Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiały promocyjne

Jakie rodzaje kontenerów wyróżniamy w transporcie intermodalnym?

05.01.2022 20:22 | 0 komentarzy | 424 odsłony | red

Materiał promocyjny

Spedycja międzynarodowa obejmuje między innymi transport intermodalny, w przypadku którego używa się na całej trasie przewozu jednakowej jednostki ładunkowej. Bardzo często transport międzynarodowy jest organizowany przy użyciu kontenerów, dzięki czemu można w bezpieczny sposób dostarczyć towary od nadawcy do odbiorcy. Wyróżnia się wiele rodzajów kontenerów, najczęściej mają one postać metalowych skrzyń o standardowych wymiarach. W przypadku towarów drobnicowych sprawdzają się idealnie, ale ich zastosowanie jest zdecydowanie szersze. Kontenery mają niezwykle wytrzymałą konstrukcję, są zaprojektowane w taki sposób, aby chronić zawartość przed zniszczeniem, niekorzystnymi czynnikami atmosferycznymi.
0
Jakie rodzaje kontenerów wyróżniamy w transporcie intermodalnym?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

 

Jakie wyróżnia się kontenery morskie?

Decydując się na transport morski, w większości przypadków ładunki będą przewożone w kontenerach. Do wyboru jest wiele rodzajów kontenerów, które różnią się przeznaczeniem i konstrukcją. W przypadku ładunków drobnicowych najpopularniejsze są kontenery uniwersalne, czyli ogólnego przeznaczenia. Jeśli zostaną one odpowiednio zmodyfikowane, to mogą posłużyć również do transportu ładunków luzem. Dotyczy to towarów w formie zarówno sypkiej, jaki i ciekłej. Coraz więcej inwestorów decyduje się na przewożenie cieszy we flexitankach zamiast w kontenerach cysternach ze względu na niższe koszty transportu. Jest to jednak możliwe wyłącznie w przypadku cieczy neutralnych. Z kolei w big begach ładowanych pneumatycznie można przewozić ładunki w formie sypkiej.

Dużą popularnością cieszą się kontenery dwudziestostopowe, które mają długość dwudziestu stop i są w stanie pomieścić do dziesięciu palet o sprawdzonych wymiarach lub jedenaście europalet. Tą samą długość, ma kontener czterdziestostopowy, ale w jego przypadku można liczyć na dwukrotne większa długość. Co więcej w kontenerze można układać towary jeden na drugim i w stosie, co przekłada się na dużą oszczędność miejsca. Sprawdza się idealnie w transporcie międzynarodowym i intermodalnym. Dry lub Dry Van (DV) albo General Purpose (GP) to standardowe kontenery nieposiadające specjalnych cech, wykorzystuje się je do załadunku zwykłych ładunków drobnicowych rosnących odmian. Jeśli jednak pojawi się potrzeba wysłania ładunków o większej pojemności, to warto wybrać kontener High Cube, który jest o stopę wyższy niż standardowy pojemnik o rozmiarze 40’.

Dostępne rodzaje kontenerów

W przypadku ładunków, które nie mieszczą się w standardowych kontenerach, wykorzystuje się kontenery z otwartym dachem. Ładuje się je od góry, co wymaga użycia maszyn ciężkich typu dźwig. Kontenery open top pozwalają na załadunek przez cały otwór dachu i drzwi, na koniec zakrywa się dach za pomocą wodoszczelnej plandeki i dokładnie zabezpiecza. Kontenery open top i hard top służą przede wszystkim do przewożenia towarów w formie sypkiej, które są w miejscu docelowym wyładowywane za pomocą wywrotek z naczepami kontenerowymi. Wyróżnia się też kontenery o bokach otwartych modele z otwartym dachem i bokiem.

Jeśli nie ma możliwości przetransportowania ładunku za pomocą kontenerów uniwersalnych i open top, to wybór pada na flat rack container. Wyróżniają się one solidną konstrukcją, podłogą o zwiększonej grubości i wytrzymałości, sztywno osadzonymi ścianami, licznymi mocowaniami. Możliwe jest nawet piętrzenie towaru. Z kolei do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych używa się kontenery platformowe. Cechują się one bardzo dużą ładownością, ich podłoga jest w stanie wytrzymać ogromny nacisk punktowy. Natomiast do przewożenia ładunków, które wymagają utrzymania stałej temperatury, sięga się po kontenery chłodnicze. Ich ściany są wzbogacone o piankę poliuretanową, aby podtrzymywać konkretną temperaturę. Wyróżnia się kontenery z wentylacją, izotermiczne, ogrzewane, termiczne i mechanicznie chłodzone.

Materiał promocyjny