca pozytywnie rozpatrzy nasz zwrot, wówczas ubiegać możemy się o zwrot poniesionych kosztów wysyłki zwrotnej.

Wyjątkiem od powyższych reguł jest sytuacja, kiedy sprzedawca wyraźnie zaznacza, iż zwrot przesyłki jest darmowy.

Czy sprzedawca może nie uznać reklamacji przesyłki?

Zakupy internetowy dają nam prawo zwrotu bez podania przyczyny, lecz sprzedawcy wciąż rozpatrują zwroty. Istnieje możliwość, że nasza reklamacja nie zostanie uznana w pełni. Wówczas nie otrzymamy pełnego zwrotu pieniędzy. Kiedy może się to stać? Dzieje się to zazwyczaj, gdy stan zwracanego towaru narusza politykę zwrotów reklamacji danego sklepu. Przykładowo, towar miał pieczęcie, których zerwanie niweluje gwarancję lub był robiony na zamówienie dla konkretnego klienta.

Na co powinien uważać sprzedawca przy zwrotach przesyłek?

Sprawny proces zwrotu towaru powinien szczególnie ważny dla właścicieli biznesów. W momencie, gdy klient decyduje się na zwrot paczki, czas i sprawna logistyka jest kluczowa. Towar, który trafi z powrotem zbyt późno, może być już poza sezonem. Tak samo, jeżeli powróci on uszkodzony, nie nada się do ponownej sprzedaży.

Warto więc postawić na rzetelną firmę kurierską do obsługi Państwa przesyłek. Tutaj wyróżnić można firmę DSV Xpress. Ich usługa DSV XPress Premium nie tylko zawiera opcję zwrotu przesyłek, ale też ich błyskawiczny transport. Sama firma szczyci się jakością oraz przystępnością świadczonych usług kurierskich dla klientów biznesowych. Jeśli jako sprzedawca i właściciel firmy chcecie mieć Państwo pewność, że przesyłka obsłużona zostanie szybko i z należytą pieczołowitością, warto postawić na firmę DSV - z pewnością nie zostaną Państwo zawiedzeni.

Materiał promocyjny