Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

Ładne modelki - co ma znaczenie we współczesnym modelingu

09.06.2022 15:52 | 0 komentarzy | 2 577 odsłony | red

Materiał promocyjny

Ładne modelki od dekad funkcjonują w świecie mody, marketingu czy szeroko pojętej popkultury. Największe nazwiska modelingu stają się ikonami, a ich dochody są liczone w dziesiątkach milionów dolarów rocznie. Kanon piękna zmienia się jednak tak jak zmienia się świat, a poza urodą sukces warunkują też inne czynniki. Dowiedz się, co ma znaczenie we współczesnym modelingu - zarówno jeśli szukasz odpowiednich kandydatek do współpracy, jak i wówczas, gdy marzysz o rozwoju swojej kariery.
0
Ładne modelki - co ma znaczenie we współczesnym modelingu
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Ładna modelka - co to właściwie znaczy?

Jeśli porównamy ze sobą największe sławy modelingu ostatnich lat albo cofniemy się do „ery supermodelek", zobaczymy, że w gruncie rzeczy nie ma jednego, stałego kanonu piękna. Ładna modelka może być wyższa lub niższa, może być naturalnie blondynką lub brunetką itd. Kanon piękna stał się bardzo pojemnym określeniem, choć akurat w modelingu wybiegowym wciąż podstawowymi wymaganiami są:

  • relatywnie duży wzrost (np. w przedziale 174 - 180 cm),
  • proporcje ciała - wcięcie w talii, obwód bioder większy niż biustu.

Oczywiście, jak w każdej dziedzinie i od tego znajdziemy liczne wyjątki, jednak co do zasady kariera na światowych wybiegach jest wciąż dość wymagającą drogą. Z dużo większą otwartością podchodzi się do modelingu sesyjnego, do ładnych modelek, które pozują przed fotografami lub występują w spotach reklamowych. Można powiedzieć, że dziś promuje się dużą różnorodność, a odejście od konwencjonalnie rozumianego kanonu piękna modelek jest wręcz plusem. Ma to związek z jednej strony z takimi trendami jak ruch body positive, a z drugiej ze zróżnicowaną potrzebą reklamodawców, którzy kierują promocję do różnego typu kobiet, więc nie chcą przywiązywać się do jednego „szablonu" piękna.

Całą tę dyskusję można sprowadzić do stwierdzenia, że piękno jest kwestią uznaniową i względną. Ładna modelka dla każdego będzie oznaczała co innego. O sukcesie (lub jego braku) decyduje mnóstwo innych czynników, nie tylko sama moda. Jeżeli chcesz zaangażować do współpracy modelkę, musi być ładna, ale i... Właśnie - czym powinna się wyróżniać? Tego dotyczą poniższe rozważania.

Na jakiej podstawie oceniać pracę modelki?

Modeling to praca wymagającą ogromnego zaangażowania, jeżeli modelce zależy na sukcesie. Gdy szuka się właściwych kandydatek do współpracy, należy zwrócić uwagę na znacznie szerszy zakres umiejętności i cech niż tylko sam wygląd. Ładna modelka powinna być m.in.:

  • pracowita,
  • komunikatywna,
  • otwarta,
  • ambitna,
  • świadoma,
  • inteligentna.

Modelka powinna mieć w sobie ambicję i determinację, żeby sprostać wielu wyzwaniom, które czekają na jej drodze. Lenistwo lub lekceważenie obowiązków jest największą przeszkodą w sprawnym odnajdywaniu się w świecie domów mody, reklamodawców, fotografów i całej biznesowej logistyki poszczególnych współprac.

Komunikatywność należy rozumieć na kilka sposobów. Dobrze, jeśli ładna modelka ma umiejętność dogadywania się z otoczeniem, jest otwarta na media, odnajduje się na portalach społecznościowych, wie, co i jak mówić. Do tego dochodzi znajomość języków obcych. Angielski to dziś standard, dlatego poza opanowaniem go warto posługiwać się jeszcze innymi językami.

Inteligencja i świadomość wykonywanego zawodu również determinują sukces. Od modelki należy oczekiwać, że zrozumie swoje zadania, zwłaszcza że tempo realizacji zleceń wymusza błyskawiczne działanie na najwyższym poziomie zaangażowania. Otwartość na opinie, ale i umiejętność wyrażenia własnego zdania cechują najlepsze modelki. Ładne? To ważne, ale sama uroda nie wystarczy.

Warto też wspomnieć o odpowiednim wsparciu menedżerskim. Przykładowo Agencja Infernal z Warszawy już od ponad 10 lat pomaga modelkom, hostessom czy statystkom, które szukają zleceń w całej Polsce, a nawet poza granicami. Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy i załączyć kilka zdjęć, aby przedstawić swoją kandydaturę i mieć szansę na zaproszenie na casting.

Jak znaleźć ładną, sprawdzoną modelkę?

Zastanawiasz się, jak trafić na odpowiednią modelkę, która sprawdzi się we współpracy przy projekcie marketingowym lub w kampanii reklamowej. Zaufaj w tej kwestii specjalistom. Wejdź na stronę www.agencjainfernal.pl i zajrzyj do zakładki „modele". Doświadczona agencja z Warszawy na przestrzeni ponad 10 lat działalności zbudowała dużą bazę modelek, których część pracuje również w roli hostess czy statystek i epizodystek.

Modelki z Infernal są ładne, ale przede wszystkim zweryfikowane pod kątem kwalifikacji. W jednym miejscu można sprawdzić ich wzrost, wymiary, kolor oczu i włosów, rozmiar stopy czy znajomość języków obcych i profile w mediach społecznościowych. Do tego dochodzą zdjęcia, które odzwierciedlają aktualny wygląd. Możesz ocenić, czy modelka jest ładna i pasuje profilem do planowanych działań modelingowych.

Wejście we współpracę z agencją oznacza oszczędność czasu i przede wszystkim wstępną kwalifikację odpowiednich kandydatek. Czy warto? Zdecydowanie tak, zwłaszcza że od urody i przygotowania modelek po części zależy sukces całej kampanii.


Materiał promocyjny