Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

LinkedIn – ekspercki poradnik

06.10.2022 08:13 | 0 komentarzy | 1 197 odsłona | red

Materiał promocyjny

Osoby na stanowiskach wyższego szczebla często poszukują możliwości na poznanie wartościowych ludzi, z którymi mogą nie tylko robić interesy, ale również od nich czerpać wiedzę. Idealnym miejscem do tego jest LinkedIn, na którym swoje konto ma aż 97% managerów. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, w jaki sposób najlepiej wykorzystać potencjał tego serwisu.
0
LinkedIn – ekspercki poradnik
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

LinkedIn co to jest?

LinkedIn to portal społecznościowy, który przeznaczony jest dla osób aktywnych zawodowo, często zajmujących wysokie stanowiska kierownicze. Ma on globalny zasięg i szacuje się, że jest na nim ponad 800 mln użytkowników. Większość z nich jest ukierunkowanych na nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych.

Portal może dostarczać bardzo dużo cennych informacji o każdym użytkowniku. Możemy bez problemu zobaczyć, w jakiej firmie obecnie pracuje ta osoba, jakie zajmuje stanowisko, czym zajmuje się jego firma, jakie ma doświadczenie, co opublikował itp.

Swój profil na tym serwisie może założyć każdy. Jest to w 100% darmowe, a strona sama na bieżąco podpowiada co jeszcze można do profilu dodać i w jaki sposób go uzupełnić, aby był bardziej atrakcyjny.

Jak działa LinkedIn

Jak na każdym portalu społecznościowym, również na LinkedIn swoboda działań jest bardzo duża. Warto jednak zaznaczyć, że tutaj użytkownicy są bardziej otwarci na nowe znajomości. Portal na bieżąco podpowiada nam kolejne wartościowe osoby, które możemy znać lub które warto zaprosić do naszej sieci kontaktów. Na LinkedIn, w przeciwieństwie do innych portali, nie ma konieczności, by znać osobiście daną osobę, aby nawiązać z nią kontakt. Wielu użytkowników chce mieć jak największą sieć kontaktów, bo każda nowa osoba to szansa na nowe doświadczenie. Sam portal pozwala na wysyłanie nawet 500 zaproszeń tygodniowo. Pozyskiwanie nowych kontaktów, to również każdorazowo szansa na zapoznanie ich z tym, co oferujemy my sami lub nasza firma, a co za tym idzie szansa na pozyskanie nowego klienta.

Skuteczność LinkedIn w pozyskiwaniu nowych klientów, kandydatów, sponsorów i inwestorów potwierdzają specjaliści z Agencji Sales Robots, specjalizującej się w realizacji kampanii komunikacyjnych w tym portalu.

LinkedIn w Polsce — statystyki

Jeśli spojrzymy na USA, czy kraje Europy Zachodniej zobaczymy, że nawet połowa obywateli posiada swoje konto właśnie na LinkedIn. W Polsce tych użytkowników jest mniej, bo 4,4 mln, ale warto zaznaczyć, że ta liczba stale szybko rośnie. Zagraniczne przykłady i tendencja rynkowa jasno pokazują, że polskich użytkowników będzie stale przybywać.

Jednak nawet obecna liczba jest już imponująca. Jakby nie było przy pomocy jednego portalu masz możliwość kontaktu z ponad 4 mln nie tylko Twoich przyszłych klientów, ale może i inwestorów. Dodatkowo jak wcześniej wspomnieliśmy są to osoby dużo bardziej otwarte na kontakty i szanse biznesowe niż na jakichkolwiek innych serwisach.

Profil prywatny na LinkedIn

Na portalu można założyć konto prywatne oraz firmowe. Dają one różne możliwości i w dobry sposób mogą się uzupełniać.

Profil prywatny to niejako wizytówka każdej osoby. Dzięki niemu możemy poszerzać naszą sieć kontaktów, prezentować swoją osobę na różne sposoby, publikować wpisy, artykuły, komentować inne treści, polecać i udostępniać je. To wszystko będzie budowało naszą pozycję w tym serwisie. Im bardziej aktywny jest nasz profil, tym będzie bardziej wartościowy dla innych użytkowników.

