Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Na czym polega tworzenie logo?

28.12.2022 12:07 | 0 komentarzy | 1 211 odsłona | red

Materiał promocyjny

Jako klienci zwracamy uwagę na to, w jaki sposób firmy się z nami komunikują. Zapamiętujemy ich nazwy oraz kojarzymy je z produktami dzięki logo. Oznacza to, że dobrze zaprojektowany symbol powinien być dla nas, już jako właścicieli firm, najważniejszym elementem graficznym. Tylko na czym polega tworzenie logo? Czy to wyklikanie w programie graficznym, czy może coś więcej? Dlaczego proces tworzenia logo jest tak ważny dla efektów, jakie może przynosić symbol? Czas rozstrzygnąć te kwestie!
0
Na czym polega tworzenie logo?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Logo a wizerunek firmy

W prowadzeniu firmy ważnych jest wiele kwestii. Ale jedną z nich, na którą warto zwracać uwagę od samego początku istnienia przedsiębiorstwa, jest logo. Charakterystyczny firmowy znak to wizytówka przedsiębiorstwa. Logo pomaga bowiem w budowaniu wizerunku i opowiadaniu historii, które mają prowadzić do sprzedaży. Kryją się za nim skojarzenia oraz pozytywne emocje wzbudzane w odbiorcach. Dlatego też odpowiednio stworzone logo jest podstawą spójnej identyfikacji wizualnej. Symbol jest wykorzystywany w internecie, na materiałach drukowanych (np. ulotkach), szyldach, samochodach służbowych, gadżetach (np. długopisy), a zwłaszcza na produktach i opakowaniach.

Tworzenie logo - na czym polega?

O tworzeniu logo krąży wiele mitów. Okazuje się bowiem, że to złożony proces, którego celem jest stworzenie niepowtarzalnego symbolu. Będzie on pracował na rzecz wizerunku firmy przez wiele długich lat, dlatego warto do jego stworzenia podchodzić odpowiedzialnie. Tylko na czym polega projektowanie logo?

Poznanie oczekiwań firmy

Każdy, kto zwraca się do studia graficznego ze zleceniem tworzenia logo, ma jakieś oczekiwania w stosunku do niego. To bardzo ważne, aby swoje wyobrażenie na temat symbolu przekazać osobom, które będą nad nim pracować. Dzięki temu można uniknąć ewentualnego niezrozumienia.

Analiza rynku i konkurencji

Kolejnym etapem w ramach tworzenia logo jest analiza rynku oraz konkurencji. Pracownicy studia graficznego GoodProject podają, że to jedno z najważniejszych działań. Jego efektem są informacje na temat innych firm w tej samej branży oraz wykorzystywanych przez nie symboli. Wszystko po to, aby efektem tworzenia logo przez studio graficzne był indywidualny symbol, pozbawiony błędów, jakich nie wystrzegła się konkurencja.

Zaprojektowanie symbolu

Po zdobyciu cennych informacji przychodzi czas na prace projektowe. Tworzenie logo zaczyna się od szkiców. W zależności od preferencji grafika mogą one powstawać na papierze lub w programie komputerowym. Co ważne, indywidualne logo tworzone jest również przez inne osoby ze studia. W pracach uczestniczą również specjaliści od marketingu. Warto bowiem wiedzieć, że tworzenie logo jest bardzo odpowiedzialne. Symbol ma realny wpływ na to, jak firma jest postrzegana przez odbiorców, czyli klientów.

Podsumowanie

Tworzenie logo to proces, który musi być przeprowadzony we właściwy sposób. Przede wszystkim wiąże się z nim analiza oczekiwań, rynku oraz konkurencji. Studio graficzne, które tworzy indywidualne logo, nie korzysta z kreatorów graficznych. Nie idzie więc na skróty, a projektuje niepowtarzalny symbol, jakiego nie będzie miała żadna inna firma.


Materiał promocyjny