Materiały promocyjne
Jak dbać o regularne wzrosty sprzedaży w sklepie internetowym?
Materiał promocyjny
![Jak dbać o regularne wzrosty sprzedaży w sklepie internetowym?](https://imgcdn1.przelom.pl/im/v1/news-900-widen-wm/2022/03/16/40282_1647391867_66975000.jpg)
Lockdown spowodował, że pomiędzy 2020 a 2021 r. doszło do nawet 45-procentowych wzrostów sprzedaży w sklepach internetowych. Analitycy Allegro wskazują nawet, że tego rodzaju skoki sprzedażowe odnotowało – w badaniu firmy Nielsen – ok. 50 proc. sklepów i platform. Co ważne, to początek – a nie koniec – wyraźnego trendu. Na rynek konsumpcyjny w Polsce coraz bardziej wchodzi pokolenie, dla którego zakupy przez internet to standard, a wyprawa do galerii handlowej okazuje się archaizmem.
Według analiz PwC najbardziej w ciągu pięciu najbliższych lat urosną segmenty, które najszybciej osiągnęły mocne pozycje w internecie. To przede wszystkim elektronika i media. Rośnie też znaczenie sektora domowego i ogrodu – produkty z tej grupy bywają jednak ograniczone logistyką. O ile zamówienie kuriera do domu jest nieskomplikowane w przypadku małych przedmiotów, zakup online kanapy czy dużego masywnego, drewnianego stołu to już wyzwanie. Ciekawostką jest z kolei przyszłość e-commerce w zakresie żywności. Rynek e-grocery digitalizuje się w Polsce wolniej niż zakładano, choć i tu widać duże nadzieje na przyszłość. Sprzyjać będzie temu działalność dużych platform handlowych, które coraz chętniej biorą na siebie ogólną sferę logistyczną i zapewniają szybkie dostawy produktów kurierem.
Jak zwiększać sprzedaż w sklepie internetowym?
Optymalizacja sprzedaży online wobec rosnącej konkurencyjności będzie szczególnie ważna dla osiągnięcia właściwej rentowności projektów. Gdzie szukać możliwości rozwoju?
To m.in. aktywizacja starszych konsumentów. Choć rynek e-commerce koncentruje się głównie na młodszych, to grupa seniorów może być - przy odrobinie zabiegów marketingowych – ciekawym polem do zagospodarowania. Osoby w wieku powyżej 55 r. to już 20 proc. wszystkich kupujących w sieci – pod wpływem dzieci i wnuków coraz chętniej decydują się na taką formułę transakcyjną.
Innym trendem powinno być nowe postrzeganie platform społecznościowych. Przez lata uważane były wyłącznie jako serwisy komunikacyjne czy rozrywkowe. Dziś Facebook, Instagram, Pinterest czy Snapchat oraz Tik-Tok to nie tylko doskonałe narzędzie promocyjne, ale też pro sprzedażowe. Zastosowany w nich mechanizm sprawia, że można wykorzystać impuls transakcyjny – zaintrygowanie konkretnym produktem.
Rosnąć ma znaczenie zjawiska, które można określić jako live commerce. To rozwiązanie możliwości zakupów promocyjnych, które odbywa się w trakcie elektronicznego cyklu sprzedażowego. Sklep – np. W trakcie prezentacji elektronicznej dla zainteresowanych klientów – zapewnia duży przedział rabatów i promocji, które obowiązują wyłącznie podczas tego jednego kanały dystrybucji.
Logistyka w nowoczesnym sklepie internetowym
Należy też zwrócić uwagę na sprawną i efektywną dostawę przesyłek. Jak należy patrzeć na to z perspektywy właściciela e-sklepu? DHL, InPost, DPD – zamów kuriera dostarczającego przesyłki tak, by mieć pewność szybkiego doręczenia paczki. Dziś to kluczowy parametr w kontekście oceny satysfakcji klienta.
Materiał promocyjny