Materiały promocyjne
Co to jest SEO i czym różni się od SEM?
Materiał promocyjny
Czym konkretnie jest SEO i czym różni się od SEM? Na te i podobne pytania znajdziesz odpowiedzi w poniższym artykule.
Co to jest SEO?
SEO (skrót od ang. Search Engine Optimization) to szereg działań optymalizacyjnych realizowanych pod wyszukiwarki internetowe. Celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności marki w sieci, w tym zwłaszcza wzrost pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google na konkretne frazy kluczowe. Pozycjonowanie to nie jednorazowe działanie, ale dłuższy proces, który obejmuje zarówno działania on-site (czyli realizowane w obrębie witryny), jak i off-site (realizowane poza serwisem). W zakres SEO wchodzi zatem m.in. audyt techniczny i optymalizacja strony internetowej, dobór właściwych fraz kluczowych, content marketing, działania z zakresu UX, a także link building zewnętrzny oraz w obrębie witryny.
SEO to inwestycja w sukces firmy
Profesjonalnie realizowane SEO może przynieść mnóstwo korzyści Twojemu sklepowi czy firmie. Przede wszystkim pozwala zwiększyć widoczność witryny w sieci. Serwis i domena wyświetlają się częściej i wyżej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, co pozwala dotrzeć do większej liczby użytkowników. Im więcej osób zobaczy stronę, tym jest większa szansa, że na nią wejdą i dokonają zakupu, skorzystają z usługi bądź zrealizują inne działanie pożądane przez właściciela witryny. Content marketing będący jednym z elementów pozycjonowania pomaga także kreować wizerunek organizacji jako eksperta w danej dziedzinie.
Możesz zdecydować się na samodzielne pozycjonowanie lub też zlecić to zadanie kompetentnym specjalistom. Dobra agencja SEO składa się z ekspertów mających odpowiednią wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu działań pozycjonujących dla sklepów i firm z różnych branż, co pozwoli odnieść sukces również Twojej marce.
SEO a SEM
SEM (skrót od ang. Search Engine Marketing) to z kolei marketing w wyszukiwarkach. To pojęcie szersze niż SEO, bowiem obejmuje pozycjonowanie wraz z PPC (ang. Pay Per Click), czyli działaniami promocyjnymi związanymi z płatnymi kliknięciami w link do strony. Wiele osób rozdziela, jako przeciwstawne, pojęcia SEO i SEM, wskazując, że SEM dotyczy reklamy płatnej w wyszukiwarkach, a SEO - reklamy darmowej. W rzeczywistości jednak pojęcia te nie powinny być postrzegane jako odrębne terminy: SEO z definicji jest bowiem „węższe" niż SEM, które je obejmuje.
Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby w działaniach promocyjnych w sieci stosować obie te formy marketingu. Wręcz przeciwnie - rozwiązanie to pozwoli zwiększyć możliwości dotarcia odmiennymi kanałami do nowych klientów i promocji marki, co przełoży się na wzrost ruchu w serwisie, zwiększenie współczynnika konwersji, a często także zysków przedsiębiorstwa.
Więcej informacji na temat SEO znajdziesz na stronie https://semcore.pl/seo-co-to-i-komu-jest-potrzebne/.
Materiał promocyjny