Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Jak zarabia się na mobilnej gastronomii?

03.02.2022 15:58 | 0 komentarzy | 2 423 odsłony | red

Materiał promocyjny

Jeśli szukasz sposobu na pierwszy własny biznes lub kontynuację dotychczasowej działalności, mamy dla Ciebie dobre rozwiązanie – to mobilna gastronomia. Jej popularność możemy zaobserwować zarówno w dużych miastach, jak i tych mniejszych. Wystarczy Ci wózek gastronomiczny lub rower gastronomiczny, by zyskać uznanie klientów i sporo zarobić już w ciągu pierwszego sezonu. Sprawdź atuty mobilnej gastronomii i dowiedz się więcej o tej strategii!
0
Jak zarabia się na mobilnej gastronomii?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Jak działa mobilna gastronomia?

W miastach możemy zobaczyć wiele mobilnych punktów gastronomicznych. Zazwyczaj są to wózki lub rowery gastronomiczne, czyli specjalne pojazdy przystosowane do sprzedaży produktów takich jak napoje lub żywność. Cieszą się ogromną popularnością i klienci szybko się do nich przekonali, dlatego w tym momencie mobilna gastronomia to znakomity sposób na biznes.

Pierwszym, czego potrzebujesz, jest wózek lub rower gastronomiczny. Warto postawić na taki, który będzie wykonany przez specjalistów. Dzięki temu zarówno wyposażenie, jak i wygląd pojazdu będą dostosowane do potrzeb Twojego biznesu. Inwestycja zwraca się w krótkim czasie – zazwyczaj w ciągu jednego sezonu. Jeśli chcesz postawić na znakomite wykonanie, sprawdź ofertę marki Foodbike. Firma wytwarza rowery i wózki gastronomiczne z dbałością o każdy szczegół. Dotyczy to nie tylko wyglądu, ale także wyposażenia. Sprzęt i akcesoria dobiera się w zależności od tego, jakie produkty chcesz oferować – czy planujesz sprzedaż lodów, czy jednak chcesz zaproponować zapiekanki, czy może cokolwiek innego. Na specjalne życzenie Foodbike tworzy wyposażenie także pod nietypowe produkty.

Mobilny punkt gastronomiczny a restauracja – co lepsze?

To, co przyczyniło się do ogromnej popularności mobilnej gastronomii, to mnóstwo zalet, ale przede wszystkim jej elastyczność. W przypadku tradycyjnej restauracji musisz opłacać najem lokalu użytkowego, który nierzadko wiąże się z wysokimi kosztami. Ogłoszenia w różnych miastach pokazują, że odstępne może wynosić nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Do tego dochodzą koszty remontu oraz zakupu mebli czy sprzętu. Mobilna gastronomia jest znacznie tańsza w tej kwestii. Ponosisz jedynie koszt zakupu pojazdu oraz ewentualną opłatę do właściciela nieruchomości, na której chcesz się ustawić.

Mobilna gastronomia ma jeszcze jeden duży atut. Nie musisz przejmować się mniejszym ruchem poza sezonem. Jeśli nie zależy Ci na całorocznym prowadzeniu działalności, wystarczy ją zamknąć, a pojazd schować w garażu. Jeśli chcesz zarabiać przez cały rok, możesz postawić na zmianę wyposażenia. To bardzo proste. Lody, zimne napoje lub inny sezonowy produkt nie sprawdzi się zimą, gorące zupy, zapiekanki czy aromatyczna kawa – jak najbardziej. Twoja oferta może być sezonowa.

Możesz płynnie podążać za potrzebami klientów i ustawiać się tam, gdzie spodziewasz się największego zysku danego dnia. Jeśli wiesz, że planowany jest festiwal plenerowy, warto się tam znaleźć. Innego dnia możesz prowadzić np. sprzedaż kawy pod dużym biurowcem, a innym razem – na deptaku, po którym porusza się dużo spacerowiczów. Warto tu wykazać się kreatywnością, tak jak w tradycyjnej gastronomii. Pamiętaj także, że street food jest dobrze przyjmowany w Polsce, dlatego przy dobrej ofercie możesz spodziewać się dużego zainteresowania. Ponadto mobilny punkt gastronomiczny wiąże się z niższymi kosztami prowadzenia działalności, więc możesz wybrać lepszej jakości produkty.

Niezbędne formalności

Mobilny punkt taki jak rower czy wózek także wymaga pewnych formalności. Musisz prowadzić działalność gospodarczą. Niezbędne będzie także zezwolenie sanepidu na sprzedaż żywności. Ponadto musisz uzyskać zgodę od właściciela nieruchomości, na której chcesz się ustawić. Wiele osób przyznaje ją bezpłatnie, czasem jednak wiąże się to z kosztami. Te są bardzo zróżnicowane – od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie.

Foodbike – wózki i rowery gastronomiczne dla Twojego biznesu

Oferta Foodbike to gratka dla tych, którzy chcą wkroczyć w świat mobilnej gastronomii. Marka tworzy spersonalizowane wózki i rowery na potrzeby sprzedaży lodów, kawy, zup, kuchni azjatyckiej i wielu innych typów żywności w zależności od oczekiwań klienta. Umiejętnie dobiera niezbędne wyposażenie, dbając o każdy szczegół i ergonomię pracy. Jeśli zależy Ci na tym, by Twój pojazd przyciągał wzrok przechodniów i był funkcjonalny, wejdź na stronę Foodbike i dowiedz się więcej.

Materiał promocyjny