Przełom Online
Kto wybuduje rurociąg Boronów-Trzebinia? PERN wyłonił wykonawcę
Budowa magistrali to strategiczna inwestycja w sektorze naftowym. Przedłuża o ok. 97 km istniejącą magistralę rurociągową Płock - Koluszki - Boronów aż do Terminala Paliw w Trzebini. Ma poprawić dostępność paliw dla południa Polski, a zarazem ograniczyć liczbę cystern kolejowych oraz autocystern na lokalnych drogach.
Jak podaje PERN, zadaniem wykonawcy będzie:
- budowa rurociągu przesyłowego paliw relacji Boronów-Trzebinia wraz z infrastrukturą towarzyszącą
- rozbudowa i przebudowa istniejącej infrastruktury obiektowej na rurociągu Płock-Boronów,
- budowa nowej infrastruktury obiektowej na rurociągu w miejscowościach: Jeżów, Grabowa i w Terminalu Paliw w Trzebini.
Budowa rurociągu produktowego Boronów-Trzebinia stanowi jeden z elementów programu Megainwestycje PERN. Jego celem jest wzmocnienie bezpieczeństwa energetycznego Polski.
Komentarze
3 komentarzy
A to akurat proste jest: u nas zmniejszy się ruch kolejowy a u nich (Boronów) ruch samochodowy, czyli... u nas i tak korki cały dzień więc kilkadziesiąt autocystern nie zrobi różnicy. Przy okazji wiecie, że z początkiem lutego zamkną przejazd drogi na wysokości budowy glikolu? Na co najmniej 2 miesiące! https://www.google.com/maps/dir/50.1582017,19.4515927/50.1577561,19.4504214/@50.157958,19.4510867,178m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0
Może mi szanowna redakcja wyjaśnić, w jaki sposób rurociąg ten zmniejszy ilość autocystern na lokalnych drogach, skoro po jego wybudowaniu cała polska południa będzie właśnie do Trzebini jeździć po paliwo a nie jak dotąd do Boronowa ???
A Pan Adamczyk nie dał pięć złotych mniej???