Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Co to jest SEO i czym różni się od SEM?

13.01.2022 21:00 | 0 komentarzy | 1 796 odsłona | red

Materiał promocyjny

SEO to obecnie jedna z najpopularniejszych metod promocji firmy w sieci. Owa popularność wynika przede wszystkim z wysokiej skuteczności tego rodzaju działań. Profesjonalnie prowadzone pozycjonowanie pozwala uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe, a w rezultacie zwiększyć ruch na stronie internetowej, poprawić liczbę konwersji oraz powiększyć zyski.
0
Co to jest SEO i czym różni się od SEM?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Czym konkretnie jest SEO i czym różni się od SEM? Na te i podobne pytania znajdziesz odpowiedzi w poniższym artykule.

Co to jest SEO?

SEO (skrót od ang. Search Engine Optimization) to szereg działań optymalizacyjnych realizowanych pod wyszukiwarki internetowe. Celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności marki w sieci, w tym zwłaszcza wzrost pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google na konkretne frazy kluczowe. Pozycjonowanie to nie jednorazowe działanie, ale dłuższy proces, który obejmuje zarówno działania on-site (czyli realizowane w obrębie witryny), jak i off-site (realizowane poza serwisem). W zakres SEO wchodzi zatem m.in. audyt techniczny i optymalizacja strony internetowej, dobór właściwych fraz kluczowych, content marketing, działania z zakresu UX, a także link building zewnętrzny oraz w obrębie witryny.

SEO to inwestycja w sukces firmy

Profesjonalnie realizowane SEO może przynieść mnóstwo korzyści Twojemu sklepowi czy firmie. Przede wszystkim pozwala zwiększyć widoczność witryny w sieci. Serwis i domena wyświetlają się częściej i wyżej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, co pozwala dotrzeć do większej liczby użytkowników. Im więcej osób zobaczy stronę, tym jest większa szansa, że na nią wejdą i dokonają zakupu, skorzystają z usługi bądź zrealizują inne działanie pożądane przez właściciela witryny. Content marketing będący jednym z elementów pozycjonowania pomaga także kreować wizerunek organizacji jako eksperta w danej dziedzinie.

Możesz zdecydować się na samodzielne pozycjonowanie lub też zlecić to zadanie kompetentnym specjalistom. Dobra agencja SEO składa się z ekspertów mających odpowiednią wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu działań pozycjonujących dla sklepów i firm z różnych branż, co pozwoli odnieść sukces również Twojej marce.

SEO a SEM

SEM (skrót od ang. Search Engine Marketing) to z kolei marketing w wyszukiwarkach. To pojęcie szersze niż SEO, bowiem obejmuje pozycjonowanie wraz z PPC (ang. Pay Per Click), czyli działaniami promocyjnymi związanymi z płatnymi kliknięciami w link do strony. Wiele osób rozdziela, jako przeciwstawne, pojęcia SEO i SEM, wskazując, że SEM dotyczy reklamy płatnej w wyszukiwarkach, a SEO - reklamy darmowej. W rzeczywistości jednak pojęcia te nie powinny być postrzegane jako odrębne terminy: SEO z definicji jest bowiem „węższe" niż SEM, które je obejmuje.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby w działaniach promocyjnych w sieci stosować obie te formy marketingu. Wręcz przeciwnie - rozwiązanie to pozwoli zwiększyć możliwości dotarcia odmiennymi kanałami do nowych klientów i promocji marki, co przełoży się na wzrost ruchu w serwisie, zwiększenie współczynnika konwersji, a często także zysków przedsiębiorstwa.

Więcej informacji na temat SEO znajdziesz na stronie https://semcore.pl/seo-co-to-i-komu-jest-potrzebne/.


Materiał promocyjny