Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Google Adwords (Google Ads) dla początkujących: tworzenie kampanii, ograniczenia

31.03.2022 12:14 | 0 komentarzy | 1 521 odsłona | red

Materiał promocyjny

Wielu słyszało o płatnych reklamach od Google. Niektórzy wspomnianym kampaniom przypisują nazwę Google Ads, inni używają nazwy Google AdWords. Która z jest prawidłowa? Czym dokładnie są i jak działają płatne kampanie reklamowe? Poniżej najistotniejsze informacje. Zachęcamy do lektury!
0
Google Adwords (Google Ads) dla początkujących: tworzenie kampanii, ograniczenia
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Google Ads czy Google Adwords?

Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia czym jest Google Ads, a czym Google AdWords.

Google AdWords to system reklamowy, który uruchomiony został 23 października 2000 roku. W lipcu 2018 roku nazwa Google AdWords została zmieniona na Google Ads i funkcjonuje do dziś. Nazwa Google AdWords jest już nieaktualna.

Czym jest Google Ads? (dawniej Adwords)

Google Ads to system reklamowy Google, który umożliwia emisję reklam tekstowych, graficznych, wideo. Są to linki sponsorowane, dzięki którym możemy w błyskawiczny sposób zwiększyć widoczność w internecie i pomnożyć współczynnik konwersji.

Kampanie Google Ads są doskonałym rozwiązaniem zarówno dla firm o różnej specyfice działania, jak i dla sklepów e-commerce.

Google Ads ‒ rodzaje, płatność, miejsce wyświetlania

 

Co warto wiedzieć na temat kampanii Google Ads?

  • Reklamy mogą wyświetlać się w sieci wyszukiwania Google, w karcie Zakupy, w YouTube, na mapach Google, w aplikacjach, w sieci reklamowej Google.
  • Google Ads to reklamy płatne, w zależności od preferencji możemy zdecydować się na płatność za każde kliknięcie, czyli PPC, płatność za 1000 kliknięć, czyli PPM lub CPV płatność za obejrzenie przynajmniej 30 sekund wideo.
  • Możemy ustalić maksymalną stawkę za kliknięcie, czyli CPC. Przy ustalaniu stawki należy jednak mieć na uwadze fakt, że może ona wpłynąć na wielkość ruchu generowanego przez reklamę, a co za tym idzie, na zwrot z inwestycji (ROI).
  • Google nie wyznacza minimalnej stawki za kliknięcie. Rodzaje kampanii Google Ads

Do wyboru mamy różne rodzaje kampanii Google Ads. Wybór kampanii uzależniony jest od celu marketingowego, strategii marki, czasu, jak chcemy przeznaczyć na kampanię.  Wyróżniamy:

  • kampanie produktowe - zalecane dla większości sklepów e-commerce
  • kampanie w sieci wyszukiwania - podstawowe reklamy, które sprawdzają się praktycznie w każdym przypadku
  • kampanie lokalne - dobre rozwiązanie dla biznesów lokalnych
  • kampanie displayowe - pomogą zwiększyć świadomość marki
  • remarketing statyczny i dynamiczny - zachęcą klienta do powrotu na naszą stronę www oraz do finalizacji zakupu.

Tworzenie kampanii Google Ads

W jaki sposób, krok po kroku, tworzone są kampanie Google Ads? W skrócie można przedstawić to w następujący sposób:

  1. Krok pierwszy to założenie konta.
  2. Podpinamy profil płatności, czyli dane do faktury i kartę
  3. Następnie przechodzimy do tworzenia kampanii, wybieramy między innymi: cel, typ, język, odbiorców, budżet i stawki, rozszerzenia.
  4. Kolejny krok to grupy reklam, ustalić musimy nazwę, słowa kluczowe, adresy URL powiązanej strony.
  5. Przechodzimy do tworzenia reklam, przygotowujemy teksty, nagłówki, adresy URL.

Google Ads ‒ czego unikać?

 

Ważne, abyśmy przy tworzeniu nie stosowali niedozwolonych praktyk. O jakich praktykach mowa?

  1. nieprzestrzeganie zasad sieci reklamowej,
  2. przedstawianie nieprawdziwych informacji,
  3. zbieranie i wykorzystywanie danych użytkowników.

Musimy też pamiętać o ograniczeniach dotyczących treści. Takie ograniczenia dotyczą takich branż, jak:

  • erotyka
  • leki
  • gry i hazard
  • znaki towarowe
  • alkohol
  • prawa autorskie
  • treści polityczne.

Google Ads - samodzielnie czy z agencją ?

Czy warto samemu przygotować kampanię Google Ads, czy lepiej zdać się na specjalistów? Oczywiście nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli dysponujemy wiedzą z tego zakresu i mamy doświadczenie w przygotowywaniu kampanii, nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy sami się tym zajęli. Jeśli jednak wcześniej nie mieliśmy styczności z takimi kampaniami lepiej, abyśmy zdali się na fachowców.

Nawet niewielki, nieświadomie popełniony błąd może sprawić, że reklama nie przyniesie efektów, doprowadzić do przepalenia budżetu czy do sytuacji, w której wydamy o wiele więcej, niż chcieliśmy.

1stplace  ‒Twoja agencja Google Ads

 

Szukasz specjalistów od kampanii Google Ads? 1stplace zapewnia kompleksową obsługę ‒ agencja adwords przygotuje strukturę konta oraz strategię działania, utworzy konto i zintegruje je z narzędziami takimi, jak  Google Analytics, Google Tag Manager, Google Moja Firma czy Google Search Console.

1stplace ‒ oprócz kampanii Google Ads, zajmuje się także pozycjonowaniem stron internetowych i sklepów e-commerce.

Podsumowanie

Google Ads - dawniej Google AdWords, to system reklamowy, za pomocą którego możemy tworzyć reklamy tekstowe, wideo, graficzne. Takie reklamy umożliwiają szybki wzrost widoczności, a co za tym idzie konwersji i zysków. Reklamy Google ads są dobrym rozwiązaniem zarówno dla firm usługowych, jak i dla sklepów internetowych.

Materiał promocyjny