Warto również zaznaczyć, że limit znajomych w swojej sieci kontaktów jest praktycznie nieograniczony, bo wynosi on aż 30 000 osób.

Profil prywatny może założyć każdy i jest to niezwykle proste. Potem portal sam będzie nas prowadził przez rzeczy, które warto uzupełnić, aby był on jak najbardziej atrakcyjny dla innych osób.

Profil firmowy na LinkedIn

W odróżnieniu od profilu prywatnego ten jest wizytówką Twojej firmy i jest dużo bardziej biernym miejscem. Oczywiście możesz też w ramach niego publikować swoje wpisy czy artykuły, ale dużo trudniej jest dotrzeć do nowych odbiorców niż w przypadku profilu prywatnego. Jednak nadal warto taki profil posiadać, bo tworzy on jeszcze bardziej profesjonalny wizerunek Twojej firmy i sprawia, że inwestorzy mogą być dużo bardziej chętni do rozmowy z Tobą.

Sprzedaż na LinkedIn

LinkedIn to dobre miejsce na codzienne budowanie swojej sprzedaży. Dzięki temu, że na tym portalu znajdziesz bardzo dużo kadry menadżerskiej oraz osób zajmujących wysokie pozycje w firmach, to ze swoim przekazem trafiasz od razu do właściwych osób.

Zarówno handlowcy, jak i marketingowcy mogą dzięki LinkedIn znaleźć dla siebie nowych klientów, partnerów biznesowych, a także firmy, z którymi warto współpracować.

Dodatkowo serwis posiada narzędzia pozwalające precyzyjnie wyszukiwać właściwe osoby (pakiet Premium Sales Navigator).

Serwis daje nam bardzo dużo możliwości promocji firmy, osoby, produktów czy usług, a co za tym idzie są to również szanse na sprzedaż. Najlepsze jest to, że często ta sprzedaż będzie odbywała się samoczynnie, bo jeśli Twój profil będzie prowadzony ciekawie, to będzie wartościowy dla innych użytkowników. Co za tym idzie będą oni chcieli mieć Cię w swojej sieci kontaktów. Dzięki czemu automatycznie będą zapoznawali się z Twoją osobą i tym, co masz do zaoferowania.

Generowanie leadów na LinkedIn

Profile prywatne mają aż 3 różne możliwości, w ramach których mogą pozyskiwać leady:

  • Bezpośrednie prywatne wiadomości – od 5% do 10% konwersji – jest to idealne rozwiązanie, aby każdego dnia docierać ze swoim przekazem do setek potencjalnych klientów. Kontakt bezpośredni pozwala na bardzo indywidualny przekaz, a co za tym idzie dużą skuteczność.
  • Zaproszenia do udziału w wydarzeniu – od 10% do 15% konwersji – organizowanie wydarzeń jest dobrym sposobem, aby w jednym miejscu zaprezentować swoją ofertę dla wielu osób. Organizowanie webinarów jest cały czas bardzo popularne, a dodatkowo sprawia, że nie ma potrzeby każdemu z osobna prezentowania tego samego tylko robisz to za jednym razem.
  • Publikowanie postów – niska skuteczność – może się wydawać, że interesujące posty będą zachęcać użytkowników. Prawda jest jednak taka, że to komunikat wysyłany w jedną stronę. Masz małą szansę na to, aby dostać od użytkownika zwrotną konwersję. Co więcej, posty na LinkedIn mają bardzo małe zasięgi.

Generowanie leadów jest bardzo ważne w każdym biznesie, bo przynosi do Twojej firmy nowych potencjalnych klientów, nad którymi możesz “pracować” poprzez wysyłanie im spersonalizowanego przekazu. Oczywiście można generować leady również innymi kanałami, ale poprzez LinkedIn masz pewność, że Twoje leady to od razu osoby decyzyjne.

