Krzeszowice
Od Rudawy do Młoszowej po lepszej drodze za pięć lat
W przetargu, który obejmuje opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 79 na odcinku Rudawa - Młoszowa wraz z uzyskaniem wymaganych, ostatecznych decyzji zezwalających na realizację drogi, oferty złożyło pięciu wykonawców. Najwyższą cenę zaproponowało Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu, 12 165 684,00 zł, a najniższą, prawie dwukrotnie, Mosty Katowice - 6 113 838,00 zł.
Startowały też Egis Poland - 6 506 700,00 zł, IVIA - 6 334 500,00 zł, Konsorcjum: MPRB (lider), MOSTY Kraków, MP INFRA (partnerzy) - 7 945 800,00 zł.
GDDKiA pracuje nad wyborem najkorzystniejszej oferty. Rzeczniczka GDDKiA Iwona Mikrut-Purchla informuje, że procedura trwa.
W ramach opracowania kompleksowej dokumentacji projektowej, firma wyłoniona w przetargu będzie zobowiązana do wykonania opracowań: geodezyjno-kartograficznych, geologicznych, środowiskowych, w tym materiałów do wniosku o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) wraz z uzyskaniem ostateczności tej decyzji. Do zakresu prac należy wykonanie wielobranżowej koncepcji programowej i projektu budowlanego wraz z niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami oraz decyzjami administracyjnymi, przygotowanie materiałów do wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wraz z uzyskaniem ostateczności tej decyzji. Powstać ma także projekt wykonawczy i dokumentacja przetargowa. Na etapie prowadzenia postępowania przetargowego na realizację robót budowlanych zadaniem wykonawcy będzie udzielanie wyjaśnień wykonawcom zainteresowanym tym przetargiem, a także pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie budowy.Rozbudowa DK79 pomiędzy Rudawą i Młoszową obejmie odcinek o długości 15,4 km, który pełni rolę połączenia komunikacyjnego pomiędzy Krakowem a Górnym Śląskiem i przebiega przez trzy gminy: Zabierzów, Krzeszowice oraz Trzebinia. Natężenie ruchu według GPR z 2015 roku wynosiło na tym odcinku średnio od 10 393 poj./dobę do 14 647 poj./dobę. Celem rozbudowy jest podniesienie nośności nawierzchni do 115 kN/oś i poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Planowana jest rozbudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 79 z drogą powiatową nr 2128K w miejscowości Rudawa, skrzyżowania w ciągu DK79 z ul. 3-go Maja i Św. Floriana w miejscowości Krzeszowice, budowa chodników, oraz poprawa parametrów technicznych drogi, zjazdów i spływu wód opadowych z nawierzchni jezdni.
Według planów w latach 2021-2023 zostanie opracowana dokumentacja. Prace budowlane są przewidziane na lata 2024-2025.
Komentarze
4 komentarzy
Czytajcie ze zrozumieniem... te 6 baniek to za projekt :) o żadnych wykopkach / budowach jak na razie nie mówią, to cena projektu i dokumentacji do przetargu :) Narysują trzy ronda, jakiś chodniczek, barierka i cyk 6 dużych baniek wpada. I nie przejmujcie się też korkami w Trzebini, wyraźnie jest napisane, że w Młoszowej projekt się kończy :)
Porównajcie zakres z terminem. W dwa lata nierealny remont kapitalny. Myślę, że to będzie rondo w Rudawie i rondo w Krzeszowicach. Do tego chodniki i pierdułki. Nie będą ryć dobrej nawierzchni. Spokojnie. Ale obwodnica dla Trzebini jest niezbędna i każdy moment jest dobry aby się jej domagać!
Na szczęście od grudnia pociąg do Krakowa będzie jeździł niecałe 40 minut. Zawsze można się przesiąść.
No to pięknie, znowu bedą się papraći topić w błocie pieniądze, a ludzie w korkach, gdyby jeszcze miał być dodatkowy pas to rozumie taki remont,a tak po co? To przyzwoita droga, po co to, nie ma potrzebniejszych wydatków? tragedia 2 godz. do Krakowa będzie ,wrrrrr:(