Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Trendy w employer brandingu

04.07.2022 11:31 | 0 komentarzy | 1 294 odsłona | red

Materiał promocyjny

Jeszcze kilka lat temu wielu pracodawców uważało employer branding za wymysł działów HR i agencji rekrutacyjnych. Ci, którzy zaniedbali ten aspekt rozwoju firmy, dziś muszą mierzyć się z poważnymi trudnościami w rekrutacji pracowników, zwłaszcza tych o wysokich kwalifikacjach. Oczywiście stracone lekcje można z powodzeniem odrobić. Podpowiadamy, jakie rozwiązania z obszaru employer brandingu są obecnie na topie.
0
Trendy w employer brandingu
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Bezstresowe środowisko pracy

Aby przejść do konkretnych rozwiązań, musimy zacząć od bardzo niepokojącej tendencji. W 2021 roku, zarówno na polskim, jak i światowym rynku dało się odczuć problem wypalenia zawodowego. Dodatkowo pandemia w znaczny sposób przyczyniła się do pogorszenia dobrostanu psychicznego. Jednym z mocno zauważalnych globalnie trendów jest obecnie troska o samopoczucie mentalne oraz przedkładanie go ponad zyski finansowe z wykonywanej pracy. Na decyzje dotyczące pozostania lub odejścia z miejsca zatrudnienia największy wpływ ma aktualnie środowisko pracy, które udało się stworzyć w firmie: poczucie stabilności, zaufania, komunikacji, transparentności oraz umiejętność radzenia sobie z kryzysami. W strategii employer branding będzie się więc liczyła troska o zdrowie fizyczne oraz psychiczne pracowników, a także tworzenie bezstresowego środowiska pracy i równowagi pomiędzy życiem zawodowym oraz prywatnym.

Firmowy storytelling

Atrakcyjne ogłoszenie o pracę czy kreatywne kanały dotarcia do kandydatów już nie wystarczą. Obecnie pracodawcy muszą tworzyć całą opowieść o tym, dlaczego warto związać się właśnie z nimi. Oznacza to oczywiście konieczność rozbudowania podstron dotyczących kariery, pokazania sylwetek liderów oraz pracowników, którzy podzielą się swoimi historiami. W tym temacie króluje content wideo, który przypomina profesjonalne spoty reklamowe. Nie trzeba chyba wspominać, że wszelkie przekłamania w tym temacie odbiją się czkawką. Komunikat w polityce employer branding musi być spójny z rzeczywistością, ponieważ pracownicy szybko zweryfikują fakty.

Marka lidera, marka pracownika

Skoro chcemy opowiadać o tym, jak wartościowym doświadczeniem jest praca w konkretnej firmie i robimy to poprzez historie konkretnych osób, musimy zadbać o ich markę. Nowoczesny employer branding to także inwestowanie w wizerunek pracowników, a zwłaszcza liderów. Kandydaci chcą wiedzieć, z kim będą mieli do czynienia i czy odnajdą się we współpracy z konkretnym przełożonym czy zespołem. Niektórzy pracodawcy obawiają się, że pracownik z silną marką osobistą stanie się atrakcyjnym kandydatem dla konkurencji i będzie chciał odejść z firmy. Okazuje się jednak, że w większości przypadków te obawy są bezzasadne. Działania employer brandingowe zwiększają lojalność zatrudnionych osób, które stają się wizytówką firmy.

Candidate experience

Zadbanie o pozytywne doświadczenia kandydata wiążą się oczywiście z poprzednimi punktami. Dużym błędem w strategii employer branding byłoby zepsucie pozytywnych skojarzeń z firmą na etapie rekrutacji czy onboardingu. Pamiętajmy, że ten ostatni etap w dużej mierze decyduje o tym, czy nowa osoba zwiąże się z firmą na dłużej.

Więcej informacji znajdziesz na hrk.pl/pl/dla-klienta/employer-branding

Materiał promocyjny