Rekrutacja na LinkedIn

Rekrutacja na LinkedIn jest niezwykle prosta. Zarówno jeżeli mówimy o pracodawcy, jak i pracowniku. Bardzo dużą zaletą jest bezpośredni kontakt obu tych stron. Co za tym idzie wystarczy dobrze uzupełnić swój profil, pokazać gotowość do zmiany pracy i już mamy szansę być zauważonym. Oczywiście pamiętajmy, że im ciekawszy jest nasz profil tym stanowimy większą wartość dla pracodawcy. Z drugiej zaś strony rekruter również powinien być aktywny i dobrze prowadzić swój profil, bo w kontakcie z drugą osobą reprezentuje on swoją firmę. Jeśli ma nieaktualny profil, to pokazuje się w sposób nieprofesjonalny.

Jak znaleźć pracę na LinkedIn?

Jeśli szukamy pracy na LinkedIn, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy sami pisali do rekruterów, czy osób decyzyjnych w firmach, które wydają nam się ciekawe. Możemy również odpowiadać na już opublikowane w tym serwisie ogłoszenia. Możliwości mamy bardzo dużo i niewiele nas ogranicza. Pamiętaj, że nawet jeśli w danej firmie nie ma wystawionego ogłoszenia, to nadal możesz się skontaktować z rekruterem (w przeciwieństwie np. do klasycznych serwisów z ofertami pracy). Nawiązanie z nim kontaktu może sprawić, że jeśli tylko zwolni się miejsce, to ty zostaniesz o tym pierwszy poinformowany (może nawet bez wystawiania ogłoszenia)

Jak znaleźć pracownika na LinkedIn?

Tutaj mamy odwrotną sytuację. Będąc rekruterem możemy spotkać wartościową osobę praktycznie podczas codziennego użytkowania tego portalu. Wystarczy się z nią skontaktować i już mamy okazję do pozyskania pracownika do naszej firmy. Oczywiście klasyczne wystawienie ogłoszenia również da duży odzew. Pamiętaj, że jeśli masz dobrze rozbudowaną sieć kontaktów, to inni użytkownicy mogą udostępniać Twoje ogłoszenie, dzięki czemu zyska ono dużo większy zasięg niż w klasycznych portalach ogłoszeniowych.

Cennik LinkedIn – lista płatnych usług na platformie

Samo założenie konta i prowadzenie profilu jest bezpłatne. Jest jednak szereg możliwości płatnych, dzięki którym zyskujemy dodatkowe możliwości. Te pakiety to:

  • LinkedIn Premium Sales Navigator – najpopularniejszy dodatkowy pakiet. Pozwala on korzystać z zaawansowanej wyszukiwarki, aby jeszcze lepiej znajdować wartościowe kontakty. Dostajemy dostęp do takich filtrów jak: poziom w hierarchii w firmie, wielkość zatrudnienia pracodawcy, lokalizacja, branża (416 pozycji), stanowisko i wiele innych. Cena takiego pakietu to około 500 zł.
  • recruiter — pomaga wyszukiwać kandydatów po ich umiejętnościach.
  • career — pomaga w poszukiwaniu pracy.
  • business — zestaw kursów o tematyce biznesowej.

Pamiętaj, że Twoje konto na LinkedIn powinieneś traktować jako długoterminowa inwestycje. Nie chodzi o to, by raz je uzupełnić, a potem o nim zapomnieć. Stałe poszerzanie sieci kontaktów, budowanie znajomości, publikowanie wartościowych treści może Ci się przysłużyć przez bardzo długi czas. Pamiętaj, że ten serwis w Polsce się cały czas dynamicznie rozwija. Zakładając konto już dzisiaj możesz wyprzedzić konkurencję, a dzięki temu, że LinkedIn ma międzynarodowy zasięg, to nic nie stoi na drodze, aby pozyskać zagranicznego inwestora. Możliwości są wręcz nieograniczone. Wystarczy zrobić pierwszy krok. Najlepiej jeszcze dzisiaj.

Materiał promocyjny